PCOS en ovulatietest.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sharon89, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon89

Sharon89 Lid

6 mei 2013
    20
    0
    1
    Pedagogisch Medewerker
    Zoetermeer
    Hallo iedereen.

Ik ben net nieuw op dit forum en heb maandag de diagnose PCOS gekregen. Een paar dagen later krijg ik ineens allemaal vragen en heb pas juni weer een afspraak dus dacht dat hier misschien ook vrouwen zaten die hier ervaring mee hebben.

Ik ben al bijna 2 jaar bezig met zwanger worden en gebruik nu bijna een jaar ovulatie testen. Ik ben hier mee begonnen omdat mijn cyclus erg onregelmatig is en om de kans op zwangerschap te vergroten.
    Nu kwam ik er via de testen achter dat mijn eisprong erg onregelmatig is. Meestal tussen de 3 a 12 weken na mijn ongi.
    Nu vroeg ik mij dus af, dat ondanks mijn PCOS, de ovulatietesten wel betrouwbaar zijn?
    Ik ben nog niet aan de hormonen, dus wanneer ik een positieve ovulatietest hebt, is deze dan betrouwbaar?
    En als ik op die datum insemineer bestaat er dan een kans op zwangerschap?
    Of is er echt alleen een kans op een zwangerschap wanneer ik aan de hormonen ben?

Zijn hier vrouwen die hier ervaringen en/of tips voor hebben die mij hier meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes Sharon.

2. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Hallo Sharon! Voor zover ik weet heb ik het niet, maar een vriendin van mij wel. Haar menstruatie bleef uit en had bijna geen tot helemaal geen geen eisprong. De kans om op de normale manier zwanger te raken is dan erg klein. Zij heeft hormonen moeten slikken om de eisprong op te wekken. Zij hoefde overigens niet geïnsemineerd te worden, maar kon gewoon met haar man gaan klussen.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je kan een positieve ovultaietest krijgen zonder dat je eicel springt bij pco.
    krijg je geen clomid voorgeschreven?

4. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Ik vind het ook vreemd dat ze je nog laten proberen zonder clomid met de diagnose PCOS...

Ik heb zelf PCOS en uit mezelf cycli van 8-12 weken (soms zelfs langer) en 't is niet zeker of ik elke keer een eisprong heb.

Van dochter in 1 keer spontaan zwanger geraakt, heel veel geluk mee gehad volgens gyn.

Huidige zwangerschap was eerste ronde met clomid raak.

5. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik heb in maart ook die diagnose gekregen..
    ook vrijwel geen eisprong helaas
    vragen had ik ook pas veel achteraf..
    gaat ineens van alles door je hoofd..

Ik moet nu nog 1 week de pil (ivm cyste) en dan weer voor een echo.. dan eens even goed met de gynaecoloog bespreken hoe of wat

Bij mij word er ook gesproken over NOG weeer een jaar zelf proberen, ben het hier absoluut niet mee eens..

Maar hoe zit het met die hormonen slikken zodat je eisprong opwekt.. krijg je die pas na allerlei onderzoeken? (incl vl?)
    PCOS staat vast volgens gyn en ha.. (heb het echt wel 3 x gevraagd;)) Als ik op zijn minst een eisprong zou kunnen krijgen is het nog te doen een jaartje voor verdere opties..

6. Sharon89

Sharon89 Lid

6 mei 2013
    20
    0
    1
    Pedagogisch Medewerker
    Zoetermeer
    Bedankt voor jullie berichtjes!

Ikzelf ben alleenstaand en het ziekenhuis waar mijn fertiliteitsarts zit werkt niet met alleenstaande wensouders. Haar behandelingsplan was om idd hormonen voor te schrijven, maar vanwege dat ik alleenstaand ben kon ze dit via dat ziekenhuis niet doen. Ik ben dus doorverwezen naar een andere vruchtbaarheidskliniek. Ik moet nu gaan zoeken naar 1 die dus met alleenstaande vrouwen en donaties werkt. Vandaar dat ik geïnsemineerd moet worden.

Ik heb nu in juni een afspraak bij me oude gyneocoloog. De fertiliteitsarts was een second upion zeg maar. Mijn eigen gynaecoloog wilde totaal geen onderzoek doen, omdat volgens haar alles kwam door mijn overgewicht en ik maar gewoon moest afvallen :s. Zij had dus geen diagnose gegeven en geen onderzoek verricht. Ik denk als ik in juni weer mijn afspraak heb, ze me ook niet verder zal helpen. Dus momenteel ben ik nog op zoek naar een vruchtbaarheidskliniek om daar een afspraak te maken.
    Mijn fertiliteitsarts zei overigens wel dat mijn PCOS niet te wijten is aan mijn overgewicht. Voordat ik dikker was, was mijn menstruatie al onregelmatig en was er ooit bij een echo meerdere follikels te zien en geen eicel. Toen was ik 19 ofzo, maar werd de diagnose niet gesteld. Ook ben ik al ruim 6 maanden op dieet en in tussen tijd maar 3 kilo afgevallen. Zij denkt dat mijn overgewicht juist veroorzaakt word door PCOS. Ik heb wel meer klachten vanuit PCOS.
    Hopelijk zal ze dit goed doorgeven aan mijn gyneacoloog en wilt ze wel gaan behandelen. Ik wacht het maar even af en ga ondertussen wel op zoek naar een andere vruchtbaarheidskliniek.

Ik vraag me alleen af of het nog wel zin hebt om door te gaan met insemineren, wanneer ik een positieve eisprong heb.
    Diep in mijn hart hoop ik gewoon dat mijn fertiliteitsarts het mis had, ondanks er genoeg bewijs is dat het wel zo is. Maargoed, nooit geschoten is altijd mis toch ;).

Bedankt voor jullie reacties. Als er nog tips zijn, zijn die van harte welkom :).

Groetjes Sharon.

7. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Bij mij gaven ze altijd vals positief ik helemaal happy voor niks.
    je zal denk ik toch je cyclus moeten laten monitoren in zk.
    Ik heb zelf wel hormonen moeten slikken en uiteindelijk spuiten.
    Anders groeide er niet eens een eitje bij mij.

Succes

Deel Deze Pagina