schommelingen in hongerigheid?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Merijn, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een tijd terug (ik denk al wel 1,5 maand?) had ik een heel hongerig kind... Steeds zeker een half uur voor zijn voeding (en ik geloof wel langer) moest ik hem echt rustig houden met de speen totdat het geen houden meer aan was.

Dit gedrag is toen vanzelf overgewaaid en hij heeft een heel aantal weken nauwelijks om zijn voedingen gevraagd en af en toe liet ie zelfs wat cc staan.

Maar sinds afgelopen weekend is het weer raak. Heeeeel onrustig, veel huilen vlak voor een voeding... Alleen, nu gaat hij sinds 2 weken naar het kinderdagverblijf. Ik haalde hem dus vandaag op en trof hem huilend aan. Ze vertelden me ook dat hij heel hongerig was geweest en dat ze 1 van zijn flessen een half uur eerder hebben moeten geven (dat is op zich geen probleem, ik heb ook gezegd dat dit kon). Nu vind ik het vooral zo vervelend dat hij dus daar ook uit zijn hum is en ik hem niet kan troosten...

Goed, ik denk niet dat er veel oplossingen zijn, maar herkennen moeders dit? Ik kon echt wel janken namelijk... Ik heb liever dat mijn mannetje de dag gewoon goed doorkomt op het KDV. En ik hoop ook dat dit weer tijdelijk is en dat het dus ook weer over kan gaan, zoals de vorige keer.

2. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    hoi, kun je de fles dan niet eerder geven? je hebt trouwens ook kv voor hongerige baby's. misschien is dat een oplossing.
    het is zo zielig om je kleintje te laten huilen..

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Eerder geven kan echt niet want hij dan zal hij uiteindelijk een fles extra moeten en dus te veel voeding binnen krijgen...

Verder krijgt ie friso comfort en ik wil niet zomaar overstappen... Bang voor krampen en dergelijke. Daarbij ging het dus de vorige keer ook over...

Ik wil eigenlijk vooral horen dat andere baby's dit ook hebben en dat het toen ook steeds weer overging. Een beetje geruststelling eigenlijk ;) Want het laten huilen vanwege de honger is inderdaad echt heel sneu... Thuis huilt ie overigens niet, maar dat komt doordat ik dan echt met hem in de weer ben. Maar ik begrijp dat ze op het KDV daar gewoon niet steeds de tijd voor hebben, gezien er nog een aantal andere kinderen aandacht nodig hebben.

4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik herken het niet ... Maaaaaaaaaar ;) je kan comfort ook mengen met hongerige baby's ... bv 2 scheppen hong. en 3 scheppen comfort ... Ik weet niet hoeveel cc hij krijgt ? En 1 keer een fles extra kan geen kwaad hoor... En nutriton maakt voeding dikker en hierdoor krijgen ze een voldaan gevoel..

Succes....

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

In friso comfort zit al nutriton :) En mengen met friso extra gaat niet omdat de voeding dan dunner wordt en hij dan direct meer gaat spugen (heb ik dus al geprobeerd ;)).

Ik ben trouwens bang dat als ik hem een paar keer meer geef, ik het probleem alleen maar vererger. Maar ik ga morgen eens met het CB bellen om te vragen wat zij wijsheid vinden.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    12-weken sprong?

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

yep daar dacht ik ook direct aan..

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, als het om sprongen gaat zijn wij ervaringsdeskundigen he.

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hoi,

Ik moet ook meteen aan een sprongetje denken, vooral omdat je aangeeft dat het eerder is gebeurd en dat het toen "vanzelf" weer over ging. Wij merken hier niet veel van sprongetjes, maar aan haar drinkgedrag is het wel duidelijk te merken. Onze dochter drinkt dan juist minder, omdat ze heel veel dingen veel interessanter vindt dan de fles. Maar meer drinken kan juist ook. Misschien ook omdat hij het liefst bij je wil zijn en tijdens de fles heeft hij contact.

Wat je zegt over het kdv herken ik heel erg. In zo'n periode vind ik het heel lastig, heb dan het idee dat wij toch net even wat meer "trucjes" weten om haar toch aan het drinken te krijgen. En als ik dan lees dat ze 100 cc heeft laten staan, denk ik toch: had ik het zelf maar kunnen doen, dan had ze vast meer gedronken.

Maar goed, ik denk dus dat het een sprongetje is en dat gaat weer over.... (haha, heb je hiermee je geruststelling?).

10. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    In comfort zit idd al nutriton in maar als je gaat mengen kan je er toch een schepje van nutriton erbij in doen ... Zodat het weer dikker word...

Van sprongetjes he ik snap daar echt dus helemaal niets van ... Elle heeft daar nog nooit geen last van gehad...

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Hinke: haha ja zulke geruststelling bedoelde ik ja ;) Lastig is dat dan he, als je het moet overdragen aan het KDV. Je weet zelf inderdaad toch beter hoe de gebruiksaanwijzing van je kind in elkaar steekt.

Vandaag ging het overigens veel beter. Wat hij trouwens ook precies hetzelfde doet als een paar weken terug is opeens niet meer doorslapen. Dus hopelijk gaat het over een paar dagen weer veel beter :) Als dat vanaf nu al zo zou zijn, dan is deze sprong een heel stuk korter dan de vorige.

12. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Wij hebben hetzelfde sinds afgelopen weekend, mijn schoonmoeder dacht dat het heel goed zou kunnen komen door de overgang van winter- naar zomertijd. Het lijkt misschien niks voor te stellen, één uurtje tijdsverschil, maar dat kan voor die kleintjes best heftig zijn!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh dat is ook wel een goede ja! Nu je het zegt... Het is wel sinds die overgang zo...

Overigens is het vandaag weer goed gegaan! Pff ik ben zo blij want de vorige keer duurde het ruim een week geloof ik en nu is het dus na 2 dagen al over! Als het een sprongetje was, was ie gelukkig heel kort! :D
    Het is overigens geen groot drama hoor als ie dit soort dagen heeft, maar ik vind het wel vervelend als ie niet blij is op het KDV en daar dus heel veel moet huilen :(

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hé, fijn dat het weer goed gaat!
    Het zou inderdaad ook nog kunnen liggen aan de zomertijd, maar... als je de klok vooruit zet, zou hij toch later honger moeten krijgen? Of ben ik nou gek? Of is het dan meer dat z'n ritme in de war is?

Hier zitten we geloof ik nog wel in de wintertijd, ze slaapt 's ochtends nog als een roos als ik haar kamertje binnenkom. Jammer om haar wakker te maken, maar ja...

12 weken sprong duurde hier ook maar een paar dagen. Eén avond echt drama gehad en daarna was het al snel weer over. En ik las hier op het forum gruwelverhalen over de 19 weken sprong, maar daar lijkt ze ook behoorlijk makkelijk doorheen te fietsen (naja, dat kan ze natuurlijk nog niet). Ze drinkt inmiddels haar flesjes weer helemaal leeg. Ze is nog wel erg aanhankelijk, ze grijpt steeds m'n hand. Ik denk dat ze die wel mee naar bed zou willen nemen in plaats van haar knuffel (waar ze ineens ook helemaal dol op is). Maar hier gelukkig geen drama's gelukkig.

Hopelijk blijft het goed gaan bij jullie!

Deel Deze Pagina