Heey meiden! Gisteren naar de gyn geweest, zij heeft mij doorverwezen naar het vruchtbaarheidscentrum ivm mijn pcos. Nu had ik verwacht pas ergens in august/september langs te mogen konen maar dat is echter nuet zo. Het kan 10 juli al! Nu vraag ik me af hoe het nu verder gaat? Wat staat mij nu de 10e te wachten en de volgende afspraken? Wie kan me dit vertellen? Liefs
Heb je al bloedonderzoeken en een echo gehad? Misschien dat ze weer een echo maken en dat je dan uitleg krijgt wat dr stqppen zullen zijn. Ook zullen ze je waarschijnlijk wat vragen stellen. Waarschijnlijk zal je provera meekrijgen om je menstruatie op te wekken en clomod. Denk ik maar kan natuurlijk altijd anders.
Hi Jonymeisj, Wat het vervolgtraject nu precies zal inhouden voor jou is een beetje afhankelijk van je ziekenhuis. Ik kan je wel vertellen hoe het bij ons ging maar het kan zijn dat het bij jou heel anders verloopt. Sowieso kan ik het advies geven om zelf alvast wat vragen op papieren te zetten, mits je die hebt, zodat je niets vergeet. Zelf zal de arts naar jullie situatie vragen. Meestal wordt er wat bloed afgenomen voor een aantal onderzoeken en wordt je man (mits je partner geen man is maar een vrouw ) gevraagd om zaad in te leveren wat wordt onderzocht op hoeveelheid en beweeglijkheid. Afhankelijk van die onderzoeken kan er evt. een kijkoperatie bij jou worden ingezet of misschien is dat niet nodig en kunnen ze al direct overgaan op een eventueel behandelplan. Het meest belangrijk is dat jij er een goed gevoel aan over houdt en dat jouw vragen worden beantwoord. Hopelijk heb je hier iets aan. Succes.
Hoi Jonymeisj, Onze zoon is in 2012 ook geboren na een spontane zwangerschap. Voor de 2e bleken we op icsi te zijn aangewezen. We hadden eerst een gesprek gehad bij de fertiliteitsarts, daarna bloedonderzoeken, spermaonderzoek, daarna uitleg prikinstructie. Ik ben met mijn eertse menstruatie dag begonnen met het spuiten van triptofem, na drie dagen Gonal f erbij en uiteindelijk na 30 dagen de punctie (ivm teveel follikels en te weinig groei --groter worden). Meeste vrouwen hebben de punctie al wel na twee weken. Inmiddel de punctie en terugplaatsing gehad en nu nog ruim een week wachten om te kunnen gaan testen. Vanaf het moment van eerste gesprek tot aan de start kan snel gaan. Heel veel succes! Als je nog iets wilt weten, laat het maar weten! groetjes Sandra
Hoi jonymeisj, Ook hier kan ik eigenlijk alleen mijn ervaring vertellen.. heb ook Pcos.. hier werd dit door een echo en bloedafname vastgesteld.. na deze uitslag.. werd er bloed afgenomen voor een eventuele doorgemaakte chlamydia infectie in het verleden. Om te kijken of de eileiders wel doorgankelijk zijn. Daarbij werd mijn man zijn zaad onderzocht .. op genoeg aantallen en bewegelijkheid. Afhankelijk van deze uitslagen werd er een plan van aanpak gemaakt. Waarschijnlijk moet je dan idd beginnen met clomid .. dit zijn pilletjes die je in je begin van je cyclus moet slikken. Daarmee begint vrijwel bijna iedereen, natuurlijk afhankelijk van de uitkomsten. Succes !