Fruit invriezen

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Weet niet helemaal of dit het juiste topic is maar ik heb voor mn verjaardag de Philips Avent Blender gekregen. Nu dus zelf fruithapjes aan het maken en mijn vraag was welk fruit kun je wel en welke niet invriezen?
    Heb vandaag bijvoorbeeld meloen met een banaan erdoor gemaakt maar kan je dat invriezen?

2. pizza78

pizza78 Actief lid

19 jun 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor volgens mijn kan je bijna alle fruit invriezen ik zelf zou alleen wat voorzichtiger zijn met sinasappels mandarijn enz. Tenzij je er al een hapje van gemaakt heb dan moet het geen probleem zijn.

3. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Fruit kan heel goed ingevroren worden. Geen ervasring met papjes fruit, maar in de supermarkt liggen ook schappen vol fruit in de vriezer. Geen probleem ;)

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had hier pas bevroren ananas gekregen van schoonmoeder, wel al uit de schil enzo

nou dat was echt niet te eten toen het ontdooid was, bah leek wel een plastic lange sluf echt bah zo vies!

maar voor in een fruithapje zou het misschien nog wel kunnen, dan word het toch gepureerd

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Nog nooit last gehad als ik bevroren ananas kocht! Behalve dat het fruit wat kan verkleuren kun je in principe alles invriezen ... als het gepureerd is zie ik al helemaal geen probleem.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het meeste kun je wel invriezen. Al komt de ene er wel beter uit dan de andere (qua kleur of waterigheid). Dus ik maak het meestal maar vers..

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij vriezen regelmatig gesneden ananas is, dat gaat wel goed (vind ik).
    Peer verliest zijn structuur volledig, stukjes peer wordt bijna vloeibaar. Maar zeker voor fruithapjes is het geen probleem!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb voor beide kinderen altijd de fruithapjes gepureerd gemaakt en ingevroren. Helemaal geen probleem en ik mik echt alles in de vriezer, van bramen tot peren tot sinaasappel en mango.

Edit: wel gepureerd dan he, want de textuur van fruit wordt vaak minder goed als je het invriest. Behalve bessen, bramen, frambozen etc die je los in zakjes in kan vriezen.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik deed ook 1x per week hapjes maken voor heel de week gepureerd. Banaan, peer (harde eerst gekookt), appel (eerst gekookt), meloen, druif. Las alleen ergens dat mango en avocado niet mocht, dus dat heb ik nooit gedurft.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh, ik kookte de peer en appel nooit van te voren, als je het maar lang genoeg in de blender gooit :D En in ieder geval een beetje banaan erbij voor de smeuig.

Ik heb nog nooit gehoord dat mango niet mocht, heb dat wel regelmatig gegeven. Avocado lust ik zelf niet ;)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mango mag en kan gewoon ingevroren worden. Volgen mij verkoopt de ah het ook ingevroren?

Zoonlief is gek op mango, dus invriezen is ideaal!

12. minon

minon Niet meer actief

Doe het harde zoals appel, peer e.d. eerst stomen in die blender en dan draai je em om prrrrrt en een heerlijk glad prutje voor de beeb. We gaan het gewoon proberen. Manlief kan namelijk niet tegen meloen. Beeb gelukkig wel en ik lust het niet dus zonde om weg te gooien.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter lust gepureerd fruit wat ingevroren is niet, probeer dat dus eerst uit voordat je veel maakt.

Wat kleinere beetjes die ik dan door de pap heen doen is wel goed, maar echt een hele hap vind ze echt niet lekker.

Deel Deze Pagina