Wel streepjes maar wanneer komt nu mijn ei

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Luckymama, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    hey Michelle! :D Kijk, dat is mooi nieuws! En wij weten wat jij gaat doen vanavond ;). En nu maar hopen dat ze het eitje weten te raken! Want daar is het allemaal om te doen nietwaar?

Hummie! Ja, ik vind dit ook altijd wel leuk om te doen. Het is toch een beetje spannend. Als ik een dikke positieve test heb, dan komt er altijd een big-smile op mijn gezicht. En op die van mijn man,hahahahahaa!
    Net als jij gaan wij klussend het nieuwe jaar in,al zal het ook een aantal dagen in het nwe jr zijn. Volgens FF en de ovulatiekalender heb ik mijn ei 4jan. Maar.... ik ga ervan uit dat het ook nog wat later kan zijn....of eerder ;)
    Het liefst klus ik nu alle dagen,maar ja, dat is ook geen wijsheid. In mijn hoofd heb ik morgen,vrijdag,zaterdag. Maar morgen....:(: Ik weet het niet hoor, of dat haalbaar is met O&N. Ja, overdag,maar ik ben geen dagklusser...

Hoe doen jullie dat? Klus je op de dag van een +test of wacht je een dag? wij klussen op die dag, maar ik heb meestal 2 dgn achter elkaar een even gelijke +test. Dus dan wil ik echt 2x achter elkaar klussen.

2. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    ha die sexy mexy (haha moest er even uit :D )

ja ikzelf heb de vorige maand pas voor het eerst ovu testen gebruikt en daarvoor klusten we wanneer we er echt plezier in hadden, ben overigens na de ovu testen van vorige maand tot de concluie gekomen dat we dus die keren ervoor compleet langs ei heen hebben geklust :confused: . De vorige maand pas echt gericht geklust en heb toen op posi ovu test dag wel geklust maar dagen erna even niet omdat ik toen niet lekker was (grieperig), Deze ronde gaan we dus echt goed proberen te klussen rondom ei en tot die tijd proberen we nie elke dag maar ongeveer om de dag te klussen wanneer we er plezier in hebben of als het uitkomt. Maar we gaan er nu wel echt voor en dat betekent klussen bij een posi ovu test en de dagen erna ook nog (met plezier hoor, heb er hier een thuis die elke dag wel wil en het liefst nog vaker, dus moet echt de rem er even op zetten nu haha :oops: )

liefs humm

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    hahahahahaha, die Hummie! Ja, ik heb ook zo'n man! Al kan dat ook wel weer heel positief zijn nietwaar? De mijne is er soms meer mee bezig dan ik, al houdt hij zich niet veel bezig met het uitzoeken naar de beste klusdagen!
    Zoals jij het zegt, zo doen wij het deze maand ook. Om de dag, ook om er plezier in te houden. Want vorige x 3x achter elkaar, toen was ik het wel even zat hoor :(
    Maar 1 ding doen we wel anders: na de +test ook nog klussen, dus langer doorgaan. Dat hebben we de afgelopen 2 rondes niet gedaan, zo van:"ei geweest, klaaaaar!"

Hahahaha...sexy mexy.....hahahahahhaa!
    En bedankt he? daar moet ik vast aan denken vanavond,hahahahaha!

Liefs, mex

4. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    ja ik doe hier ook ''de planning'', wil nou wel echt goed klussen deze ronde! gelukkig hebben we er nog plezier in hihi... Maar wat jij zegt na dagen achter elkaar is een rustdagje ook wel op zijn plaats pfff haha! dat had ik de vorige ronde ook van, nou ei is geweest ff pauze, maar dat gaan we dus nu niet doen, we klussen fanatiek door haha manlief blij! :D

5. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Ik had een vraagje, heb gister positieve ovutest gehad, die avond geklust en vandaag weer getest, lijn is iets lichter maar nog wel duidelijk vanavond kunnen we niet klussen, we gaan morgenaond wel klussen, ben ik dan nog wel op tijd voor mijn ei of is het dan al te laat!? ik had er ook al een topic over geopend, so desperate!

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hihihi Hummie.... gelukkig een blije man :D!
    Ik ben ook blij dat mijn man dit ook allemaal leuk vind, anders wordt het toch een ander verhaal.
    Ik heb net getest,heel licht streepje, dus ik denk dat het inderdaad richting het weekend zal gaan.
    De test deed het beter dan die van gisteren, dus die was denk ik niet helemaal okee.

Ladymoi, over het algemeen geldt dat om de dag klussen moet volstaan. De zaadjes doen er even over voor ze de bestemming hebben bereikt en dus is een dag voor de eisprong goed. Zo liggen ze al op de loer zodra het eitje springt en kunnen ze meteen aanvallen.
    Gisteren is dus goed, waarschijnlijk heb je vandaag of morgen je ei. Morgen klussen kan dus ook, al zou ik dat dan niet te laat doen.
    Succes ermee! Die twijfel kan 'killing' zijn he? Heel herkenbaar hoor!

Jemig meiden, wat is het koud vandaag zeg! Ik vind de kou heerlijk,maar het is gewoon nog kouder dan gisteren!
    Wij hebben hier voor ons huis een sloot, er wordt inmiddels druk op geschaatst! Leuk om te zien, wie weet waag ik zelf ook nog een poging deze week.

X mex

7. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @lady moi, als je ovu test gister het meest posi was dan komt je ei vandaag of morgen. als je gister hebt geklust zit je goed, maar dan morgen ook in ieder geval klussen meis, t liefst s'ochtends, dan heb je de meeste kans dat er wat op de loer ligt. succes :D

@mex, Nou dan gaan we een beetje gelijk op, leuk! :D ik ga zo rond 17.00 even een testje wagen, je hoort het! ;) Ja berekoud he brrr, kom net terug uit het bos, mijn voeten waren in het begin gewoon gevoelloos. Nu beginnen ze een beetje te ontdooien en te tintelen, tjonge jonge dat wordt nog wat met de jaarwisseling moeten we nog op de fiets brrr! :confused:

8. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    heb net ook weer een ovu testje gedaan. Ik moest zo nodig plassen dat ik het niet meer kon ophouden. :rolleyes: Had net een glas water en kop thee op maja..... Streepje is nog net zo licht als gister, dus weer even afwachten morgen! :D

9. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht

10. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    trouwens effe nog een vraagje waar ik nog niet uit ben. stel: gister een posi ovutest, dus ei spring binnen 24 tot 48 uur,oke zo een ei blijft toch nog ong 12 uur leven na de sprong?
    dan ben je toch nog iets langer als 48 uur vruchtbaar?

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ladymoi...goeie vraag.... ik ga ook eens rekenen ;)
    Ik begrijp dat ook nog steeds niet helemaal.
    Eigenlijk zouden we een duidelijk signaal moeten krijgen he? duidelijker dan een test of ons lijf.
    Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je morgenochtend een zwangerschapstest wilt doen. Omdat je nu met ovutesten bezig bent....Ben je overtijd?

Hummie, bij jou dus ook weinig verschil met gisteren?
    Ik had vandaag ook wat meer gedronken voor de test, ik dacht er even niet bij na. Maar aan de andere kant...ik deed vorige maand een test na slechts een uur niets gedronken te hebben en die was toen hartstikke positief.
    Morgen weer testen!
    Aaiii...op de fiets.... dat zal wel heel erg koud zijn zeg :confused:. Zeker als je midden in de nacht moet fietsen!
    Wij gaan naar vrienden, ze halen ons op en we nemen een taxi terug. In de hoop dat die komen,want 2 jaar terug was er pas een taxi beschikbaar om 04.00u!
    Jullie leuke plannen? Of had ik dat al gevraagd :(...
    X mex

12. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht

13. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @ mex, nog even doortesten dus voor ons, ben benieuwd wie met de eerste knaltest komt haha :D wij gaan ook naar vrienden met o&n.

@ lady moi, je ei springt na de lh peik dus na 24 tot 48 uur, dan leeft je eitje nog maar heel kort, maximaal tot 12 uur (ergens ook 24 uur gelezen) maar dat kan ook maar 4 uur zijn. Een feit is dat je eitje het beste bevrucht kan worden na de eerste paar uur na eisprong, dus klussen net voor je eisprong is het beste. daarna natuurlijk ook voor de zekerheid. succes meis! :D

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Aha Ladymoi...zo begrijp ik het beter! Wat ontzettend lastig lijkt me dat, dat je niet precies weet vanaf wanneer je zou moeten rekenen. Ik zou ook de eerste datum, 2 dec, aanhouden. Mocht het dan niet zo zijn, dan kan je de andere datum aanhouden en inderdaad blijven doorgaan met de ovutesten.
    Weet jij op welke dag je meestal je ei hebt? Je had die bloeding op dag 15/16. Kan dit de dag van je eisprong geweest zijn?

Hum..wedstrijdje doen ;)? Misschien hebben we wel op dezelfde dag een knaltest,hahaha, zou leuk zijn toch?
    Ik hoop alleen wel dat de test morgen nog wat licht is,morgen wordt het laat en anders wordt het nog veel later :( Dan begin ik de eerste dag van het nieuwe jaar echt niet lekker, ik kan al zo slecht tegen een ander ritme...
    Hoe voel jij je momenteel? Ik voel me na de laatste menstruatie nog steeds niet erg lekker, snel misselijk, vol gevoel,moe en hoofdpijn. Ik denk dat mijn spijsvertering niet helemaal okee is,heb ik wel vaker. Nu komt dat dan vanwege een lui leven: vakantie en ik beweeg een beetje erg weinig...

15. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @mex, ja is goed, de ik-leg-mijn-ei-het-eerst-wedstrijd! :D ik voel me hetzelfde als jij deze maand, tis dat ik ongi ben geweest, maar je zou er bijna wat van denken! :confused: voorgaande maanden had ik dit niet, zullen de volgevreten kerstdagen wel aangericht hebben! :sick:

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Pff nou, dat zou je bijna wel denken he? Alleen heb ik mezelf niet voller gegeten dan op andere dagen :(:
    En wat jij zegt, het is dat ik ongi ben geweest vorige week, anders zou ik bijna denken dat ik zwanger ben....
    Dan zou ik er nog vrede mee kunnen hebben, met dit nare gevoel,maar nu...bah, wou dat ik ervan af was!

Ha, een wedstrijd eitje tikken, hahahahaha! Tik me dan als je kan! En het moet getikt worden, door een zaadje :D!

Slaap lekker straks!
    X mex

17. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    heey meiden ik heb een vraag...
    ik had gisteren morgen en gisteren avond een vette positieve ovulatietest...
    alleen mijn temp vanmorgen was nog steeds het zelfde terwijl bij de vorige ronde had ik 5 dec een positieve test en 6 dec ging miijn temp omhoog...
    hoe zou dit kunnen?
    ik ga straks nog ff een ovulatietest ertegen aan gooien en kijken wat die zegt maar vindt het wel vreemd!

18. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    @Michelle,

Na een positieve ovutest springt je eitje binnen 24 tot 48 uur. Waarschijnlijk is jouw eisprong vandaag en is je temp morgen omhoog.

Soms is het ook zo dat je ei springt op de dag van je positieve test en dan gaat je temp inderdaad de dag na je positieve test omhoog.

Het ligt er maar net aan op welk punt je LH-piek zit als je test.

Liefs

19. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    ik heb gisteren avond en 2 dagen daarvoor geklust maar zie het denk ik niet echt zitten om vanacht te klussen...
    zou het dan wel voldoende zijn geweest als morgen vroeg mijn temp zou stijgen?

20. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    Michelle, ik snap dat je dan wel een x uitgeklust bent haha! :( Ik persoonlijk zou echt voor de zekerheid vanavond vroeg nog een x klussen als je je ei niet wil missen. Je hebt al goed geklust als je gister nog hebt geklust maar hoe dichter bij je ei hoe beter! succes

Deel Deze Pagina