niet immuun voor CMV

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nessa, Oct 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nessa

Nessa Actief lid

Sep 14, 2006
    318
    1
    0
    België
    Hey, ik heb een vraagje ivm cmv : uit mijn bloedtest bleek dat ik niet bestand ben tegen CMV dus ik moet kindjes onder de 3 jaar die ziek zijn, vermijden. In hoeverre moet ik hen dan "vermijden"? Is het zo dat ik zelfs niet in dezelfde ruimte mag zijn, moet ik ook uit de buurt blijven van mensen die in contact kwamen met 'n ziek kindje?

En wat is het gevaar dat cmv met zich meebrengt?

Alvast bedankt voor uw reactie!

groetjes
    VAnessa

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Vanessa,

nou, dat is nogal lastig om die kindjes te vermijden. Wanneer weet je nou dat een kind CMV heeft? Als je het weet dan moet je niet in de buurt komen natuurlijk, in dezelfde ruimte zijn, liever niet als het mogelijk is. Maar die zieke kindjes worden toch wel thuisgehouden dan. De kans dat jij voor het eerst besmet wordt in je zwangerschap is heel klein 1-4%. De kans dat je kindje dan ook besmet raakt is 40%. Dat kan dan wel gevolgen hebben voor je baby, maar die wisselen erg in aard. Ik zou me zeker niet druk maken, de kans dat jij dit oploopt is erg klein. Eigenlijk is het wel bijzonder dat CMV is meegeprikt, dat onderzoeken we eigenlijk nooit.

Mirjam

Share This Page