Semenonderzoek kosten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nieuw2019, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuw2019

    Nieuw2019 Lid

    1 jul 2019
    52
    15
    8
    Vrouw
    Hee dames, wat zijn de kosten van de eerste semenonderzoek in het lab. Wordt alles vergoed door de verzekering of gaat alles af van de eigen risico
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Eigen risico :)

    Wij hadden geluk, ziekenhuis had met de verzekering geregeld dat het onder mijn naam kwam te staan en dus van mijn eigen risico af: maar die was er toch al door dus koste het niets. Normaal gaat het van eigen risico man af.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Ben ook wel benieuwd wat de kosten zijn.. aangezien het 1 van de redenen is dat m'n man geen onderzoek wilt
     
  4. Nieuw2019

    Nieuw2019 Lid

    1 jul 2019
    52
    15
    8
    Vrouw
    Dat is wel lekker dan niks betalen.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als je het via de huisarts doet kost het niets omdat dat eerste lijn is. Via het ziekenhuis/gyn gaat het inderdaad van het eigen risico af, want tweede lijn. Kosten zullen per ziekenhuis verschillen.
     
  6. Nieuw2019

    Nieuw2019 Lid

    1 jul 2019
    52
    15
    8
    Vrouw
    Hoe vind je dat je man geen onderzoek wilt doen alleen voor de kosten. Zit met hetzelde probleem namelijk helaas.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik heb gekeken naar de kosten maar ze hebben alles bij elkaar opgeteld van 3 maanden incl Poli bezoek en echo's. Dus helaas kan ik geen prijs noemen daardoor.
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Via de huisarts betaal je in ieder geval niet het consult, dat scheelt enorm! Ziekenhuis betaal je consult ook nog, gaat van je eigen risico af. Plus dat je dan daarna weer terug moeten komen of telefonisch consult en je weer geld kwijt bent.

    Echter onderzoek via de huisarts gaat ook via je eigen risico af, net als een bloedonderzoek. Maar is alsnog vele malen goedkoper ivm geen consult kosten dan via de gynaecoloog.
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bij mijn vriend niet hoor. Die heeft niets hoeven betalen. Was wel eind 2016/begin 2017 misschien dat het inmiddels anders is. Voor bloedonderzoek (anti-stoffen chlamydia) via de huisarts hoefde ik ook niks te betalen toentertijd.
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou daar echt not amused over zijn. Je wilt toch allebei een kindje? En echt een dooddoener hoor; maar weet hij wel wat een kindje kost. Daar zijn de kosten van een zaadonderzoek niets bij ;).
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Nu wel. Ik betaal al jaren voor mijn bloedonderzoek op bv progestron. Zaadanalyse betaal je ook van je eigen risico. Maar goed als ik zie dat 3 maand gyn al even bijna 800 euro heeft gekocht voor wat echo's en consult: is het via de huisarts een koopje
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Nou precies. Dan kun je beter maar niet aan kinderen beginnen.
     
    Lisa280887 en Iertje81 vinden dit leuk.
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Nieuw2019 ik heb het even voor je nagekeken. Spermaonderzoek van mijn vriend is uitgevoerd eind 2016. Aangevraagd door/via de huisarts maar uiteraard onderzocht in het ziekenhuis. De nota van het ziekenhuis (dat is dus enkel laboratorium, en geen consult bij de gyn o.i.d.) was € 120,04. Hij heeft dit toentertijd volledig vergoed gekregen (en niet omdat hij al door zijn eigen risico heen was, heb ik ook nog even nagekeken). Verzekerd bij CZ.
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik denk eerder dat ze geld als excuus gebruiken omdat ze de drempel vrij hoog vinden om iemand kritisch naar hun zwemmers te laten kijken.
     
    Kangerootje en Spectre vinden dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    M'n man wilt ook geen medisch traject ;) ik wil wel het 1 en ander laten controleren bij mij maar ik kan hem moeilijk dwingen om een onderzoek te doen. Hij geeft aan dat wanneer het niet lukt een 2e kindje dat hij er dan ook vrede mee heeft. Helaas.
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Krijg je de consulten bij gynaecoloog wel vergoed, of onderzoeken als een hsg?
     
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar dat vind ik echt van een andere orde. Dat is zijn goed recht, hoe moeilijk misschien ook als jij dat wel zou willen. Ik bedoelde meer als de kosten het enige argument zijn, dat zou ik echt bullshit vinden.

    Je krijgt het wel vergoed. Maar kost je wel eerst je eigen risico. Maar geloof me, dat is er helaas razendsnel doorheen als je naar de gyn gaat :(.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Eigen risico.

    Maar goed, 3 maanden en bijna 800 verder, was mijn eigen risico van 385 zo verdampt hihi
    (Al had ik sowieso nog naar weinig eigen risico over ivm medicatie die niet gerelateerd waren aan vruchtbaarheidsbehandeling).

    Vorig jaar had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap incl operatie: dat was pas duur. Eigen risico in 1 dag erdoorheen gejaagd :p gelukkig dat ik nooit mijn eigen risico heb verhoogd
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Ahh zo, het is inderdaad niet zo dat dat het enige argument is.
     
  20. boshen

    boshen Actief lid

    27 jun 2016
    122
    12
    18
    Hoi

    Ik heb het even voor je opgezocht.

    Wij hebben er 2 gedaan via huisarts bij een lab in Adam. Beiden keren waren we 50 euro per test kwijt. Uitslag hadden we volgende dag aan het eind van de middag al.
     

Deel Deze Pagina