vraag over het mirena spiraaltje.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lievejildou, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievejildou

lievejildou Actief lid

hallo,

ik heb 6 weken na de geboorte van onze dochter in juni 2006 de mirena spiraal laten zetten, dit was geheel pijnloos.
    maar ik heb er achteraf altijd last van gehad, en nu nog.
    als ik fiets verneem ik de draadjes, alleen dacht ik altijd dat ik gewoon pijn nog had van de bevalling.
    alleen nu is onze dochter bijna een jaar en heb ik er nog last van.
    ook heb ik bij veel vlage altijd erge buikpijn.
    wil hem er wel uit laten halen,maar wat moet je dan.
    wil nietweer een pilletje slikken, omdat onze dochter door de pil heen is gekomen.

maar ja om nu weer zwanger te worden zie ik nog niet echt zitten, heb mijn bevalling nog niet echt verwerkt.

wie kan mij een advies geven over anticonceptie ?

groeten anita

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    hey

je kan gewoon de nuvaring nemen, het is een soort van grote ring die je in je vagina inbrengt. Het blijft daar gedurende drie weken zitten. Wanneer het je stopweek is haal je hem eruit en kan je je regels krijgen. De nuvaring is ook veel gezonder dan de pil omdat de hormonen nu rechtstreeks in je baarmoederwand gaan, terwijl met de pil het gebeurt via de maag.

Anders kan je ook nog de prikpil nemen of de pil via een plakker, maar deze oplossingen lijken mij niet zo gemakkelijk.

Btw met de nuvaring kan je gewoon seks hebben hij zit niet in de weg. Het kan gebeuren dat de man hem voelt maar dat gebeurt zelden.

Groetjes Stephanie

3. lievejildou

lievejildou Actief lid

oke in ieder geval bedankt.

ik heb nu het spiraaltje nog, maar durf niet echt naar de huisarts te gaan, weer met de benen wijdt.

maar goed, ik heb er last van en heb het al maanden uitgesteld.

de prikpil wil ik nu liever niet aan omdat ik weet dat het 2 jaar kan duren voordat je dan weer zwanger kan gaan raken, weet dit omdat mijn schoonzus dat heeft gehad, en die is nu net zwanger na 2 bijna 2 jaar proberen.

ben in ieder geval een stukje wijzer, met wat er allemaal is.

groeten anita

4. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou lievejildou ik ben dus door de prikpil heen zwanger geraakt!
    ik was in mijn laatste week en moest afwachten tot ik ongi zou worden dan zou bij mijn de spiraal geplaatst worden ( omdat ik ondanks de prikpil gewoon netjes na een cyclus van 28 dgn ongi was en dat hoord normaal dus niet zo te zijn)
    ikke wachten en na een week "overtijd"wees mijn HA erop om toch maar is een test te doen en ja hoor zwanger!
    niet te geloven eerst zwanger geraakt via de pil en een mooie dochter uit voort gekomen en toen zwanger via de prikpil! helaas liep dat uit op een MK ben daarna wel na 1x ongi geweest te zijn gelijk weer zwanger geworden ( nu bewust)
    mijn HA zei mijn ook na de bevalling dat ik een "sex"verbod kreeg hihihihi en moest gelijk na 6 wkn na de bevalling van Danio de spiraal plaatsen.
    nou die zit er nu dus ook in maar pfff soms heb ik zoiets van eruit met dat ding! ik ben nu al 2,5 mnd ongi met tussen poses van 1 a 2 dgn het is nu de eerste x dat ik er nu 4 dgn niks heb :-D
    soms voel ik hem dus ook zitten vooral als ik fiets heel stom hihihihi...

5. lievejildou

lievejildou Actief lid

hey,

hoe is het toch mogelijk.
    ben je aan de pil en de prikpil, en bijde keren raak je zwanger.
    die miskraam, is dat gekomen doordat je aan de prikpil was, of heeft dat er niks mee te maken,
    nou hoor ik ook verschillende verhalen, dat er mensen zijn die door de spiraal heen zwanger raken, wij vertrouwen eigenlijk niks meer, puur, omdat het eerder fout is gegaan.

maar goed wij zijn natuurlijk ontzettend blij en trots dat wij een gezonde dochter ter wereld hebben mogen brengen.
    wil haar nu voor geen goud meer kwijt.

ik heb ook nog steeds last van het spiraaltje, ook als ik fiets, heb hem er nog steeds in zitten, maar weet niet of ik hem wil houden, maar ja als ik hem er wel uit zou halen, moet ik weer wat anders !

op het moment, gaat het wel beter met de ongi, is nu redelijk op pijl, houd het niet echt bij, (zou ik wel even moeten doen).
    ben niet meer weken achter elkaar ongi.

nou geniet maar lekker van de kleine.

groeten anita

6. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ja mijn HA zei me ook al dat ik er rekening mee moest houden dat ik wel is tot die groep behoor die zwanger raakt met de spiraal... ik ben dus super vruchtbaar of mijn man heeft super zaad hahahahahhaha

7. lievejildou

lievejildou Actief lid

haha

toen ik nog niet zwanger was, maakten wij ook wel eens een grapje dat er sommige mensen zijn die superzaad hebben.
    zou bij mijn man was dat dus ook zo.

Deel Deze Pagina