Wel of niet?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Always Mamma, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    #1 Always Mamma, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    Hee meiden,

Ik zit met een dilemma.
    Het is weer zover de vrolijke kerstkaarten die in de brievenbus vallen. Het doet pijn de kerst komt eraan en ik zou gewoon met 3 kindjes de kerst moeten vieren. Helaas gaat dat niet meer. Maar nu het volgende wij willen wel kerstkaartjes versturen maar kan ik daar de naam van Indy* bijzetten? Jullie zullen het misschien een belachelijke vraag vinden want zoiets doe je gewoon. Maar valt dat voor mensen niet rouw op hun dak als ze op de kaart ineens de naam van Indy* zien staan. Mijn gevoel zegt dat ik het gewoon moet doen, en schijt moet hebben aan alle reactie's achteraf. Maar ben wel benieuwd ff naar jullie reactie? Doen jullie het??

Liefs

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wij doen het zelf niet. Wel op ons geboortekaartje wat we straks versturen, omdat het toch ons kind is.
    Maar ik vind zelf ook een kerstkaart is een geluks boodschap en die kan een overleden iemand niet sturen vind ik persoonlijk hoor.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben ook de naam van onze dochter* op het geboortekaartje van onze zoon vermeld, ik denk niet dat we dat voor de kerstkaarten ook gaan doen.

Maar je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt, als jij het prettig vindt om Indy* erbij te zetten, dan zet je Indy* erbij. Als het andere mensen rouw op hun dak valt, dan is dat niet jouw probleem.

Je kunt er ook 'en kinderen' opzetten, dan hoef je de keuze niet te maken.

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja die vraag had ik dus ook. Ik heb het daar ook met andere mama's van vlindertjes over gehad en iedereen is daar anders is. Ik denk dat je moet doen wat voor jou goed voelt. Als jij het wilt doen moet je dat gewoon doen. Sommige zullen het misschien raar vinden, nou en? Anderen zullen het misschien ook raar vinden als je het niet doet? Je kan het toch niet voor iedereen goed doen. Ik bedacht me eerst dat ik een selectie zou maken bij wie ik het wel en niet zou doen. Maar toen ik de kaarten aan het schrijven was heb ik me toch bedacht. Ik heb op iedere kaart een sterretje bij onze namen getekend voor onze meid*. Op die manier staat ze er toch op zonder dat het beladen voelde. Ik voelde me daar goed bij maar dat is voor iedereen anders. Gewoon doen wat jij graag wilt doen, wat voor jou goed voelt.

5. willow23

willow23 Niet meer actief

ik zet mijn zoon altijd bij op de kaart, en heb hier nog nooit iemand overgehoort.
    je moet doen wat je gevoel je ingeeft....ik doe het dus wel..

groetjes willow

6. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Je moet idd doen waar jij je prettig bij voelt.
    Ik vermeld Esmee* overal bij dmv een vlindertje. Op de geboortekaartjes van onze kinderen staat ze uiteraard wel voluit vermeld. Het is en blijft mijn dochtertje. We hebben er wel "commentaar" op gehad, maar die was meer van de oudere generatie, want waar je niet over praat is er ook niet. Maar doordat wij haar naam noemen, durven anderen er ook open over te praten. Het is hier geen issue gelukkig :) Succes met je keuze!

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, ik heb onze dochter er ook bij op gezet. Zij hoort erbij. Ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen krijgen om haar niet te noemen op het kaartje. Zij heeft ons tot papa en mama gemaakt.
    Ik heb rood gekleurde hartjes naast haar naam gezet en ook een kruisje voor haar naam.

8. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Hee.
    nou meiden bedankt voor jullie reactie‘s. indy staat op het kaartje kon het niet over mijn hart verkrijgen om het niet te doen. ze hoort bij ons en zal altijd dicht bij ons staan.

liefs

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik zou het ook wel doen denk ik, Ik kan het alleen niet aan om dit jaar kerstkaarten te sturen.
    7 weken geleden een rouwkaartje, nu de bedankkaartjes en dan een kerstkaart er achter aan... nee, kan ik niet.

Er komen nu ook kaarten binnen met "prettige" feestdagen... of "gelukkige"feestdagen.... feestdagen zijn er wel, maar dat prettige, gelukkige of fijne mogen ze weglaten.

10. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hier doe ik t wel, hij hoort erbij dus staat hij ook op t kaartje.

11. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik wel erg raar dat mensen jullie dat sturen. Kijk als mensen (bedrijven oid) het niet weten dan is het niet echt kwalijk te nemen, maar van andere mensen zou je dat toch niet verwachten... of dan in ieder geval met een tekst erin die wel past bij jullie situatie.

12. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja raar hé, en ik sta er van te kijken hoeveel van die kaarten het zijn.
    Re zijn zeker wel mensen die er even wat inschrijven, maar veel niet....

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    @ lara ik denk dat mensen ook niet zo goed weten wat ze moeten doen. Ik zou het ook lastig vinden hoor. Zou er denk wel een verhaal inschrijven zodat ze weten dat ik aan ze denk en dat ik zou beseffen dat het voor diegene nog heel moelijk is om kerst te "vieren"

Sterkte allemaal deze dagen!

@ ts als jij het wilt moet je het gewoon doen. Het is jullie kindje en hoort er ook gewoon bij toch.

14. me83

me83 Niet meer actief

doe wat goed voelt.. en vind je eht toch niet helemaal je ding.. miss een klein sticker sterretje/vlindertje/engeltje bij jullie namen plakken?

succes!

15. Het is 1 van de redenen dat ik dit jaar geen kaarten verstuur. Wij krijgen ook kaarten waarbij de naam van onze dochter niet staat en eigenlijk doet dat wel pijn. Zet dan familie neer als je het niet weet denk ik dan, maar goed. Als ik iets stuur naar iemand anders zet ik haar naam altijd neer met een sterretje. Omdat ze er voor ons bij hoort. Maar voor iedereen is dat anders. In jullie hart is ze er toch wel en dat weet ze.

Lara jammer he die kaarten.. zet er dan een persoonlijke boodschap in denk ik dan, bijvoorbeeld met 'hoop ondanks alles toch een fijne kerst voor jullie' niet die boodschaploze kaarten. Heb er toch al niks mee, die belanden voor mij gewoon in de vuilnisbak.

16. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zet de naam van ons eerste dochtertje op ieder kaartje dat ik verstuur. Ben super trots op haar, ze heeft mij mama gemaakt en is gewoon deel van ons gezinnetje. Ik heb in het begin ook een tijdje getwijfeld en aan mensen om hun mening gevraagd maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar niet te noemen. Heb er nu eigenlijk ook beetje maling aan wat andere vinden, ze is van ons en hoort erbij!

Qua (kerst)kaartjes die wij krijgen doet het inderdaad best pijn als het alleen aan mij en mijn man is gericht. Mensen die dichtbij ons staan zetten altijd 'fam. .... ' op de enveloppe, maar sommige mensen weten zich waarschijnlijk geen raad...

Goed dat je Indy* op het kaartje hebt gezet, doe wat goed voelt! ;)

17. 78RLs1

78RLs1 Lid

19 feb 2011
    57
    0
    0
    Wetenschap
    Randstad
    Moet toegeven dat ik na het verlies van mijn zoontje (14,5 wkn) vorig jaar niet echt aan heb gedacht. Maar na het verlies van mijn dochtertje (17,6 wkn) dit jaar had ik besloten om geen kaartjes te sturen, maar na het lezen van dit topic vond ik het idd een mooi maar gevoelig onderwerp. Ik ging mezelf afvragen of ik het wel/niet zou doen en hoe, vooral omdat ik we ons zoontje geen naam hadden gegeven (alleen een initiaal) maar ons dochtertje wel.

18. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wij hebben ook kaarten verstuurd. Allen met haar naam erbij.
    Wij hebben ook heel veel kaarten gekregen, iets van 50/60 ofzo maar waarvan er echt maar 2 of 3 met een passende tekst. De rest......prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar........

Tja......ik denk er maar niet teveel over na.

19. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Dat vond ik ook het allermoeilijkst van het krijgen van de 'geweldige' kerstkaarten. Niet 1 die even aan onze Indy* heeft Ach de kaartjes liggen weer in de kliko de 'gezellige'dagen zijn gelukkig weer voorbij.
    Bedankt voor al jullie reactie's.
    En ondanks ieder zijn verdriet op zijn eigen manier, hoop voor julliee allemaal op een mooi, spetterend en vooral een gezond 2012.

Liefs

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij doen het ook niet. Wel staat ze op Elin haar geboortekaartje.

Always mamma. Idd erg jammer dat niemand even aan jullie Indy gedacht heeft. Helaas weet je nooit 100% zeker of dat is omdat ze er niet aan gedacht hebben, of omdat ze niet weten of ze het wel konden doen.. misschien bang om jullie pijn te doen etc.

Deel Deze Pagina