uitgeput

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Tess00, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Onze dochter is nu 3,5 wkn oud en krijgt borstvoeding.
    Ik voed op verzoek, maar moet bekennen dat ik aardig uitgeput raak onderhand en vind het zonde dat ik me elke dag aan het afvragen ben of flesvoeding meer ritme en rust zou creeƫren voor zowel haar als mijzelf.

Ze groeit super en is over het algemeen best tevreden, zolang ze maar vaak aan de borst mag! Ik heb het dan over ong. 12 a 14 keer per dag..
    Ze drinkt altijd 1 borst volledig leeg en valt tijdens de 2e vaak in slaap..tussendoor verschoon ik haar zodat ze nog even wakker blijft voor de 2e borst omdat ze aan 1 borst niet genoeg heeft.

Een speentje om de zuigbehoefte te vervullen heb ik al geprobeerd, soms werkt het maar soms ook niet.

Ik vind het lastig om op deze manier rust en regelmaat te bieden voor haar en mijzelf omdat ze zo vaak komt voor voeding. Ben echt volledig uitgeput door dit borstvoedings patroon en heb het idee dat ik alleen maar aan het voeden ben.. ze is ook nog eens een vrij 'luie' drinker en neemt haar tijd ervoor waardoor het voeden vaak 50 minuten in beslag neemt (incl.verschonen tussendoor).
    Als ze dan een uur of anderhalf uur later alweer komt begint het ritueel van voren af aan.

Voeding heb ik genoeg (heb al eens afgekolft) en ze lijkt heel voldaan na het voeden..

Zie ik iets over het hoofd dat voor meer regelmaat kan zorgen of klopt dit voedingspatroon en ben ik hier gewoon niet geschikt voor?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ik denk dat het goed is om een lactatiekundige te bellen. 50 minuten per voeding is echt heel lang. Het kan zijn dat je dochter niet effectief drinkt. Dat zou o.a. veroorzaakt kunnen worden door een te korte of te strakke tongriem. Maar daarvoor moet er een lactatiekundige naar komen kijken.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Knippen van een te kort tongriempje

Ik denk dat je probleem op te lossen is, maar dan wel met persoonlijke begeleiding.

Hou je me even op de hoogte?

3. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Teddy!

We zijn innmiddels wat dagen verder en ik heb het volgende advies middels telefonisch consult opgevolgd:
    1 borst aanbieden, kunstvoeding erna geven en de andere borst leegkolven.

Precies 2 dagen heeft dit gewerkt.. mijn dochter sliep eindelijk uren achter elkaar door en snachts zelfs 4 uur achter elkaar :)
    Helaas waren we na deze 2 dagen terug bij af: er wordt weer in etappes gegeten, overdag en snachts! Begrijp er werkelijk waar niks meer van.
    Een te kort tongriempje lijkt me niet het probleem aangezien dat niet te zien is bij haar en ze heeft laten zien dat zij haar voeding in 1 keer tot zich kan nemen..

Deel Deze Pagina