Ik vind mijn hcg ook erg laag gezien ik vanaf zaterdag positief test en toen waarschijnlijk op 25 zat. Ik heb een test gebruikt die bij 10 en 25 aanslaan. Voor mijn gevoel zit het niet goed en is het of een bbz of miskraam. Dat is niet zo vreemd want dat doen veel artsen en gynaecologen. Zij plaatsen ook spiralen in de cyclus buiten menstruatie om. Ik heb, na mijn ervaring, ook aangekaart bij mijn huisarts en gister gynaecoloog dat het beter zou zijn om het protocol van tijdens de menstruatie na te leven om onduidelijkheden te voorkomen. Dan had ik uiteraard ook niet deze keus gemaakt en gewacht tot menstruatie. Ik las een verhaal van een vrouw die liet ook tijdens haar cyclus een spiraal zetten. Deze arts nam wel een zwangerschapstest af maar wachtte de uitslag niet eens af (puur voor protocol??) en zette het spiraal. De volgende dag was de test positief. Vrouw kreeg een miskraam door spiraal en de zaak kwam bij het tuchtcollege. Ik vind het ook niets om in het ongewisse te zitten. Ik heb nu geen idee welke kant het op gaat al vermoed ik een miskraam of een bbz.
De gynaecoloog van gisteravond was ook zeer vreemd. Ik lees meerdere ervaringen over haar die allesbehalve positief zijn. Volgens mij had ze een echo kunnen doen. Je kan dan toch in ieder geval zien of er sprake is van een bbz of evt. zwangerschap door de zwangerschapsring. Ze zei dat mijn hcg dan 1000 had moeten zijn. Ik heb zo vaak echo's gehad ivm mijn missed abortions en dan wist ook niemand hoeveel mijn hcg was.
Er viel me nog iets raars, de waardes in dit overzicht. Ik had gister een waarde van 50. Volgens dit overzicht zou ik 3, 4 of 5 weken zwanger kunnen zijn? Tenzij het niet zou verdubbelen in 1.5 a 3 dagen, wat het bij mij (nog) niet lijkt te doen. Zwangerschapsduur Hoeveelheid IU/I Niet zwanger minder dan 5 3 weken 5 – 50 4 weken 5 – 426 5 weken 18 – 7,340 6 weken 1,080 – 56,500 7-8 weken 7,650 – 229,000 9-12 weken 25,700 – 288,000 13-16 weken 13,300 – 254,000 17-24 weken 4,060 – 165,400 25-40 weken 3,640 – 117,000 HCG-waarden tabel
Met de testen die je hier laat zien, had ik me (nog?) geen zorgen gemaakt eigenlijk. Dat de gynaecoloog geen echo heeft gemaakt vind ik ook niet gek, het lijkt me inderdaad dat er nog niks te zien is met een dergelijke HCG waarde. Je kan toch niets anders doen dan afwachten, probeer het een beetje los te laten voor nu, het enige wat je nu zeker weet is dat je zwanger bent. Sterkte.
Nee de gyn had gelijk. Met een hcg van 50 is nog helemaal niks van een zwangerschap te zien op een echo. En dus ook niet of het bbz is.
Dank je. De onzekerheid is niet fijn dat ik gewoon niet weet of het een goede zwangerschap is of niet. Maar de tijd zal het uitwijzen. Ik wist meteen aan de testen dat er iets niet klopte. Wat ik zei, ik testte namelijk altijd voor NOD met een dikke knalstreep en zeker erna. Ik heb nog nooit zulke lichte (oplopende) testen gehad. Ik heb geen idee wat er te zien is met zo'n waarde. Stel ik heb een bbz dan zou dat toch zichtbaar moeten zijn. Bij een bbz kan de hcg laag blijven en laag stijgen maar dat er wel vanalles daarbinnen gaande is. Woensdag krijg ik iig een echo bij de verloskundige want zij willen ook graag proberen te zien hoe het nu zit.
Bij een bbz kan de hcg waarde laag zijn en langzaam oplopen ik dacht dat er dan op een echo ook wel iets zichtbaar van zou kunnen zijn. En bij een zwangerschap wellicht een zwangerschapsring. Ik ben benieuwd wat er woensdag op de echo te zien is.
Nee ook dan is er nog niks te zien. Krijg je trouwens wel nog een nieuwe bloedtest? Want 1x prikken zegt eigenlijk helemaal niks helaas. Als het goed is zou je woensdsg al wel iets meer kunnen zien (mits je hcg idd ook goed gestegen is).
Ik ben iets heel interessants tegengekomen, een video op YouTube van een fertiliteits- en IVF arts uit Amerika. Hij vertelt dat hCG helemaal niet hoeft te verdubbelen in 2 dagen voor een goede zwangerschap. Je hCG level moet iedere 2 dagen 53% stijgen. Heel wat anders dus dan het dubbele. Dit zijn de waardes waarin hCG zou moeten toenemen voor een goede zwangerschap. 1 dag later 24% 2 dagen later 53% 3 dagen later 88% 4 dagen later 133% 7 dagen later 338% Ervan uitgaande dat ik zaterdag, testdag 1, op 25 zat gezien de test die aansloeg. Dan zou ik 4 dagen later een stijging van 133% moeten hebben. Oftewel een hCG van 58.25 op woensdag. Ik zat op donderdag op 50. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar of dit dan onder een goede zwangerschap valt....
Ja er ligt een formulier klaar voor me bij de huisarts en ik wil maandag of dinsdag gaan prikken. Woensdag is de echo bij de verloskundige.
Je vergelijkt urinetesten vanaf 25 met een bloeduitslag van 50. Waardes van urine en bloed verschillen van elkaar
Ik weet nu wel zeker dat het niet goed zit. Net een test gedaan en de streep is lichter, zelfs zo goed als weg. Ik kan er van uitgaan dat dit niet goed gaat zoals ik al vermoedde.
Deze is idd een stuk lichter idd. Balen zeg!! Maar wel "fijn" dat het dan een gewone mk is en geen bbz.
Ik heb een maand lang bij de gynaecoloog in het zkh gelopen met een vermoedelijke bbz. Na een maand zagen ze pas iets in mijn baarmoeder verschijnen van 3 mm. Toen was mijn HCG 1585. Dus ze kunnen idd nog niks zien. Ook geen bbz.
Ik had nog 1 Clearblue digital liggen en dacht laat ik die nu maar doen verder ga ik hem toch niet meer gebruiken. Die zal wel aangeven niet zwanger gezien de bijna onzichtbare streep van gister. Maar deze geeft nog aan 1-2 weken. Zou er dan nog hcg van minimaal 25 in mijn lichaam zitten wat nog verdwijnt? Ik vind het best vreemd. Ik heb geen bloedverlies maar wel wat steekjes en links onderin.
Ik vergelijk niet per se uitslagen van urine en bloed met elkaar. Maar een feit is dat mijn hcg vorig weekend op 25 heeft moeten zitten anders zouden ze niet aan hebben geslagen lijkt me. Donderdag was ik in het ziekenhuis en toen kwam er uit de bloedtest een hcg waarde van 50. Dat is dus wel een hele matige stijging. De test gister gaf ook bijna geen streep meer aan. Maar volgens de Clearblue ben ik nog 1-2 wk. Zou de Action test dan niet kloppen of de CB niet? Ik denk dat ik maar weer een andere test Kruidvat ofzo moeten kopen om wijzer te worden...
Nou het wordt nog veel vreemder... de testen liepen de laatste dagen af en vanochtend test ik om te kijken of de streep weg zou zijn. Tot mijn verbazing is de streep donkerder. Ik snap er niets van. Hoe kunnen strepen aflopen en weer donkerder worden? Iemand hier ervaring mee? Ik weet echt niet hoe dit zit.
Dat is niet gek bij een mk. Het betekent vaak dat er toch nog iets aanwakkert. Had je nog opnieuw bloed geprikt maandag/gisteren? En vandaag weer een echo toch?