Ik kan mijn ei niet vinden!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Max78, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik mijn eisprong gevonden met ovulatietesten. Maar nu heb ik al twee maanden geen eisprong gevonden... Mijn cyclus wisselt behoorlijk, dus dat is erg lastig.

De eerste keer heb ik clearblue gebruikt en kwam er gewoon geen smiley. Daarom heb ik deze maand gekozen voor sensitest, waarop je zelf die streepjes ziet. Er was wel dagen achter elkaar een heel licht streepje te zien, maar deze werd niet donkerder. Is het normaal dat je dagen achter elkaar een streepje ziet?

Op de dacht dat mijn eisprong geweest zou moeten zijn, heb ik zeker wel getest. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij de meeste ovulatietesten zie je altijd een tweede streepje..
    Voor een positieve test moet de teststreep even donker of donkerder zijn dan de controle-streep.

Mag ik vragen hoe lang je al aan het proberen bent? Als je nog maar een paar maanden van de pil af bent kan je lichaam nog wat in de war zijn (je schreef dat je cyclus wisselt?) en dat je idd geen eisprong hebt gehad.
    Als je het echt zeker wilt weten kun je ook een maand gaan tempen. Zo krijg je een goed beeld van je cyclus en nog gratis ook!
    Succes!

3. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Het is nu de derde ronde, maar ik was daarvoor niet aan de pil. Dus daar kan het niet mee te maken hebben. Als ik geen eisprong zou hebben, is er vast iets aan de hand.

Wat gek dat je altijd een tweede lijntje zou moeten zien. Dat had ik ook niet, in het begin geen tweede streep, toen twee weken wel en daarna weer niet.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De tweede streep komt omdat een vrouw altijd wel wat LH in haar urine heeft. Dit blijft eigenlijk de hele maand constant (de concentratie). De LH-piek duurt gemiddeld zo'n twee dagen. In die dagen stijgt de concentratie tot piek-hoogte en wordt de tweede streep donkerder dan de controlestreep. Zo'n 24-36 uur na je eerste positieve test springt je ei.
    Als je geen tweede lijntje hebt ligt dat of aan de concentratie van je urine, of aan de gevoeligheid van de test of aan het feit dat je gewoon van jezelf een lage concentratie in je urine hebt.

Een echte positieve test kun je bijna niet missen. Toen ik de testen net gebruikte wilde ik nog wel eens twijfelen, maar als ik dan een echte positieve had dan dacht ik: hoe heb ik ooit kunnen twijfelen. Heb toen als geheugensteun een foto gemaakt, hihi.

Het zou kunnen hoor, dat je geen ei hebt gehad. Als dat een keer gebeurt is er nog niet gelijk iets mis. Pas als het met regelmaat gebeurt dan is er reden voor twijfel.
    Hoop dat je je ei snel vind!

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ben deze ronde ook begonnen met ovulatie-testen van Sensitest en ik heb m'n ei ook niet gevonden.. Ik ben op dag 10 (15-8) begonnen en heb nog steeds geen positieve test gehad. Ik heb cyclussen van 27 dagen.
    Dat kan twee dingen betekenen: 1. Geen ei of 2. vroege eisprong.
    Daarom ga ik de volgende ronde eens wat eerder beginnen met testen en als ik dan ook geen posi test heb zal er wel iets mis zijn.

Hoe lang denk je dat je cyclus is/was en op welke dag ben je begonnen met testen?

6. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    @merah, heel bericht getikt, maar is foetstie... Bedankt voor je uitleg, ik wist dat helemaal niet. Met welk merk heb jij goede ervaringen? Wat klote voor je dat het niet gemakkelijk gaat. Hoop dat september een succes wordt.

@pluis, vervelend hé. Je gebruikt die dingen niet voor niets... Ik heb heel lang getest, omdat ik bang was dat ik mijn ei de maand ervoor gemist had. Ben uitgegaan van mijn kortste cyclus het afgelopen half jaar, 28 dagen. Ben begonnen met testen volgens de gebruiksaanwijzing, geloof dag 11 of zo. Maar meestal merk ik aan mijn lichaam ook dat ik een eisprong heb, deze maand helemaal niets...

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ikzelf gebruik(/heb gebruikt) de ovu-testen van Matcare. Deze bestel je op internet en de volgende dag heb je ze al in de brievenbus. Ze kosten nog geen euro per stuk.
    Er zijn ook nog goedkopere (bv van Zwanger en kids). Daar zijn ook best positieve verhalen over, maar hoe je het ook draait, ooit gaat er een keer is scheef lopen in kwaliteit als je ze bijna voor niets wilt hebben. dan is goedkoop duurkoop.
    Aangezien ik echt geen behandeling meer wil missen blijf ik bij mn merk. Hiervan weet ik zeker dat ze werken en toch voor een redelijke prijs.

1 keer heb ik, omdat mn bestelling nog niet binnen was, kruitvat-ovu-testen gebruikt, maar die komen er bij mij niet meer in!!!

Deel Deze Pagina