misselijkheid van koffiegeur

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door marretje84, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marretje84

9 jun 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Even een vraagje!

Ik was zo een koffie liefhebber voor ik zwanger was......
    Ben nu in mijn 8e week bezig en wordt zo misselijk wanneer mijn vriend sochtends en
    Savonds koffie zet.

Ik had alleen de 1e week dat ik wist dat ik zwanger was trek in koffie.
    Wie nog meer? En kan dit de hele zwangerschap zo blijven?;)

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Oh bah! Ja kan koffie niet verdragen! :( ml moet echt z'n tanden poetsen na een bakkie!

3. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik kon ook absoluut niet tegen de geur van koffie, maar dat is vrij snel in de zwangerschap weer over gegaan.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben gek op koffie... tot vanochtend!
    Vandaag voor het eerst weer aan het werk na de vakantie en dus vol goede moed de trein ingestapt met een kop koffie. Slecht plan. Ik heb de koffie uiteindelijk ook niet opgedronken. Voorlopig laat ik het maar even.

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    geen last van gehad eigenlijk

wel bij vorige zw schap minder zin in koffie 2 pd nog dat was niet omdat ik misselijk ervan werd gewoon geen trek in koffie

Bij deze zw schap drink ik gewoon koffie zoals anders 4 koppen koffie soms 6 :)

6. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb het bij de jongste ook gehad. Zo'n beetje vanaf dag 1 tot aan de bevalling toe. Ik ben echt een liefhebber van koffie, maar ik heb toen echt de geur niet kunnen verdragen. Letterlijk met dichtgeknepen neus koffie zetten voor anderen. Zelf dronk ik alleen 1 kopje in de ochtend en dan alleen cappuccino.

Het is ook gewoon weer goed gekomen naar de bevalling. :D

7. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had er tot ongeveer 12 weken last van. Ik kon echt boos worden op mijn vriend als hij mij een kus wilde geven en net koffie had gedronken. En dat terwijl ik een echte koffieleut ben. Daarna kon ik het weer verdragen. Ik ga zo maar weer eens een bakkie zetten ;)

8. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow ik was ook een koffieleut, ik mis mn koffie ook echt. Gewoon als ik net wakker ben of als het druk is op mn werk ff tussen door een bakkie of heerlijk savonds na het eten... Maar ik denk dat ik pas na de bevalling er weer trek in ga krijgen...:((

9. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat had ik ook in het begin, ik ben zelfs thee gaan drinken. Maar na een aantal weken kreeg ik weer trek in koffie en drink ik s'avonds weer 2 bakkies.

10. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik heb bij beide zwangerschappen geen koffie meer gedronken, omdat ik het niet meer lustte...

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Zowel bij de eerste zwangerschap als nu bij de tweede vind ik koffie niet lekker. Bij de eerste zwangerschap kon ik het na ca 12 weken wel weer drinken.

12. marretje84

9 jun 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden voor de reacties, wist niet dat dit zo snel kon veranderen.....

De tijd zal het leren of ik er weer trek in krijg, maar voor nu neem ik net zo lief een bakkie thee :)

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Koffie was bij alle zwangerschappen het eerste wat uit mijn dieet verdween, omdat ik er helemaal onpasselijk van werd. Niet lang daarna hetzelfde gevoel bij (gewone, zwarte) thee en chocolade. Terwijl ik normaal echt flinke hoeveelheden koffie en thee nuttig! Het heftige reageren op geurtjes nam wel af na de 16 wkn bij mij.

Voor mij altijd ultieme bewijs: ben echt zwanger :p!

Pas na bevalling weer met smaak koffie en thee gedronken...

14. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik gruwel er ook van.bij mijn vorige zwangerschap bleef dat tot ik bevallen was.ik heb dat van nog meer dingen ,bijvoorbeeld zalm.terwijl ik dat altijd heel graag eet.

15. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook eentje! Kon elke morgen wel genieten van mijn bakje koffie. Tot ik zwanger werd. Werd ook enorm misselijk van de geur. En heb tot nu toe ook nog geen kopje gedronken.

Ik ben er wel niet meer misselijk van en denk soms wel eens na mijn eten, mmm een koffietje zou nu wel smaken. Maar ga het laten tot na de bevalling. Die paar weken kan ik nu ook wel wachten. De cafeïne is uiteindelijk ook niet zo goed voor de kleine, al zou één kopje geen kwaad kunnen, maarja. Nog even :D Hoop dat het nadien weer even lekker gaat smaken :p

16. marretje84

9 jun 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden, dank voor de reacties.

Het is dus een heel normaal verschijnsel.
    Komt vast wel weer goed ;)

Deel Deze Pagina