Hallo, Ik heb gemerkt dat mijn zoontje de afgelopen 5 dagen is begonnen met spugen nadat hij bv heeft gehad. Meestal gaat dit gepaard met een boertje. Soms spuugt hij pas nadat ik hem in de box of in zijn wiegje heb neergelegd. Het is niet een klein beetje spuug, maar een grote stroom melk dat er nog uitkomt! Soms is de melk gewoon helemaal wit en soms ziet het er waterig uit met witte vlokken erdoorheen? Ik vraag me af hoe dit komt? Voorheen had hij hier geen last van. alvast bedankt!
Hallo trotse mama! Misschien heeft je kindje veel gedronken, misschien zat het boertje hem nog dwars en komt de melk daarom mee. De vlokken, of soms slijmerige voeding, wil zeggen dat het al in het maagje is geweest. Dat maakt ook dat er al snel voedingsstoffen door het lichaam worden opgenomen. Spugen is niet vaak iets waar je je ernstige zorgen over hoeft te maken. Is het groeipatroon goed, plast en poept je kindje en is het tevreden, dan is het enkel lastig in plaats van een probleem! Succes, heidi margit
Bedankt voor je antwoord. Hij spuugt inmiddels niet meer. Ik denk dat het gewoon even een fase was of het zat hem niet lekker.