Ik vraag me af of dat normaal is, onze zoon kan sinds gister vanuit lig zelf gaan staan (eindelijk). Maar goed, alleen aan de speelgoedkist als daar iets in ligt wat hij wil, in de box doet hij niet eens moeite en door de rest van het huis moet ik of papa hem steeds helpen (pff... hihi). Maar hij gaat nooit zelf zitten. Als het gaan staan mislukt valt hij wel eens in zit. En ik vroeg me af of dat "normaal" is, dus of dat vaker voorkomt??
Mijn zoontje stond met 8 maanden en hij ging zitten met 9 maanden. Het zal wel oké zijn denk ik. Mijn zoon deed ook deze volgorde . Het volgende is kruipen (hier ten minste).
Ja, die van ons ging van tijgeren naar staan. Liet zich toen telkens zakken om te gaan zitten en ging ongeveer een maand later vanuit lig pas staan en kruipen.
gelukkig toch herkenning. Ik vond het zo'n vreemde volgorde, ook omdat zitten me makkelijker lijkt en hij vanuit zit al eerder kon gaan staan... Had deze volgorde nog nooit gehoord. Nu wachten op het kruipen dan, want hij probeerd het wel, maar snapt er nog niets van. Het enige wat hij doet is op handen en knieen staan en dan wil hij vooruit maar snapt niet dat hij dan ook zijn knieen moet bewegen, zo grappig om te zien!
Veel kinderen kunnen sneller zelf gaan staan dan dat ze zelf kunnen gaan zitten. Mijn beide jongens konden ook staan voordat ze konden gaan zitten.
Die van ons ging eerst tijgeren, toen staan, toen op zn knieen zitten, toen lopen langs meubels, toen kruipen en toen pas op zn billen zitten.
De mijne stond bij 10 maand zelf. En gaan zitten pas bij 13 maand. Hij zag er het nut nog niet van in. Waarom gaan zitten als je lekker op je buik/kruip door de kamer kunt rauzen..
Onze dochter kon eerder aan tafel staan/lopen dan zelfstandig gaan zitten... Iedereen heeft een andere volgorde.