Zwanger en een hormoonspiraal

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dewimelati, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dewimelati

7 jul 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,
    Ben nieuw hier. Heb al 2 meiden van 7 en bijna 4.
    Vraagje. Ik heb nu al bijna 3 jaar een hormoon spiraal.
    Nu werd ik altijd gewoon ongesteld met de spiraal.
    Dus de eisprong vond gewoon plaats.
    Maar nu sinds een maandje of 2 ben ik amper ongesteld en nu helemaal niet. Heb last van mn borsten al een aalntal dagen en licht misselijk sinds gister. Net test gedaan die is negatief. Maar vraag me af of er nog meer dames hier ervaring mee hebben.
    Misschien over een paar dagen nog een test doen?!
    Wat denken jullie?

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dat je een maandelijkse bloeding hebt betekend niet dat er een eisprong is ;)
    Als je een hormoonspiraal hebt kan je menstrueren maar het kan ook weg blijven.

Ik denk dat je een mirena hebt?

Mirena werkt vooral plaatselijk in de baarmoeder. Er komt wel levonorgestrel in de bloedbaan maar de hoeveelheid is aanzienlijk minder dan bij gebruik van de combinatiepil. Er kan dan ook af en toe een eisprong plaatsvinden, maar tot bevruchting zal dit niet leiden omdat de zaadcellen (spermatozoa) door de taaiheid van het cervixslijm en door het remmen van de beweeglijkheid en functie van de zaadcellen de eicel niet kan bereiken. Door de invloed van het hormoon op het baarmoederslijmvlies wordt proliferatie tegengegaan, waardoor het baarmoederslijmvlies niet in staat is om een evt. bevruchte eicel te laten innestelen.

Deel Deze Pagina