Wel positieve ovulatietest, geen eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gimby, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Kan het zijn dat een ovulatietest positief is (een paar dagen achter elkaar, vaak op dezelfde cyclusdag), maar er geen daadwerkelijke eisprong plaats vindt?

Vandaag had ik de eerste follikelmeting.

De arts zag maar in één eierstok follikels, best een aantal. Ze waren nog erg klein (minder dag 10 mm). Aan de andere kant zag hij niks.
    Mijn bms was erg dun, vergelijkbaar met hoe het normaal gesproken is op ongeveer cd 4a5. Net na de menstruatie.
    Hij gaf aan dat hij het pas nodig vond om ipv morgen of overmorgen, donderdag langs te komen.
    Over drie dagen dus.
    Hij had het over een verstoorde cyclus.

Ik vertelde dat volgens het gebruik van de ovulatietesten mijn lf maar 6,7,8 dagen was. Hij gaf aan dat dat bijna onmogelijk was :(
    Dus misschien werken mn ovulatietesten niet of heb ik geen eisprong, maar dat laatste is mijn conclusie :)

Hebben jullie een idee?

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Op welke cyclysdag zat je vandaag? Had je gisteren of vandaag een positieve ovulatietest?
    Misschien via een bloedtest je fsh en profesteron detecteren?

3. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Hoi,
    Nee ik heb nog geen positieve test gehad.
    Maar ik begin vandaag (cd11) voor het eerst met het follikeltracingtraject.

4. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Dan zit er niks anders op dan afwachten. Follikels en BMSV kan nog groeien. Sterkte!

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik zit in zelfde schuitje...
    Positeve test op dag 16, komt ie.... Tot en met dag 21-22
    Echt positief (ik weet inmiddels hoe ze werken)
    Laatst eerste echo gehad, baarmoederslijmvlies 4,4mm op dag 20!!!
    Dus vanaf deze maand cyclus in kaart brengen, start er morgen mee in gent. Ben panisch, net zoals jij.
    Spannend he? Hoe dik eas jouw bms??

6. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Dank je!

Oh meissie, wat vervelend ook! Wel fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn die dit hebben.
    Op welke cd zit je vandaag? En waarom naar Gent? Is dat een bewuste keuze?

Het is inderdaad zo super spannend! Vooral dat niet weten waar je aan toe bent vind ik erg lastig.

Ze hebben me niet verteld hoeveel mm precies, hij zei: het is heel erg dun nog. Ik weet ook helemaal niet hoe dik het moet zijn eigenlijk:)
    Heb je ook follikeltracing nu?
    Morgenvroeg moet ik weer terug, op cd 14.
    Hoop dat ze in ieder geval groei zien..

Moet je ook na je eisprong bloed laten prikken om te controleren op progesteron?

7. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wij zijn naar gent gegaan omdat ik miskramen krijg.
    Nederland trekt dan handen van je af en zegt; " je kunt wanger raken" maar wij hebbebnaltijd vermoed dat er meer was.
    Tot nu toe heb ik gelijk. Werd bijna niet meer ongesteld en blijk erg dun bms te hebben, dag 20 4,4mm waar deze (minimaal) 7 moet zijn tot zo'n 12.
    Hierdoor wordt innestelen bemoei,ijkt en kan beginnende zwNgerschap ook door mislopen.
    Elke week echo en bloedeaardes laten meten, hysteroscopie om te kijken of er verklevingen zijn, en hoe het er van binnen uit ziet....
    Dan 11 aug uitslag.
    Goed, of toch aan de hormonen?
    Uitslag zaad man; redelijk...

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Schiet lekker op dat typen op ipad in bad :)

9. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Wat jammer dat ze er hier zo simpel over denken he.

Spannend zeg. Hopelijk een heel positieve uitslag of in ieder geval eentje waar je iets mee kunt.
    Gaan jullie voor de eerste?

Hier vanmorgen weer een follikelmeting gehad.

Heeeele fijne arts dit keer, nam alle tijd, legde rustig alles uit.
    Follikel was vandaag 10,1 mm (Best wel wat gegroeid sinds afgelopen maandag) en moet ongeveer 20 zijn om te springen, zei ze.
    Ze heeft nog eens uitgelegd wat de mogelijkheden allemaal zouden kunnen kunnen zijn:
    - gewoon een goed eitje, springt alleen wat later dan gemiddeld, maar alle kans op een gewone zwangerschap
    - gewoon een goed eitje, springt alleen wat later dan gemiddeld, maar te korte lf. Dan heeft het dus weinig kans om in te nestelen en is daar medicatie voor, in welke vorm liet ze nog even open.
    - het eitje groeit en groeit maar door en springt als het erg groot is en dus overrijp, dan heb je ook minder kansen
    - geen eisprong

Zoals het er nu uit ziet is het optie 1 of 2. Mijn gevoel zegt zelf 2.

Maandag weer terug, spannend!

Deel Deze Pagina