Waarom gaat het niet zoals ik het wil? ;)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door maartje25, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ten eerste: ik wil niemand voor het hoofd stoten met mijn verhaal/vragen. Wij zijn pas 3 maanden ' bezig' dus dat stelt nog helemaal niks voor. We hebben dan ook absoluut geen haast. Het zijn dingen die ik me momenteel gewoon afvraag... :(

Dit is de tweede maand dat ik ovulatietesten gebruik. De eerste maand deed ik dit om te weten wanneer de eisprong was en omdat ik wilde weten of het allemaal wel werkte bij mij.
    Omdat ik het wel erg handig vond dat ik daardoor ook wist wanneer ik ongesteld moest worden ben ik hier gewoon mee door gegaan.
    Aangezien ik niet een al te hoog libido heb zijn de ovulatietesten natuurlijk een uitkomst ;)
    We klussen dan ook regelmatig rond de dagen van de eisprong.

Ik vind het alleen zo gek dat het niet raak is ondanks dat je klust rond de eisprong. Ik vraag me af hoe en waar dat mee te maken heeft ( ik weet dat de kans maar heel klein is per maand, maar toch)
    Je zou toch denken dat op zo'n moment de timing perfect is en het toch moet lukken?

Ongeacht dat ik het erg handig vind dat ik weet wanneer ik ongesteld moet worden vraag ik me af of ik door zou gaan met ovulatietesten.
    Je bent er op die manier natuurlijk veel mee bezig en dat schijnt averechts te werken?

Bij wie werkte de ovulatietesten ook averechts?

groetjes Maartje

2. Cilliecill

Cilliecill Actief lid

18 jun 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat vraag ik me ook af hihi

Dit is ronde 25 voor mij

Heb al een kindje ( door de pil heen )
    En een MK gehad en een bbz van 2 vruchtjes

En nu. Klus presies goed en toch lukt het niet

Blijft een raadsel

( alles bij mij en man lief zijn goed )

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Hier lange tijd ovilutesten gebruikt.... uiteindelijk in de mmm bleek spontaan zwanger worden uitgesloten te zijn door diverse obstakels.
    Hier is t dus puur pech gehad.

Je hebt naast dat je weet wanneer je ovulatie is dus gewoon een groot portie geluk nodig. Hoop dat t geluk jullie snel treft!

4. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat er maar 15% slagingskans is per maand. Geen idee meer waar ik dat vandaan heb, maar blijkbaar is het blijven hangen :)

5. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Hier 2 maand getempt toen wij ervoor gingen meteen begonnen met tempen omdat het niet zeker was dat ik een eisprong zou hebben ivm autoimmuun ziekte de 2e ronde was het raak geklust op de dag dat me temp daalde vond dat makkelijker dan ovutesten

6. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja het zou mooi zijn dat het enige vereiste zou zijn klussen rond je eisprong dan waren een hoop vrouwen na 1 ronde klaar;)

Zo werkt t nou eenmaal niet altijd. Het wonder zwanger worden is van meerdere factoren afhankelijk. Ik ben zelf wel 2x in de 1e ronde zwanger geraakt maar zit nu in ronde 3. Ook als je medisch gezien gewoon gezond bent heb je nog maar ongeveer 15% kans per maand om zwanger te worden.

En als je zwanger wilt worden is het logisch dat je ermee bezig bent, of je nu ovulatietesten gebruikt of niet. Zwanger worden zit tussen de benen, niet tussen de oren ;)

Hopelijk is het snel raak succes!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als de timing genoeg zou zijn....poeh wat zou ik dan blij zijn.
    Het ontstaan van nieuw leven is een bijzonder en kwetsbaar proces.
    Je baarmoederslijmvlies moet goed zijn opgebouwd, je eisprong moet goed zijn, je slijmvlies moet zaadjesvriendelijk zijn, het zaad moet van goede kwaliteit en kwantiteit zijn, je eitje moet op de goede plek komen...en daar de zaadjes ontmoeten, er moet een bevruchting plaats vinden, de deling moet verder goed gaan, de innesteling moet goed gaan. En dat is nog maar een enorm beknopte opsomming. En daarna zijn er nog veel meer obstakels.
    Als je het goed gaat bekijken wat er moet gebeuren ga je je verbazen dat het ook nog wel eens lukt ;P

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Er komt idd zoveel meer bij kijken dan alleen op het goede moment klussen. Per maand heb je bij normale vruchtbaarheid ongeveer 15-20% kans om zwanger te worden.

En er meer mee bezig zijn door ovutesten is logisch, maar bullshit dat je daardoor minder snel zwanger zou worden ;)
    Dus gewoon lekker mee doorgaan als je t handig vindt!

9. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Wij zijn 5 jaar bezig geweest voor een kindje te mogen krijgen. Toen we kregen te horen dat we in oktober 2009 voor iui zouden gaan,had ik zoiets nu is t alles of niets.Ik had in 2008 een bbz gehad,en het wilde maar niet lukken. Ik ben toen eigenlijk pas begonnen met ovulatietesten ( stom stom stom) maar het was wel meteen RAAK toen,dus het zal er echt wel niets mee te maken hebben.....

Dus ik zou zeggen ga er gewoon mee door....baad het niet schaad het niet!

Heel veel succes ermee!

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    #10 Wachtende, 21 dec 2013
    Laatst bewerkt: 21 dec 2013
    Goede timing is essentieel (duh)...maar je hebt echt wel wat meer dan dat nodig...of ben ik dan echt kampioen bad timing?

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er komt zoveel meer kijken bij zwanger worden dan alleen op het juiste moment seks hebben. Factoren die niet te verklaren of te beinvloeden zijn, er moet een match zijn. Hormonen in balans, kwaliteit van de eicel en goede zaadcellen zijn nodig. Verder een hele grote portie geluk. Vandaar dat je per cyclus maar 20% kans hebt. Iets meer geduld dus, succes!

12. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Tjonge, als je er zo over na denkt komt er inderdaad heel erg veel bij kijken zeg!
    Nou, ik heb weer een hele rits aan ovulatietesten besteld.

Ik duim ook voor jullie dat het nu gaat lukken, jullie zijn al heeeel lang bezig zeg :(

Deel Deze Pagina