Ok, ik heb afgelopen maand een testje gedaan, kruidvat vs sensitest. Volgens mijn eigen berekening moest ik 7 of 8 maart mijn eisprong hebben. De sensitest sticks gaven dit ook netjes aan (positieve test op 6 maart) De test van kruidvat gaf toen nog een minimaal streepje. Doorgetest, en sensi bleef positief geven tot zondagochtend 8 maart, toen werden ze minder. Kruidvat gaf echter op deze 8e maart einde van de middag positief. hmmmm vreemd? Voor de zekerheid nog een aantal dagen doorgetest.(t/m woensdag 11 maart) Sensitest werd vanaf 8 maart duidelijk lichter, en was op 10 en 11 maart geen teststreep meer zichtbaar. Kruidvat gaf maandag ochtend, maandagmiddag 9 maart en dinsdag ochtend 10 maart knalpositief......hmmmm vreemd .... Dinsdagmiddag 10 maart was hij minder, woensdag 11 maart was het streepje ook bij de kruidvat testen weg. Ik ging ervan uit dat de sensitesten klopten omdat ik zelf ook de 8e had uitgerekend. En dus was voor mij de conclusie.............kruidvat ovutesten zijn inderdaad waardeloos. Maar.......... Op de 14 dag na mijn "sensitest en eigen berekening ei"...geen ongesteldheid te bekennen (dat was zondag 22 maart). Nu vandaag (24 maart) ongesteld geworden.............Op de 14e dag na mijn eisprong . (heb altijd een LF waarbij ik op dag 14 na mijn ei ongesteld wordt). Conclusie.........De Kruidvat ovutesten hadden mijn ei gevonden. (1e knalpositieve kruidvat test op zondagmiddag 8 maart, ei dus gesprongen op dinsdag 10 maart) De sensitest ovulatietesten zaten er dus compleet naast. (1e positieve test op vrijdagmiddag 6 maart, max 48 uur later eisprong.... zou dan dus op zondagmiddag 8 maart moeten zijn geweest, was dus niet zo.) Dus dames.............iedereen is anders, zoek voor jezelf wat voor jou de beste testen zijn, ik ben er wat mij betreft wel uit. . Mijn eitje was dus een paar dagen later dan ik zelf dacht. komende ronde haal ik weer Kruidvat testjes Overigens als ik ergens voor 100% van op aan kan is het mijn LF die is echt altijd het zelfde.....oongesteldheid start standaard op de 14e dag na mijn ei, kan ik de klok op gelijk zetten. Dit bericht is NIET om sensitest de grond in te boren, maar om aan te geven dat het per persoon verschilt, en aangezien ik hier lees dat meiden met sensitest hun ei niet gevonden krijgen of nooit een knalpositieve test in handen hebben.......misschien toch eens kijken bij een ander merk?
Op zich zat sensitest er dan ook niet geheel naast. Je zegt dat je tot 8 maart een posi test hebt gehad van sensitest en dat je ei 10 maart is gesprongen. Lijkt mij ook 48 uur later. Je hebt in elk geval een lange LH piek als je zoveel dagen na elkaar posi test. Waren alle testen even posi of zat daar ook een "aanloop" in?
Hoi meid, maar als de kruidvat testen zondag 8 maart , maandag 9 maart en dinsdag 10 maart positief aangeven vind ik dat ook vrij slecht? Je hebt 10 maart je eisprong gehad, dan had de kruidvat ovutest allang negatief moeten zijn op 10 maart, want het begin van de LH piek is normaal 24-48 uur vóór de eisprong, dus had je een positieve ovutest alleen op 8 maart moeten hebben dan heeft de sensitest toch gelijk dat hij op 8 maart positief aangaf en later niet meer? dan is je ei netjes 48 uur later gesprongen ( 10 maart) + 14 dagen = +/- 24 maart en dat is vandaag je testte wel al vanaf 6 maart positief met sensitest, ( 3 dagen lang) maar meerdere meiden hebben een LH piek van ongeveer 2 dagen.. met de kruidvat testte je immers ook 3 dagen positief, zelfs op de dag van je ei mijn ervaring met kruidvat ovutesten zijn erg slecht.. mijn vriend test er zelfs positief mee, en tijdens mijn ongi waren ze knalpositief, en alle 5 de testen in het pakketje waren achter elkaar positief, zelfs als ik voor mijn NOD zat.. liefs daantje
Maar meis, als jij posi bent over de kv testen moet je ze gewoon gebruiken hoor. Net wat je zegt, ieder lichaam is anders en mss heb jij er wel baat bij. De sensitest heeft het in elk geval wel goed aangegeven.
Je gaat toch uit van het begin van de LH piek? en vanaf dan 24-48 uur? Of heb ik het mis, want als het anders is zat sensi er inderdaad ook niet ver naast. Ik ben uitgegaan van 24-48 uur na de eerste positieve test. Dacht dat dat de bedoeling was? De streepjes waren overigens allemaal hetzelfde qua sterkte.
normaal ga je van de eerste positieve ovutest uit ja.. dat is vaak het begin van de LH piek.. normaal zie je dat de streepjes in sterkte oplopen en dan geld dit principe niet.. maar als bij jou de streepjes telkens precies hetzelfde waren, dan geld de 1e positieve test.. bij mij werd de sensitest netjes 30 uur voor mijn eisprong positief.. waren jou testjes wel erg donker? ooit kun je ook de daadwerkelijke piek missen als je maar 1x per dag test zie bij mij in mijn album.. op 2-2 om 11.30 waren mijn ovutesten positief en om 20.00 die dag al niet meer.. stel ik had die dag om 20.00 getest dan had ik mijn piek gemist..
tis wel bij iedereen anders. Ik heb in een vorige ronde wel eens 2 posi testen gehad en heb eigenlijk doorgetest tot ie niet meer posi was en dan de laatste genomen als indicatie voor wanneer mn ei zou komen.
Daar was ik nu dus ook vanuit gegaan. Daantje.....Ze zijn allemaal even donker, en allemaal donkerder dan de teststreep. Ik kijk wel even de komende maand misschien nog maar een keer opnieuw met sensitest en dan kijken zoals daantje kijkt. Thanx