FF is trouwens van slag bij mij door die temp van gisteren. Geeft FF aan dat ik dag 9 ei heb gehad. Ja, me hoela.... dat weet ik zeker van niet, dus ik heb die temp verwijderd. Op naar de test!
@mex jammer dat je temp van slag is meis! nou afgaan op de ovu testen... die van jou is vandaag of morgen ook super, let maar op! @michelle, ben je alweer opgeknapt? ook vervelend voor jou meid om zo t nieuwe jaar in te gaan. Ik hoop dat mijn beroerde toestand niet van invloed is geweest op de vruchtbaarheid knuf humm
het gaat de goede kant weer op alleen nog erg last van mijn keel en proef nog niks hihi wij hebben gisteren een dag na mijn eisprong nog een keer geklust dus de 28 ste 30ste 31ste eisprong en 1 jan geklust... dus volgens mij kan ik niet veel meer doen het werk is nu voor de zaadjes en mijn eitje hahaha 14 jan mag ik testen!
was ook benieuwd, had gehoord 12 uur, maar ben dit tegengekomen: Een eicel leeft gemiddeld zon 24 uur. Zaadcellen daarentegen leven veel langer, tussen de 3 en 7 dagen. Zaadcellen moeten een lange reis afleggen van de vagina naar de eileider (waar de bevruchting plaatsvindt). Deze reis duurt 12 tot 24 uur. De meeste kans op bevruchting bestaat als de zaadcellen klaar liggen in de eierstokken als de eicel springt. Als de zaadcellen de eerste horde hebben overwonnen komen ze in de baarmoeder, het milieu in de baarmoeder is vijandig voor de zaadcellen, velen zullen hier sterven. Maar ook hier verandert iets in de periode net voor je eisprong. Het milieu verandert en de zaadcellen kunnen beter overleven in de baarmoeder. Toch zullen de meeste zaadcellen de reis niet overleven, alleen de allersterkste zullen de reis naar de eileider overleven en komen zon 12 tot 24 uur na de zaadlozing aan in de eileider. liefs humm
Hmm...12-24uur... dat is nogal een tijd zeg! Maar ja, ze zijn dan ook heel erg klein he ? Ik bedenk me dan wel... een ovutest meet de LH piek. Een eisprong volgt 24-36u NA de START van de LHpiek. Het tijdstip van de start weet je niet, dat kan net begonnen zijn als je test,maar ook al een paar uur onderweg. Een LH piek duurt 1a2 dagen. Dan kan op de dag van de positieve test klussen, dus ook nog aan de late kant kunnen zijn... Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Soms denk ik het helemaal te snappen, soms weer helemaal niet... Mijn man is even weg, vlak voor hij wegging vroeg ik hoe laat het was. 1uur zegt ie.... dat is het straks pas! jee, nog langer niet drinken en plassen... Michelle....meer heb je niet kunnen doen hoor! het ziet er strak uit , je klusschema. Nu is het aan de zaadjes en jou lijf om te bepalen wat ermee gebeurd. En nu het ergste...wachten.... Succes! X mex
ach ja, de kans om zwanger te worden is zo klein, en je moet zoveel geluk hebben en dan moet het bevruchte eitje ook nog eens goed innestelen, en je hebt geloof ik maar 20% kans elke maand op een goede innesteling MITS je een goede eisprong hebt en gezonde zwemmers. Kortom, tis zo'n wonder allemaal. Een beetje plannen en goed raak schieten helpt iig al mee, denk ik dan maar! ze zeggen dat je de meeste kans op bevruchting hebt de 2 dagen voor je eisprong en dag zelf, dus ja klusserdeklus dan maar, meer kun je niet doen! @michelle, ja je klusschema ziet er perfect uit, nu afwachten meid! en wachen duurt dan lang pfff.... Ik denk altijd maar zo de laatste tijd, Ik wordt tenminste ongesteld en heb een eisprong, daar ben ik al erg blij mee! er zijn ook genoeg meiden hier op het forum die helemaal geen eisprong hebben of maar niet ongsteld worden, dan ben je nog verder van huis. Ik ben blij dat ik op het wachtbankje MAG zitten hihi. x
En daar sluit ik me helemaal bij aan Hummie! Ik denk de laatste tijd, sinds de wens er is, ook zo van 'ik word ongesteld,heb een ei en ik heb ook nog een regelmatige cyclus'. Dat is al heel wat! Net de test gedaan, alweer donkerder dan gisteren,maar nog geen knaltest. Vanavond doe ik er nog 1, puur omdat ik na de afgelopen rondes weet dat het bij mij snel kan opbouwen. Ook zo mooi vind ik dat, als ik kijk naar mijn testen,hoe mooi opbouwend ze zijn! Ik zie de LHpiek eraan komen . Of vanavond, of morgen. Ik hoop morgen! X mex
Mexie, spannend, nog even doortesten! fijn dat ie bij jou een aanloop geeft! dat had ik vorige ronde bij matcare ook, nu bij sensi wastie ineens knalposi gister en de dagen ervoor vaag... Welke testen gebruik jij? Ik heb net ook weer een testje gedaan en deze was ook nog wel donker, maar minder dan die van gister, dus heb precies goed getest gisteravond en verwacht mijn ei vanavond of morgen! Fijn dat we dan toch goed al geklust hebben pfff x
Hoi, Op internet staat van alles over niet drinken tijdens je zwangerschap maar weet iemand hoe dat zit voor je ovulatie? Is het dan ook beter om niet te drinken of kan alcohol geen invloed hebben op de bevruchting? En hoe zit het met drinken van de mannen? Zit er dan geen alcohol in zijn sperma wat slecht kan zijn? Eerlijk gezegd drink ik nu alleen nog maar wanneer ik ongesteld ben omdat ik niet weet of het wel of geen invloed heeft. Maar het is wel lastig want iedereen weet dat ik graag een wijntje drink maar om nu telkens nee te zeggen wordt opvallend en nog niet iedereen hoeft te weten dat we bezig zijn. Met oud en nieuw alleen één slokje champagne genomen om niet op te vallen. Hopelijk weet één van jullie het antwoord. Groetjes van Shanna41
hoi Shanna! Een wijntje drinken tot je eisprong kan geen kwaad, alleen met mate! 2 wijntjes op een feestje is niet erg hoor. Ik persoonlijk drink na mijn ei geen alcohol meer, hooguit op een feestje 1 wijntje om niet op te vallen. Tot week 5 heb je nog geen bloedband met je embryo, dus bv perongeluk een toastje met filet american of een (slokje) wijntje is dan nog niet zo schadelijk. Je moet je gevoel volgen. En voor de man geldt hetzelfde, met mate een glaasje alcohol is niet erg, flink doortanken is wel slecht voor de vruchtbaarheid. zelfde als roken en koffie drinken. Hoe lang zijn jullei al bezig?
Oh fijn om te horen. Ik wil toch proberen om de omstandigheden zo goed mogelijk te maken ook gezien mijn leeftijd (41 jaar). Wij zijn september gestopt met de pil en zijn nu met de 5e ronde bezig, gister twee gelijke streepjes op de ovulatietest volgens de kalender ben ik dit weekend het vruchtbaarst. Maar we zijn nu toch al een twee keer bezig geweest en we gaan dus nog even door, blijf ook wel gewoon testen. Groetjes van Shanna
Shanna, als gister je meest posi ovu test was, dan heb je vandaag of morgen je ei, en ze zeggen klussen om de dag is het beste voor de zaadkwaliteit, maar ik moet eerlijk zeggen dat wij de dagen na een posi ovu test elke dag klussen. ben bang dat ik m'n eitje mis hihi... tot vandaag hebben we netjes om de dag geklust maar morgen gaan we er nog x voor hoor! succes meid! ben benieuwd!
Hey! Ik gebruik de testen van Sensitest. Maar voordat ik die gebruikte, had ik die van...het kruidvat.... Ik bleef klussen met die dingen,want dan weer positief, dan weer minder, dan weer knallend. Niet handig. Met sensi heb ik een keurige opbouw , kan handig zijn he? Hihihi, heb ik ook hoor meiden.... om de dag zou beter zijn voor het zaad,hoe vaker achter elkaar hoe meer vocht en hoe minder zaadcellen. Maar als ik een positieve test heb, klus ik ook het liefst iedere dag. Alle kansen willen benutten nietwaar? En o ja...ik riep heel hard dat we deze ronde alleen om de dag willen klussen,maar ja...nu komt het ei in zicht,dus de kriebels voor iedere dag. Hummie,nog even en dan mag je weer op het wachtbankje! X mex
mex, heb je alweer getest? hoop voor je dat ie eruit is geknald vanavond, anders vast morgen! ik heb om 19.00 ook weer ff een ovu gedaan, en hij is nog steeds donker, maar die van gister was donkerder, dus ga daar maar vanuit, we gaan in ieder geval morgen ook nog ff klussen (en overmorgen) hihi...' @michelle, hoes met jou meid? liefs
ja hier is alles goed... alleen het vreemde is mijn buik doet weer raar let er niet eens op maar het valt gewoon op mijn buik rommelt zonder dat ik honger heb hihi had ik vorige maand ook en weet ook niet wat dat betekent! dus hummie jij bent nog druk aan de klus hahaha.. goed zo meid want wat niet geschoten is is altijd mis... en mex? al een test gedAAN? liefs
Hoelang ben je vruchtbaar na een positieve ovulatietest? Ik had ma een positieve test, vandaag vrijdag, ben ik nou nog wel vruchtbaar of is me ei nu al wel geweest en hoef ik me niet druk te maken dat we MOETEN klussen........?
klussen want als je test vandaag positief is wil het zeggen dat je ei binnen 24-48 uur springt zeg maar dus als je nu klust zit je goed!
Nou Hum en Michelle....ik deed gisteren nog een test en die was veel lichter dan die in de middag : Heel raar! Maar.... toen keek ik naar de testen van de vorige ronde en daar was dat ook zo. De middagtest donker, de avondtest(18.15) lichter. Vandaag dus best wel even spannend. Temp is nog niet enorm gedaald,dus ei is nog niet geweest. Volgens FF zou ik morgen mijn ei hebben. Maar we gaan langer door, het lijf kan raar doen. Hum...nog geklust gisteren? X mex
Na een pos test volgt je ei binnen 24-48u. Maar dat kan ook wat korter of langer zijn. Ik denk alleen als jij op maandag je +test hebt gehad, dat je op vrijdag,4dagen na +test, minimaal tot niet meer vruchtbaar bent. Maar ik weet de rest van de signalen van je lijf niet... Nu maar duimen!