Weet niet helemaal of dit het juiste topic is maar ik heb voor mn verjaardag de Philips Avent Blender gekregen. Nu dus zelf fruithapjes aan het maken en mijn vraag was welk fruit kun je wel en welke niet invriezen? Heb vandaag bijvoorbeeld meloen met een banaan erdoor gemaakt maar kan je dat invriezen?
Ja hoor volgens mijn kan je bijna alle fruit invriezen ik zelf zou alleen wat voorzichtiger zijn met sinasappels mandarijn enz. Tenzij je er al een hapje van gemaakt heb dan moet het geen probleem zijn.
Fruit kan heel goed ingevroren worden. Geen ervasring met papjes fruit, maar in de supermarkt liggen ook schappen vol fruit in de vriezer. Geen probleem
ik had hier pas bevroren ananas gekregen van schoonmoeder, wel al uit de schil enzo nou dat was echt niet te eten toen het ontdooid was, bah leek wel een plastic lange sluf echt bah zo vies! maar voor in een fruithapje zou het misschien nog wel kunnen, dan word het toch gepureerd
Nog nooit last gehad als ik bevroren ananas kocht! Behalve dat het fruit wat kan verkleuren kun je in principe alles invriezen ... als het gepureerd is zie ik al helemaal geen probleem.
Het meeste kun je wel invriezen. Al komt de ene er wel beter uit dan de andere (qua kleur of waterigheid). Dus ik maak het meestal maar vers..
Wij vriezen regelmatig gesneden ananas is, dat gaat wel goed (vind ik). Peer verliest zijn structuur volledig, stukjes peer wordt bijna vloeibaar. Maar zeker voor fruithapjes is het geen probleem!
Ik heb voor beide kinderen altijd de fruithapjes gepureerd gemaakt en ingevroren. Helemaal geen probleem en ik mik echt alles in de vriezer, van bramen tot peren tot sinaasappel en mango. Edit: wel gepureerd dan he, want de textuur van fruit wordt vaak minder goed als je het invriest. Behalve bessen, bramen, frambozen etc die je los in zakjes in kan vriezen.
Ik deed ook 1x per week hapjes maken voor heel de week gepureerd. Banaan, peer (harde eerst gekookt), appel (eerst gekookt), meloen, druif. Las alleen ergens dat mango en avocado niet mocht, dus dat heb ik nooit gedurft.
Oh, ik kookte de peer en appel nooit van te voren, als je het maar lang genoeg in de blender gooit En in ieder geval een beetje banaan erbij voor de smeuig. Ik heb nog nooit gehoord dat mango niet mocht, heb dat wel regelmatig gegeven. Avocado lust ik zelf niet
Mango mag en kan gewoon ingevroren worden. Volgen mij verkoopt de ah het ook ingevroren? Zoonlief is gek op mango, dus invriezen is ideaal!
Doe het harde zoals appel, peer e.d. eerst stomen in die blender en dan draai je em om prrrrrt en een heerlijk glad prutje voor de beeb. We gaan het gewoon proberen. Manlief kan namelijk niet tegen meloen. Beeb gelukkig wel en ik lust het niet dus zonde om weg te gooien.
Mijn dochter lust gepureerd fruit wat ingevroren is niet, probeer dat dus eerst uit voordat je veel maakt. Wat kleinere beetjes die ik dan door de pap heen doen is wel goed, maar echt een hele hap vind ze echt niet lekker.