Mijn zoontje heeft bijna 15 maanden lang geen luieruitslag gehad, geen plekje niks! En nu opeens is het er sinds een aantal dagen in alle heftigheid met blaartjes zelfs! Heb alles al geprobeerd..sudocrem, natusan zinkzalf, zwitsal zinkzalf, vaseline, etos billencreme. Niks helpt! Weten jullie een wondermiddel?? Ik verschoon m nu elke 2 uur om er zeker van te zijn dat het niet van een te lang zittende luier komt. Ben niet van luier veranderd en ook niet van doekjes dus daar kan t niet aan liggen!
Hier helpt het om de billetjes in te poederen met maizena. Tip van een vriendin die kinderverpleegkundige is.....het proberen waard.
hier ook fan van maizena! werkt hier echt super met 2 dagen is de ergste luieruitslag helemaal weg! succes
Hier werkt bepanthen echt als wondermiddel. Stond nog niet in je lijstje, dus weet niet of je dat al eens geprobeerd hebt. Kan je gewoon in de winkel kopen (etos, kruidvat enz)
Maizena poeder? Koop je dat gewoon in de etos oid?? Of bij de apotheek? Dan ga ik dat morgen gelijk halen! Bepanthen had ik ook al geprobeerd!! Sorry stond niet in me lijstje idd
nee in de supermarkt.. ik vermoed bij de kruiden/sauzen.. het is een bindmiddel.. dus het kan ook nog bij de bloem ed staan..
Weleda billetjeszalf al eens geprobeerd? Is een top product, overigens alles wel van Weleda vind ik. Te kop bij Etos. Succes!
Maizena!! Enige wat hier werkte bij open plekken (ook pas 1 keer gehad gelukkig), alle andere smeersels maakten het alleen maar erger/natter. Zolang het open is, elke keer goed aan de lucht laten drogen bij het verschonen en dan bestrooien met maizena. En als het kan elke dag even zonder luier laten rondlopen. Als de plekjes eenmaal dicht zijn kun je weer smeren met Bepanthen of sudo of zinkzalf of wat dan ook maar zolang het open is, niet doen, is mijn advies.
Wij gebruiken op het werk idd ook maizene en dat werkt heel goed.... een eitje splitsen en het eiwit erop smeren werkt ook echt heel goed. sterkte
Als het een schimmeltje is heb je een miconazolcreme nodig, ander gaat het niet weg met gewone zalfjes. Als de huid kapot is of bijna gaat is de spray van zarqa ook fijn, dan hoef je niet met je vingers aan die huid te komen.
Huisarts! Mijn dochtertje van 1 heeft nooit luieruitslag gehad en ineens had ze het zoveel. Kreeg het ook niet weg met Bepanthen. Bleek een schimmeltje!
Nou meiden! Heb de Maizena-poeder erop gedaan! nu afwachten..is het morgenochtend nog niet beter dan blijftie thuis van de creche en ga ik langs de huisarts! thanks in ieder geval!
ik heb vorige maand uiteindelijk maizena geprobeerd en ik wist niet wat ik zag! wat een wonderspul is dat zeg. wie had dat nu gedacht.
Hier ook een dame met gevoelige billen waarvoor we zelfs al ruim een jaar bij de dermatoloog lopen. echt vanalles geprobeerd. het enigste wat hier helpt is miconazol poeder. dit 2x per dag in combinatie met bepanthen.
Hier ook bij echte kapotte billetjes maizena erop, is het binnen no-time weer weg. Kost niks en ik heb het standaard in huis. Is het proberen waard, zeker als je niks anders voor handen hebt. Ik heb tegenwoordig standaard een klein potje boven op de commode staan.