euh? positieve ovulatietest in plaats van zwangerschapstest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Winter, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Help!

Beste meid! haal mij uit mijn lijden.

Vandaag dag 34 in mijn cyclus. Dus eigenlijk 1 dag overtijd.

ik heb een zwangerschapstest gedaan en deze is negatief, vorige maand had ik een cyclus van 31 dagen dus normaal zou ik nu dus 3 dagen overtijd moeten zijn. mijn cyclus is deze maand begonnen op 9 december. Maar op dag 18 van mijn cyclus (26/12 dus) verloor ik eerst een propje bruin en daarna bloedverlies iets minder dan maandstonden maar dat toch zo'n 7 dagen aanhield (tot en met 1 jan). Nu dag 34 van mijn cyclus rekende vanaf 9 december (1e keer bloedverlies dus) heb ik toch es een ovulatietestje gedaan. en wat blijkt nu: 2 mooie strepen. zou ik dus een korte cyclus gehad hebben en is dit nu de 2e cyclus. in de eerste periode voor ik bloedverloor heb ik ook ovulatietesten gebruikt die gaven ook een tweede streepje aan, maar wel zeer licht van kleur. Nu is het streepje bijna, je moet goed kijken even donker als de teststreep.

Klussen maar zeker?

Liefs Winter

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik zou gewoon gaan klussen! Je kan dan maar beter je kans grijpen haha! succes!

3. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik zou er ook een klus beurtje aan wagen, vervelend al die onzekerheid.

Succes meid, Bibu !

4. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    gewoon lekker gaan klussen!

veel plezier!

5. Marloesje

Marloesje Actief lid

2 jan 2007
    361
    0
    0
    Poeh, ik ben hier allemaal niet zo in thuis hoor.....
    Wel grappig om te zien hoe iedereen ermee om gaat met het zwanger worden. De een kiest voor ovulatietesten, de ander weer voor temperaturen, dan heb je nog randjefietsen! Mijn woordenboek wordt hier wel flink uitgebreid ;)
    Zelf ben ik onwijs nuchter en ga zo rond de eisprong een week lang iedere dag klussen en dan zien we het wel....maar voor mij is het natuurlijk nog maar de eerste ronde en bij de eerste hebben we ook niet zo lang hoeven wachten (4 maanden)

In elk geval wens ik je veel succes (en de rest natuurlijk ook allemaal) en hopelijk zijn we snel allemaal zwanger!

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Lekker nuchter... :rolleyes: :)

7. Niet meer actief

ik ook hoor marloesje!

NOu winter als je zwanger bent horen we het vanzelf wel niet dan?
    Succes met klussen en maak er iets moois van he?

Dikke kus Swiggy

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het kan best zijn dat je toch zwanger bent. Ik heb hier wel eens gelezen dat meiden die zwanger zijn een positieve ovutest hebben. Dus laat de hoop nog niet vliegen en test over een paar dagen weer. Ik denk dat het goed zit ;) .

9. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    merci voor antwoorden!

Maar euh Princes, dan zou een zwangerschapstest toch ook moeten positief tekenen? Mocht ik zwanger zijn. Ik weet dat ik op dag 29 dus 5 dagen geleden 's morgens heb overgegeven,(slijm en toen groenkleurig echt galle kleur) en in de namiddag ben ik een beetje rozig bloed verloren. en daar is het tot nu toe bij gebleven.

normaal gezien is mijn langste cyclus 33 dagen dus normaal ben ik nog maar 1 dagje overtijd. 2 maanden geleden heb ik echter een cyclus van 42 dagen gehad. dat is maar 1 keer gebeurd en vorige maand had ik weer mooi 31 dagen!

Liefs Winter

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Beste winter,

ik sluit me aan bij prinses. In de artsenwereld ben je bewezen zwanger als je EN positief test op LH (ovulatietest) EN postief op HCG (zwangerschapstest). Jij zit nu rond je NOD en je hebt een postieve ovulatietest. Ik zou het nog een paar dagen geven, want heel misschien ben je toch zwanger... Ik hoop het voor je.

groetjes
    Amber

ps: als je niet zwanger bent, verdwijnt de positieve ovulatietest na de eisprong!

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien dat de ovulatietest een lagere waarde van het hcg hormoon oppikt. En dat je nog niet genoeg hcg het voor een zwangerschapstest. Welk merk heb je gebruikt?

12. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    hey,

Ik gebruikte zowel voor de ovulatietesten als voor de zwangerschapstest
    Mat Care!

Liefs Winter

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als ik jou was zou ik over een week nog eens testen. Misschien dat je die cyclus van 42 dagen ook in je achterhoofd moet houden. Kan natuurlijk ook wel zijn dat je nu pas een eisprong hebt (een late) en dat je na je eisprong je luthaele fase nog krijgt. Heb je al eerder ovutesten gebruikt deze maand en hebben die al eerder een positief resultaat gegeven?

14. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Prinses,

Mijn cyclus is begonnen op 9/12 en op de 13e dag van mijn cyclus (21/12)
    was er op de ovulatietest een licht tweede streepje te zien. en dit 4 dagen lang het is nooit donkerder geworden. maar er was wel een tweede streepje. mijn ovulatietesten waren op en dus ging ik er op dag 17 vanuit dat mijn eisprong ongeveer toen was, omdat ik nog geen donkderder streepje had gezien voorheen. en op dag 29 van mijn cyclus had ik dus dat piepklein beetje rozig bloedverlies en daarna dus niets meer. De ovulatietest van deze ochtend was overduidelijk en bijna even donker (scheelde echt niet veel) als de teststreep.

Liefs Winter

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat het enige wat je kunt doen is afwachten. Test nog even verder met de ovutesten, als hij nu weer minder duidelijk wordt, dan zal het je eisprong zijn. Voor de zekerheid dus nog even klussen.
    Als hij steeds hetzelfde blijft aangeven (langer dan 2 a 3 dagen), dan zou ik toch een zwangerschapstest. Het is een beetje dubieus, het kan nog twee kanten op.
    Succes!

Deel Deze Pagina