Hallo allemaal Ik heb maandag mijn 20 weken echo. En nu gaan mijn moeder en schoonmoeder mee. Alleen wij willen niet weten wat het word!! En mijn moeder en schoonmoeder zeggen allebei van oke dan wilen wij het ook niet weten. Nu ben ik bang dat als we daar zijn ze zich gaan bedenken. Wie zijn er met jullie mee geweest met de 20 weken echo? En zijn er ook dames die het eerst echt niet wilden weten maar die er toen lagen zoiets hadden van we willen het toch graag weten. En wie zijn er per ongeluk achter gekomen?
Alleen mijn man. Ik vond het geen gelegenheid om moeder en schoonmoeder mee te nemen. We doen daarom in wk 24 een pretecho. Vorige zwangerschap wilden we het niet weten, deze keer wel en hebben we al een geslachtsbepaling laten doen.
Ja normaal gesproken zou ik het ook niet doen met 20 weken maar omdat wij al ik weet niet hoeveel echo's hebben gehad omdat we 3 miskramen hebben gehad weten we al dat alles goed zit ook heb ik al de 13 weken echo gehad en dus werd dit een soort pretecho werd ons verteld
Mijn vriend en mijn schoonzus. Die wou zo graag een echo mee. En met 16 weken stiekem een pretecho gemaakt zodat we ze konden verrassen met het geslacht. Dus erna wou ze meteen mee met de 20 weken echo. Haha dus aanstaande maandag.
Bij ons werd het afgeraden om iemand mee te nemen omdat het een medische echo is.. Daarnaast moet ik er niet aan denken dat mn sm en moeder meegaan.. Als laatste , als zij zich bedenken???!! Geloof niet dat zij in die positie mogen staan. Tenminste zo zie ik het
Alleen mijn man! Maar als jullie niet willen weten wat het word wil je toch al helemaal niet dat de moeder en schoonmoeder straks wel weten wat het word?? Duidelijke afspraken over maken hoor! Je kan het niet over doen!
De 20-weken echo is geen pretecho of enkel om het geslacht te weten. Het is een medische echo dus ik maakte me vooral druk over of ons kindje gezond is. Daarom nam ik mijn man mee. Lijkt mij niet dat jouw (s) moeder bepaalt of het geslacht bekend gemaakt mag worden? Wat betreft het geslacht was dat een leuke bijkomstigheid. Wij hebben het op een briefje laten zetten en dan gaan ze tijdens de echo subtiel naar het geslacht kijken dus wij hebben het echt niet gezien. Volgens mij is het sowieso bijzonder knap als jij dat zelf herkent. Edit: zie dat je in de tussentijd al gereageerd hebt.
Hier mocht je alleen een kindje mee als je daar geen oppas voor had (was nl voldoende speelgoed voor ze om mee te spelen), maar anders was het eigenlijk niet ok meerdere mensen mee te nemen onder het mom van gezellig een pretecho. Is namelijk een medische echo. Zou daarom eerder voor een pretecho iets later kiezen.
Light ik herkende het hoor met de pretecho. Ze zou drie keer kijken en dan pas zeggen. Maar bij de eerste keer was het al duidelijk een piemeltje haha. En waar ik zit mag je max twee mensen meenemen aangezien het dus medisch is en ze zich moet kunnen concentreren en geen kinderen dus.
alleen mijn vriend is mee geweest. En (schoon)ouders zijn idd niet in de positie om naar het geslacht te vragen.
Alleen mijn vriend is mee geweest, is een medische echo en ben daarom van mening dat dat niet een gelegenheid is om sm of moeder mee te nemen. Wij hebben met 30 weken een pretecho laten maken, toen mochten sm en moeder wel mee. En het is jullie kindje, dus jullie beslissing of je het geslacht wil weten. Sm en moeder hebben daar naar mijn idee niets over te zeggen, zou daar vooraf wel afspraken over maken!
Hier ook alleen man mee, aangezien het een medische echo is. Hier mogen er ook maar 2 mee en dan geen kinderen die zichzelf niet kunnen vermaken voor minimaal 20 minuten. Zoontje is dus even bij de oppas geweest. En indd je (schoon) moeder is niet in de positie om naar het geslacht te vragen. Wij konden het bij zoonlief trouwens heel duidelijk zelf zien, nu niet. Als je het dus echt niet wilt weten, duidelijk aangeven en ogen dicht als ze het apparaat erop zet hahaha.
Hier allen manlief er bij destijds. Hij wou het geslacht wel weten ik in eerste instantie niet, maar 1 dag voor de echo toch van mening gewijzigd. Was maar goed ook, want het was wel erg duidelijk: meneer weigerde z'n gezicht te laten zien, maar deed wel z'n benen wijdt open, en dat derde been liet niks te raden over
Ik heb mijn zus meegenomen. Die wilde er heel graag een keer bij zijn. Ik heb haar wel verteld dat het een medische echo is, niet echt voor het plezier, maar om te kijken of er misschien afwijkingen zijn. En als die er zijn, zeggen ze het ook. Het geslacht was toen al duidelijk.
Wij hadden bij onze eerste ook mijn moeder en schoonmoeder mee naar de 20 weken echo. Wij wilden het geslacht ook niet weten en daar hadden de ouders niks over te zeggen haha, tijdens de echo moesten we even de andere kant op kijken en hebben niks gezien haha. Bij de tweede zijn we met z'n tweetjes gegaan om dat ook mee te maken en daarna toen alles goed was lekker met z'n tweeën gaan lunchen in de stad en het eerste pakje gekocht Je moet doen waar je je goed bij voelt
Alleen mijn man is mee. Het is geen pretecho, het is een serieuze medische echo waarbij je ook slecht nieuws zou kunnen krijgen. Bij ons werd het afgeraden om iemand anders dan je partner óf een begeleider indien je partner niet mee kon mee te nemen. Nu bij de GUO staat het zelfs in dikgedrukte letters in de brief absoluut niemand anders dan een partner/begeleider mee te nemen en al helemaal geen kinderen. Dat is dus zelfs niet eens toegestaan. Ik snap persoonlijk ook niet dat je iemand anders dan je partner/begeleider mee zou willen nemen... plan dan een pretecho wat later in de zwangerschap en neem de hele familie mee
Naar de 20 weken echo is alleen mijn man mee geweest maar naar de geslachtsbepaling heb ik de mensen die dichtbij mij staan, ouders (souders wonen in het buitenland) zussen, vriendinnen uitgenodigd. Degene die vrij waren zijn toen ook mee geweest. Deze zwangerschap zal het ws op dezelfde manier gaan.
Mijn moeder gaat mee. Mijn man kan helaas met geen mogelijkheid die dag. Omdat het om een GUO gaat komt er iemand vanuit de VU naar ons ziekenhuis, geen opties voor andere dagen dus.
alleen man, vind het ook geen gelegenheid om anderen er bij te hebben. Het is geen pretecho maar een medische echo.