hoi, willen jullie met me meedenken? Ik had vorige week zowel woensdag als donderdag een positieve ovulatietest (de gewone digitale met een smiley van cb). Vrijdag heb ik niet meer getest. Die van donderdag was echt een knaller. Ook had ik donderdag rekbaar rauw eiwit-achtig slijm en dieperliggende baarmoedermond en leken mn schaamlippen gezwollen. Dat had ik vrijdag allemaal niet meer. Mijn temperatuur woensdag was 36,6, donderdag 36,4 (ovulatiedip?), vrijdag 36,5 en zaterdag 36,8. Nou twijfel ik een beetje of mijn ovulatie donderdag of vrijdag is geweest. We hebben dinsdag, woensdag en donderdag s avonds seks gehad (vrijdag dus niet) en als ik nou vrijdag pas mijn ovulatie had, heb ik hem dan niet gemist... Wat denken jullie wanneer ik mijn ovulatie heb gehad? Hoop zo dat ik hem niet gemist heb...
Je eisprong zou donderdag, vrijdag of wellicht nog zaterdag geweest kunnen zijn. Zaadjes kunnen in principe 72u overleven, dus je bent denk ik wel op tijd geweest.
Dank voor je reactie. Zaterdag lijkt me toch niet zo waarschijnlijk gezien die positieve test op woensdag? Als het vanaf dan 48 u later een eisprong plaatsvond was dat hoogstens vrijdag.... Alleen past dat weer niet echt bij mn temperatuur... of kan dat ook een vertraagde reactie zijn (dat de temperatuur zaterdag pas steeg met 0.3 gr)?
Qua tempen durf ik niet zo goed een uitspraak over te doen... Moet je temp na de eisprong niet met minimaal 0,3 graden stijgen tov je basale lichaamstemperatuur??? Zie dat veel mensen hier tempkaartjes bijhouden in fertility friend waar dan een kruis in komt te staan op dag van ei. Misschien kun je dat eens proberen?
Zou je je temperatuurkaartje eens kunnen plaatsen? Die paar losse metingen zeggen weinig. Als je twee dagen een positieve ovulatietest hebt kan de echte piek ook pas op dag twee zijn en de eisprong pas weer twee dagen daarna. Dus zaterdag is zeker niet uitgesloten. Maar het kan ook vrijdag zijn geweest. Op basis van je temperatuurcurve is daar wel meer over te zeggen. Temperatuur je rectaal, elke dag zelfde tijdstip en voordat je opstaat?
Ik hou mn cyclus bij met een app genaamd mama apps (temperatuur, ovulatietesten, slijm) en die zegt dat ik vrijdag zou ovuleren. Maar dat vind ik zo onlogisch met die positieve test op woensdag in combinatie met die temperatuur en de andere signalen waardoor ik dacht die dag vruchtbaar te zijn (en die andere signalen daar houdt de app geen rekening mee..).
Hierbij twee screenshots van mn app. Op de ene zie je helaas de temperatuur niet echt aangegeven, alleen de blauwe puntjes. Daarom de tweede erbij, met aan de zijkant de temperatuur(opzij gescrolld dus). Blauwe punten zijn temperatuur, bovenaan die tekens van de geslachten staat voor klussen en die rondjes met minnetjes of plusjes zijn de ovulatietesten. Ik hoop dat jullie het zo begrijpen..?
Ik denk dat je m vrijdag hebt gehad. Je ei springt tussen de 24-48 uur na het begin van de piek (woensdag). Je temp ging zaterdag omhoog en dag ervoor is vaak je ei gesprongen.
Hmm ok dus toch. En is de kans dan groot dat ik hem gemist heb met het 'klussen'? Of is do-avond dan gewoon ok? Het is dat ik vrijdag niet thuis sliep ivm een cursus anders hadden we nog wel een keer geklust. Dacht eigenlijk dat t wel ok was woensdagavond toen ik de ene positieve test had en diezelfde avond geklust
als je donderdag avond nog gevreeen hebt dan zijn die zaadjes "pas" 24 oud op vrijdagavond dus je timing was prima hoor. ze geven aan dat je op je 2 vruchtbaarste dagen het beste kunt vrijen en dat heb je gedaan!
Ik zeg ook op vrijdag op basis van jouw temperatuur. Jouw basale temperatuur is namelijk 36.5 en op zaterdag is je temperatuur gestegen naar 36.8. Vrijdag komt ook overeen met je testen. Een dag voor de eisprong is prima hoor . Hier ook zwanger mee geworden.
Ik ben zwanger geworden van seks 2 dagen voor mijn eisprong, dus dat hoeft echt geen probleem te zijn.