Daar ben ik best wel benieuwd naar.. topics en ideeen zat over hoe te vertellen dat je zwanger bent.. maar wisten er mensen dat jullie aan t proberen waren/gingen.. en hoe heb je dat dan verteld?
Ik heb zelf een idee t te vertellen aan mn ouders (juist omdat ik er zo bang voor ben dat ze t niet leuk vinden) door een klein prullenbakje te kopen en er mn doosje van mn pil in te doen en dan in te pakken... zou dan t kwartje vallen?!
Ik denk het wel Hier is het niet verteld aan de ouders! Paar vriendinnen weten het wel, maar omdat die al zwanger zijn, dus dan kun je lekker kletsen er over
Hoi PamPapilio, dat is wel een heel leuk idee! Persoonlijk heb ik het alleen aan mn ouders en mn zusje verteld en aan goede vriendinnen uiteraard en ze reageerde allemaal heel leuk. Ik wil verder niet dat veel mensen het weten want ze vragen iedere maand of het al zover is en daar kun je behoorlijk gek van worden! Zeker als je probeerd er niet teveel mee bezig te zijn. Liefs
Als je bang bent dat ze het niet leuk vinden, kan je er misschien beter geen grapje van maken? Maar dat is mijn mening....het dan gewoon vertellen zeg maar... Wij hebben het niet verteld, pas toen ik zwanger bleek te zijn! Succes!
M'n vriend heeft gewoon tegen z'n mams gezegd dat we niks meer gebruiken.. Heel nuchter dus, en gelukkig vindt zij 't helemaal geweldig dat ze (als alles meezit) dit jaar nog oma wordt! Z'n paps en stiefmams weten er nog niet van, krijgen het te horen als het zover is. Mijn ouders daarentegen moeten er op het moment nog helemaal niet aan denken om opa en oma te worden.. Die zijn dolgelukkig als ik weer ongi ben (m'n vriend moest laatst tampons voor me kopen en wat dingen voor m'n ouders.. en stond op hetzelfde bonnetje), en schrokken zich laatst dood toen er in de internetgeschiedenis een site van een babywinkel in Londen in stond.. Gelukkig dachten ze direct dat ik daar had gekeken voor een cadeautje voor een vriendin die zwanger is Dus ik ben niet eens bang dat ze het niet leuk gaan vinden, ik weet het 100% zeker! Maar weet ook wel zeker dat ze bij draaien als het zover is, want ja, dan krijgen ze het toch zeker wel te horen
Daar heb je een punt maar ik ben bang dat als ik t gewoon zo zeg, ze snel zullen reageren van "nee toch?!" en das misschien niet eens slecht bedoelt.. maar weetniet.. heb t lef niet het te zeggen zomaar.. ik denk dat als we t zo doen, maken we ook goed duidelijk dat wij het zo leuk vinden.. iig.. dat dacht ik.. maar meer tips zijn welkom hoor! En bij ons weet ook niemand t, naja mn schoonzussie en zwager en mn schoonouders omdat die zaten te vissen en schoonzussie t toen ook vertelde.. mja toen kon vriendlief zn mond niet houden! zij blijkt nu zwanger dus das allemaal wel leuk ja.. maarja.. weetniet.. wil zo graag dat ze t leuk gaan vinden! en zeker omdat mn schoonouders t weten wil ik t graag aan mn ouders vertellen ook..
Weet je, je bent nog best wel jong dus ik denk dat ze daarom uit bezorgdheid misschien zo zouden kunnen reageren. Maar als je een goede relatie hebt en jullie echt zelf voor jullie kindje kunnen zorgen bijv financieel en een eigen huisje hebt zou ik me dr niet zo druk om maken. Het is natuurlijk niet leuk voor je als ze niet enthousiast reageren maar aan de andere kant hebben ze jouw opa en oma om toestemming moeten vragen toen ze jou graag wilde? Als het eenmaal zo ver is zullen ze echt wel bij draaien maar denk er zelf heel goed over na en sta jij dr 100% achter dan zullen je ouders dat ook uiteindelijk doen! Succes meid!
Ik heb het alleen tegen mijn zus verteld en verder niet. Anders komt er zo druk op van, en is het al een keer gelukt ? Daarnaast vond ik het ook leuk om zo geheimpje tussen mij en mijn partner te hebben en het te persoonlijk om het al te vertellen. Ik had zoiets van als ik zwanger ben, is het nog vroeg genoeg om te vertellen. Het is natuurlijk persoonlijk, maar waarom wil je het zo graag vertellen?
Nou wij wilden t ook geheim houden maar doordat mn vriend t er bij zijn ouders uitgeflapt heeft weetniet.. vind het een beetje oneerlijk als mn ouders t dan niet weten.. snapje? zij niet en hun wel.. en ik ben zo bang voor die reactie dat ik me er druk om maak.. en dat wil ik niet meer.. Maar aan de mensen waaraan jullie t verteld hebben hebben jullie t gewoon persoonlijk verteld dus? geen kadootjes of hintjes?
wij hadden het alleen onze beide ouders verteld en allebei onze beste vrienden. nu zijn we langer dan een jaar bezig en zitten nu ook in de mmm. kregen ook steeds meer vragen van jullie nog geen kinderen. nu hebben we het dan ook maar aan iedereen verteld en waarom er nog geen kinderen zijn. wij wilde het ook niet aan iedereen vertellen maar soms kom je voor een situatie te staan dan moet je wel. nu ben ik wel blij dat we het verteld hebben en kunnen ze er rekening mee houden met opmerkingen geven
Dat lijkt me inderdaad ook vreemd als zijn ouders het wel weten en de jouwe niet. Ik zou me daar ook niet goed over voelen. Toen we de eerste keer zwanger waren hebben we de ouders een kaartje gegeven met een tekst. Ik ben alweer vergeten wat er op stond haha iest in de trant van ook al ben ik nog klein, ik ben blij dat jullie mijn opa en oma zijn. En dan nog wat meer tekst! Maar als je bang bent dat je ouders er niet mee eens zullen zijn, zou ik gewoon heel duidelijk zijn dat jullie er goed over nagedacht hebben en de zaakjes goed op orde hebben. Waarschijnlijk schrikken ze eerst, maar ze moeten misschien ook aan het idee wennen en daarna vinden ze het vast geweldig. Kom gewoon zeker over en het is jullie beslissing en niet die van hen. Succes!
Mijn moeder vertel ik alles, dus zij wist het als eerste. Later raakte een vriendin van mij zwanger en dacht erover om het te laten weghalen... ik heb toen verteld over onze kinderwens, misschien dat het haar zou helpen bij haar keuze. De vriendin van de beste vriend van mijn vriend was zwanger en mijn vriend heeft het ook tegen zijn beste vriend verteld dus. Verder weet nog niemand het eigenlijk, vertel het ze pas als ik 12 weken zwanger ben.
Wij hebben dat verder niet verteld hoor, dan krijg je steeds van, en? is het al gelukt, ben je al zwanger? Toen ik zwanger raakte, was het vroeg genoeg om te vertellen vonden wij.
Tegen mijn ouders en zijn ouders hebben we niks gezegd... Wel tegen vrienden van ons en dat was een paar dagen van te voren voordat we daar heen gingen toen zei mijn vriend tegen die vriend van ons: "Ja we hebben zondag iets te vertellen." Die dachten dus dat we al zwanger waren ofzo Maar we hadden een nieuwe auto gekocht dus toen waren we daar en toen zeiden we: ja er komt gezinsuitbreiding (en lieten de foto's van de auto zien ) en toen zeiden we: Ja het is alvast voor de toekomst want we hopen snel zwanger te raken... En toen wisten ze genoeg en nu hebben ze ons pas een girafje kado gedaan haha
Ik heb alleen aan 2 collega's verteld en de rest van de familie en vrienden willen we verrassen.. @Pam Meis ik snap wel dat je je ouders het wil vertellen omdat je schoonouders het ook weten.. maar als je nu al weet dat ze niet leuk reageren zou ik er nog even over nadenken. Misschien proberen ze je op andere gedachten te brengen en voel je je daar straks ongelukkig over. Als je eenmaal zwanger bent, is er geen weg meer terug... Succes!
Hey nou bij mij weten een aantal vrienden het wel. Qua familie alleen mijn broer en vriendin weet het. Mijn moeder is vorig jaar plotseling overleden en bij hun kan ik bepaalde dingen kwijt die ik normaal met mijn moeder zou delen(denk ik).
Zo dacht ik eerst ook maar ik wil t gewoon uit mn systeem hebben ze hebben t maar leuk te vinden! Dus ik heb nu een gedichtje geschreven waarmee ik t in een kaart wil vertellen (die ga ik wel persoonlijk brengen!) Als ik dat gedaan heb horen jullie nog wel ff de reacties enzo!