Lange cyclus - geen ovulatie/eisprong... herkenbaar?!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Grace490, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace490

Grace490 Lid

7 mei 2007
    26
    0
    0
    Hoi!

Ik heb net even drie FF-kaartjes in mijn album geplaatst, van de afgelopen drie cycli, dat is sinds januari (toen begon ik met temperaturen). Sinds die tijd heb ik 1 keer een eisprong gehad, en wel op 5 maart.
    De tweede cylus was erg onduidelijk en heen en weer. Lange periode ongesteld geweest, en toen dus de derde ronde gestart. Ik ben aan het begin van deze derde ronde begonnen met teunisbloemoliecapsules, omdat ik hoopte dat de cyclus dan iets minder lang zou duren. Maar het baat niet, geloof ik. Ik had het idee dat de eisprong erdoor wegbleef, dus zo'n twee week geleden weer mee gestopt. Maar de eisprong komt nog steeds niet door. We hopen er elke dag op..!
    Herkent iemand dit, en weet je dan wat we moeten doen? Ben ik rijp voor Clomid of zoiets?! Of zien jullie toch ergens een eisprong, die FF en ik niet zien?

Bedankt!

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zie op de 1e 2 kaartjes van links af inderdaad geen eisprong. Op de 3e van links af wel, maar onduidelijk, rond je eisprong had je geen vruchtbaar slijm (je vult juist droog in). Ben je "bezig" voor een 1e kindje? Ik kan me voorstellen dat je met deze kaartjes naar je huisarts gaat, omdat je kennelijk niet iedere cyclus ovuleert. Hij/zij kan je evt. doorverwijzen naar de gyn. Neem de kaartjes mee, daar kunnen huisarts en gyn wel wat mee (ze laten je anders toch 2 maanden temperaturen).
    Klopt het dat het 3e kaartje van links af NIET met een menstruatie begint? Was het dan wel een nieuwe cyclus?

3. Grace490

Grace490 Lid

7 mei 2007
    26
    0
    0
    Dat derde kaartje van links is het allereerste kaartje, ik ben zomaar op een goede dag begonnen, dus dat zie je daar terug.

4. Grace490

Grace490 Lid

7 mei 2007
    26
    0
    0
    Dat derde kaartje van links is het allereerste kaartje, ik ben zomaar op een goede dag begonnen, dus dat zie je daar terug.

5. Grace490

Grace490 Lid

7 mei 2007
    26
    0
    0

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Aha, dat verklaart.

Ik heb er nog eens naar gekeken, maar je hebt dus 2 cycli zonder ovulatie en 1 heel langdurige cyclus die waarschijnlijk wel met ovulatie is. Ik zou niet langer wachten en naar de huisarts gaan en je geprinte kaartjes meenemen. Als hij/zij zelf geen tests doet o.i.d., zou ik vragen om een verwijzing naar de gyn.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    mijn kaartjes zien er net zo uit! Geen ei te vinden en zit nu al op dag 108, zonder maar een teken van een ei of ongi.
    Mag nu eindelijk door naar de gyn!
    Zie bij jou ook niets dat op een ei lijkt.
    Hoorde wel dat bij 20% van de vrouwen geen temp verhoging te zien is na de eisprong, dus wie weet...

8. Grace490

Grace490 Lid

7 mei 2007
    26
    0
    0
    Dank jullie voor jullie reacties! Het is heel frustrerend om telkens te verwachten dat de temp omhoog zal gaan, en dan is dat weer niet zo. Of 1 dag wel, en daarna zakt 'ie meteen weer. Ik vraag me wel af waar dat door komt en of ik er zelf niet iets aan kan doen - bv door voedingspatroon te veranderen of zoiets?

Jij ook veel succes met je traject bij de gyn. Hopen dat het werkt! Ik vind dat zelf nog een stap te ver. Misschien na de zomer...

9. Grace490

Grace490 Lid

7 mei 2007
    26
    0
    0
    Hoi!

Ik had dit onderwerp gestart omdat ik geen eisprong kon vinden. Nu, een paar dagen later is mijn temperatuur toch overtuigend omhoog gegaan. Zie ALBUM! Ik ben nu in de zgn. stressful waiting period. Nu 3 dagen NOD. Ik vind het allemaal heel spannend. Vanmorgen een testje gedaan, maar dat was negatief. Ik probeer er verder niet teveel over na te denken... Maar kunnen jullie in mijn kaartje iets ontdekken dat lijkt op een zwangerschap? Ik heb verder nergens last van. Alleen afgelopen zondag wel 's avonds heel erg buikpijn (opgeblazen buik, pijn bij lachen en bewegen) en extra veel slijmverlies. Meer slijmverlies had ik de laatste paar avonden ook, maar ik weet niet of dat iets betekent? Wie herkent dit?

10. Nanda2

Nanda2 Lid

22 mrt 2007
    35
    0
    0
    Het is een mooi kaartje maar ik heb al een heleboel mooie kaartjes voorbij zien komen die helaas niet tot een zwangerschap leidden.

Een mooi kaartje zegt helemaal niets. Het kan gewoon beide kanten op.

Sommige meiden hebben voor hun menstruatie last van extra afscheideing. Bij sommige kan het een eerste symtoom van een zwangerschap zijn.

UIteraard hoop ik dat het voor jou goed uit zal pakken!

11. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik heb bij een super korte cyclus vaak geen eisprong.

Deel Deze Pagina