Goedenavond, Ik heb gisteravond in het ziekenhuis gelegen en ben toch niet helemaal gerustgesteld, vandaar mijn vraag. Rond een uur of 7 gisteravond kreeg ik ineens helse pijnen in mijn rug. De pijn zat links tussen mijn bekken en ribben. Het deed zodanig pijn dat ik het letterlijk uitschreeuwde. Ik heb tig verschillende houdingen aangenomen en merkte dat ik het lopend het best kon opvangen. Op een bepaald punt was de pijn zodanig dat ik ervan moest braken, heel acuut. Dus naar het ziekenhuis. Ik kwam brakend binnen en tijdens het inwendig onderzoek kreeg ik ook zodanig veel acute (rug)pijn dat ik weer begon te braken. De bloeddruk die normaal zeer laag is was nu hoog. Ik heb bijna schreeuwend gesmeekt of ik iets kon krijgen tegen de pijn. Bij inwendig onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond volledig verstreken was maar er nog geen sprake was ontsluiting. Dus geen beginnende bevalling en dus geen pijnstilling. Pijn nam na een douche iets af en zo ook mijn bloeddruk en ik ben naar huis gestuurd. Nu een dag later heb ik nog wel rugpijn maar niet zo heftig als gisteren. Ik ben er toch niet gerust op. Mijn moeder zei dat het leek alsof ik al 8 cm ontsluiting had. Heeft iemand enig idee wat die rugpijn in combinatie met het braken kan zijn? Mvg, Robin
Hoi Robin, wat vervelend zeg. Je vermeld niet hoe ver je zwanger bent, dus ik gok maar i je 3e trimester. Ik weet ook niet precies wat het nu geweest is. Ik neem aan dat je urine is nagekeken op een infectie. Want ik zou zelf denken aan een nier(bekken)ontsteking of een urineweginfectie. Misschien een beknelde zenuw? Weeënpijn begint anders en zit op een andere plek, dus dat lijkt me inderdaad niet, maar vervelend voor je. Ik neem aan dat ze in het ziekenhuis goed gekeken hebben, dus vertrouw er maar op dat het voor nu echt goed is. Lekker rustig aan doen, kruik in je rug als je gaat liggen/slapen. Groetjes Brigitte