Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik vind voor een meisje Lily-Rose echt zo mooi!! Terwijl mijn vriend echt verschrikkelijk vind.. Hij zegt als je wil dat je kind gepest wordt dan moet je het die naam geven.. Hij vind Kim mooi.. Ik ken zo al 3 Kim's dus vind het niet geweldig. Jongens naam zijn we nog niet eens echt aan begonnen.. Dus dat wordt nog wat.. Dus hoe hebben jullie z'n menings verschil opgelost? Nieuwe naam verzinnen ofzo? Of toch uiteindelijk 1 van jullie toegegeven?
Ik vind een heel verschil tussen Lilly - Rosé en Kim. Heel andere namen. Ik vond juliette prachtig, maar man niet. Daarom net zo lang gezocht tot we een naam vonden die we allebei wauw vonden. En zo heet dochter dus 😉
Dan zou ik inderdaad een nieuwe naam kiezen. Je moet het toch beide mooi vinden? Mijn vriend en ik hebben een compromis gesloten. Ik wilde heel graag Daphne, maar hij vindt die spelling niks. Dus hebben we Dafne gedaan. Allebei blij.
Ik ben t met je vriend eens. Wat als ze 34 is en werkt bij de Rabobank ? Dan vind ik t ook verschrikkelijke naam. Vergeet niet dat een naam ook moet passen als je 40jr bent. Maar ik hou van Hollandse namen
Wij hebben allebei een lijstje gemaakt met zo'n 20 namen die we leuk vonden. Vervolgens hebben we elkaars lijstjes nagekeken en weggestreept wat echt niet kan. De rest ging op een gemeenschappelijke lijst. Dat lijstje hebben we allebei op ons in laten werken en daar hebben we dan een naam van gekozen voor onze zoons. Voor onze dochter op komst is er inmiddels een lijstje van 3 namen waaruit we gaan kiezen. Natuurlijk heb ik ook regelmatig 'de naam' in mijn hoofd gehad en mijn vriend ook, maar als je allebei een totaal andere smaak hebt in namen, zul je toch een compromis moeten sluiten.
Zie dat je over iets meer dan een week de geslachtsbepaling hebt. Zou die gewoon even afwachten en dan opnieuw beginnen met zoeken
Dit. Plus dat wij zo ver zijn gegaan dat we de gemeenschappelijke lijst in Excel hebben gezet en onafhankelijk van elkaar cijfers hebben gegeven aan de namen (je kunt in Excel kolommen verbergen). Vervolgens het gemiddelde laten uitrekenen en dan presenteert Excel de top 3, hahaha. Echt heel erg. Maar goed, er was 1 naam die we allebei een 9 gaven (het hoogste wat we hebben gegeven, dus helaas geen 10). Dus die is het geworden. Succes PS. Vriendlief vond Kim ook heel leuk, ik heb hem om dezelfde reden als jij afgewezen. In mijn tijd heette de halve klas Kim....
En dat wat Berte schrijft hebben wij ook gedaan. Waren namen die we t zelfde hadden op t lijstje die gingen naar de top 5 lijst. Daarna kwam de schifting van oke Maud leuke naam maar vrienden van ons hebben wout. Die valt af. Sam leuke naam maar zo heet de hond van de buren etc en toen bleven er 2 namen over . En toen dochter was geboren hebben we paar uur gewacht en gekeken welke naam t beste paste. Voor deze meer hebben we nog de jongensnaam van de 1e en meisjesnaam is de 2e naam van de 1e keer 😁
Ik vind Lily-rose niet pestgevoelig eigenlijk en vind het ook geen gekke naam. Kim vind ik dan weer erg passé
Ja hier ook last van gehad. Mijnn man vond alles niet leuk. Gewoon doorgaan. Continu op namen letten ( tijdschrift, tv ed) en als je iets ziet wat je een 8 of meer geeft de naam meteen opschrijven of vertellen, net zolang tot hij een keer zegt: jaaa. Zo hing dat hier bij een meisjesnaam.
Wat een tips! Super fijn! Vind het met een lijstje maken wel een goed idee en die dan tegen elkaar weg strepen. We komen er vanzelf wel over uit lijkt mij
Ook een goed idee! Ik vind Kim echt niet meer van deze tijd Wij zijn uit een namenlijst alle namen gaan opschrijven die we wat vonden. Uiteindelijk een paar weggestreept en over de rest nagedacht, laten bezinken. Daarna waren we het uiteindelijk snel eens, gelukkig
Kim is niet meer van deze tijd. Niet leuk dus! Lily-Rose vind ik te schattig. Optie Lily of Rose apart vind ik wel leuk. Of Rosalie/Roselie? Lijkt op Lily-Rose..
Qua meisjesnamen zitten man en ik aardig bij elkaar in de buurt. Maar toen we er achter kwamen dat we een jongen kregen bleek dat we daar echt totaal verschillende smaak in hadden. Bij ons lag het vooral aan het type naam. Wat mijn man mooi vond, vond ik te overdreven stoer. Wat ik mooi vond, vond hij te soft. We moesten er allebei een hoop leuke namen voor aan de kant zetten en blijven zoeken naar die ene naam die we allebei leuk vonden. En dat is gelukt, al duurde het heel lang. Mijn tip: vooral niet vastklampen aan een bepaalde naam, blijven zoeken, en laat een leuke naam allebei een poosje bezinken voor je er definitief voor kiest.
Ik zou verder zoeken totdat jullie beide enthousiast worden van een naam. Vind niet dat dexeen aan de ander moet toegeven.
Wij hebben ook net zo lang gezocht tot we de naam hadden. Zo was en ben ik gek op de naam Menno, maar was dit echt een no-go voor m'n man. En hij had dan weer een rijtje voetbal namen waar ik echt niet mee kon leven. Op den duur kwam er een naam voorbij waar we beiden een "ok" gevoel bij hadden. Niet direct super enthousiast, maar inmiddels zijn we aan de naam gewend geraakt. De naam gaat steeds meer leven hoe verder we komen. Ook door bijvoorbeeldde proefdruk van het geboortekaartje. Geef een naam de tijd om in te werken zou ik zeggen. Ben het trouwens met je man eens over Kim, ik vind hem niet passe maar lekker vlot en stoer. Maar Roos is misschien ook een optie?