Wel of niet zwanger?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MarinMarin, Jul 28, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,593
    4,447
    113
    Female
    Ja, hier ook ervaring mee en ging ook zo.. was niks te zien op echo behalve verdikt slijmvlies (eerste keer), m’n lijf heeft het toen spontaan opgelost. Testen liepen traag op, toen af en daarna weer op. Omdat je hcg wel stijgt kan je je ook zwanger voelen. Bij de 2e en 3e keer ook lege baarmoeder, dachten ze wel ‘iets’ te zien bij mijn eileider maar niet zeker. De eerste bleek uiteindelijk toch in de andere eileider te zitten dan waar ze eerst dachten te zien op de echo dus zegt ook weinig, het is dan nog zo klein en slecht zichtbaar. Uiteindelijk allebei met 5,5 wk eileider gescheurd en op de OK terechtgekomen. Wel beide keren hoog hcg (boven 3000 en 6000). Bij de eerste nooit hoger dan ongeveer 250, dan kan je ook afwachten omdat het dan zo laag is.

Mijn laatste miskraam was weer een twijfelgeval of het wel of niet in de baarmoeder zat, weer traag oplopende testen. Niks te zien in eerste instantie in de baarmoeder, bij 6.4 weken uiteindelijk wel een vruchtzakje maar bleek bij 7.4 definitief leeg te zijn. Vanwege mijn verleden ben ik wel streng opgevolgd, elke 2 dagen bloedprikken en echo. Hier dus geen goede ervaring met traag oplopende testen en testen die eerst aflopen en daarna weer oplopen.

Bij de goede zwangerschap ook op 5 weken al een echo gehad om de locatie te bepalen en zat duidelijk in de baarmoeder. Houd het goed in de gaten TO. Sterkte!

Aanvulling: bij een hcg vanaf 1000 verwacht je iets te kunnen zien, bij 2000 moet er echt een vruchtzakje zichtbaar zijn. Als je hcg dus nog laag is dan zal je dat niet zien op een echo.

2. MarinMarin

MarinMarin Niet meer actief

Maak mezelf niet gek maar hou graag enigzins bij hoe het ervoor staat. Ik heb al twee weken positieve testen en mijn hcg is weer gestegen. Zal het zo plaatsen.

3. MarinMarin

Mijn klachten zijn lichte buikpijn, krampen, steken meestal links onderin, rugpijn soms lage soms schouderbladen. Vermoeidheid.

Mijn hcg is nu weer opgelopen. Ik zal het zo posten.

4. MarinMarin

Ik wou wachten tot morgenochtend maar ik was te nieuwsgierig. Mijn hcg is gestegen dat is een ding wat zeker is. De digitale test zegt nu 2-3 wk en vorige week 1-2 wk.

Het is dus of een goede zwangerschap waarbij nog niets te zien was op de echo. Of een BBZ/ZOL. Ik heb werkelijk geen idee...

Attached Files:

5. MarinMarin

En het bizarre is dat de Action test vanochtend maar een lichte streep gaf en de CB zegt 2-3 wk. Die had ik dus niet aan zien komen. :confused:

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Maandag gyn toch?

7. MarinMarin

Klopt. Het is zo bizar hoe dit allemaal loopt.

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Ja ik hoop dat goed zit maar ik ben er niet zeker van

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Snap nog steeds niet waarom je het hcg niet laat opvolgen met bloedtesten :oops::oops:

10. MarinMarin

Omdat ik maandagochtend dus naar de gynaecoloog moet.

11. MarinMarin

Nee ik ook niet. Maar het lijkt er dus op dat hcg gestegen is. Want ik zit nu op 2-3 wk en vorige week 1-2.

12. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

Jul 30, 2022
    2,065
    1,665
    113
    Female
    Je actiontest zou ondertussen toch wel een knaller moeten geven na meer dan 10 dagen positieve testen. Ik ben bang dat het niet goed zit. Maar ik heb ooit een zol gehad en daarbij liepen de testen op tot knaltesten dus ook dat geeft geen garantie.
    Maar dit klinkt eerlijk gezegd niet heel positief.

13. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

Jul 30, 2022
    2,065
    1,665
    113
    Female
    En let even op die pijn bij je schouderbladen. Dat is ook een symptoom van een bbz.

Share This Page