Kapotte billetjes-vraag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kelleyy85, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Mijn zoontje heeft bijna 15 maanden lang geen luieruitslag gehad, geen plekje niks! En nu opeens is het er sinds een aantal dagen in alle heftigheid met blaartjes zelfs! Heb alles al geprobeerd..sudocrem, natusan zinkzalf, zwitsal zinkzalf, vaseline, etos billencreme. Niks helpt! Weten jullie een wondermiddel?? Ik verschoon m nu elke 2 uur om er zeker van te zijn dat het niet van een te lang zittende luier komt. Ben niet van luier veranderd en ook niet van doekjes dus daar kan t niet aan liggen!

2. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier helpt het om de billetjes in te poederen met maizena. Tip van een vriendin die kinderverpleegkundige is.....het proberen waard.

3. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

de kinderchirurg waar wij onder controle zijn, raadde eiwit aan. nog nooit geprobeert maar wie weet

4. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    hier ook fan van maizena! werkt hier echt super met 2 dagen is de ergste luieruitslag helemaal weg!

succes

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkt bepanthen echt als wondermiddel. Stond nog niet in je lijstje, dus weet niet of je dat al eens geprobeerd hebt. Kan je gewoon in de winkel kopen (etos, kruidvat enz)

6. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Maizena poeder? Koop je dat gewoon in de etos oid?? Of bij de apotheek? Dan ga ik dat morgen gelijk halen! Bepanthen had ik ook al geprobeerd!! Sorry stond niet in me lijstje idd:$

7. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    nee in de supermarkt.. ik vermoed bij de kruiden/sauzen.. het is een bindmiddel.. dus het kan ook nog bij de bloem ed staan..

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Supermarkt, staat vaak bij het bakspul onderaan. Kost nog geen euro ;)

edit; wij waren tegelijk haha

9. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Weleda billetjeszalf al eens geprobeerd? Is een top product, overigens alles wel van Weleda vind ik.
    Te kop bij Etos.

Succes!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maizena!! Enige wat hier werkte bij open plekken (ook pas 1 keer gehad gelukkig), alle andere smeersels maakten het alleen maar erger/natter. Zolang het open is, elke keer goed aan de lucht laten drogen bij het verschonen en dan bestrooien met maizena. En als het kan elke dag even zonder luier laten rondlopen. Als de plekjes eenmaal dicht zijn kun je weer smeren met Bepanthen of sudo of zinkzalf of wat dan ook maar zolang het open is, niet doen, is mijn advies.

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    weleda en als t open is maizena

12. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Wij gebruiken op het werk idd ook maizene en dat werkt heel goed.... een eitje splitsen en het eiwit erop smeren werkt ook echt heel goed. sterkte

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als het een schimmeltje is heb je een miconazolcreme nodig, ander gaat het niet weg met gewone zalfjes. Als de huid kapot is of bijna gaat is de spray van zarqa ook fijn, dan hoef je niet met je vingers aan die huid te komen.

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Huisarts! Mijn dochtertje van 1 heeft nooit luieruitslag gehad en ineens had ze het zoveel. Kreeg het ook niet weg met Bepanthen. Bleek een schimmeltje!

15. paparo

paparo Lid

8 jan 2012
    61
    0
    0
    Inderdaad.... Grote kans...

16. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Nou meiden! Heb de Maizena-poeder erop gedaan! nu afwachten..is het morgenochtend nog niet beter dan blijftie thuis van de creche en ga ik langs de huisarts! thanks in ieder geval!

17. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vorige maand uiteindelijk maizena geprobeerd en ik wist niet wat ik zag! wat een wonderspul is dat zeg. wie had dat nu gedacht.

18. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hier ook een dame met gevoelige billen waarvoor we zelfs al ruim een jaar bij de dermatoloog lopen. echt vanalles geprobeerd. het enigste wat hier helpt is miconazol poeder.
    dit 2x per dag in combinatie met bepanthen.

19. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Rauw eiwit echt een wondermiddel! En het is tevens ook verkoelend;)

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier ook bij echte kapotte billetjes maizena erop, is het binnen no-time weer weg. Kost niks en ik heb het standaard in huis. Is het proberen waard, zeker als je niks anders voor handen hebt. Ik heb tegenwoordig standaard een klein potje boven op de commode staan.

Deel Deze Pagina