he lieve hum, bedankt voor je lieve berichtje. En dank je wel voor je complimentje over het positief bekijken. Helaas wisselt dat nog al eens, maar op dit moment ben ik wel positief ja! Op 28 april krijg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek (o.a. hormonen en soa's, dat laatste vind ik echt belachelijk want weet 100% zeker dat ik geen soa heb, maar ach ja... of ze nou 3 of 4 buisjes tappen, dat maakt dan ook niet meer uit he ) Ik ben heel benieuwd wat ze daar uit kunnen halen. Vooral omdat op de inwendige echo niets te zien was. Verwacht ook wel weer opnieuw een echo te krijgen. Aan de andere kant weet ik niet of het nog zo heel veel uit maakt. Met de hoeveelheid cellen die gevonden zijn wordt het waarschijnlijk toch icsi of evt. ivf en dan krijg je als vrouw toch ook allerlei hormonen. Ben erg benieuwd wat ze 28 april te melden hebben! Maar ben wel hoopvol dat er achter deze donkere wolken een zonnetje zal schijnen 8) En jullie kunnen weer lekker gaan oefenen met klussen! Ben ook erg benieuwd naar hoe het mex vergaat en naar haar nieuws van zaterdag! liefs, star
Hey meiden! I'm Back! Dat is het voordeel van een mini-kamp: de dag van thuiskomst mag je eerder naar huis en dus kan je thuis lekker bankhangen, want meer komt er ook niet uit mijn handen. Alsof de duivels ermee speelden: gisteren niets aan de hand, vanmorgen ook niet en toen vanmiddag alle kinderen waren opgehaald en dus naar huis waren...Bingo! Spotting. Maar omdat ik gisteren echt zo moe was en vreselijk misselijke aanvallen had, toch net even een testje gedaan waarvan ik al vermoedde wat er uit zou komen: wit, witter, witst.... Ik weet het, de kans was dit x klein, mijn ei was veel eerder, we hebben minimaal geklust, ik was hartstikke ziek. Maar het maakt de teleurstelling er niet minder op. Ik vind het maar niets, bah! En dan ook nog het idee dat de volgende ronde niet benut kan worden omdat manlief precies in de vruchtbare periode op reis is... Ronde 8 alweer. Maar dan na de volgende cyclus, zo ergens in mei. De kans bestaat dat ik deze maand benut om eens te denken of ik ermee naar de huisarts wil. Ik zal toch een afspraak moeten maken met haar omdat ik een nogal rare plek in mijn mond heb zitten, dus misschien maak ik er een dubbele afspraak van. Ik heb zeker al 3 maanden getempt, dus dat kunnen we alvast bekijken. Star, fijn om te lezen dat het nu beter ging. Heeft het je ook een rustiger gevoel gegeven? Nu weer op naar 28 April, ben ook heel benieuwd! En ik ga zo voor je hopen dat je menstruatie dit x zelf mooi op gang komt doordat je een prachtige eisprong hebt! Hoop het echt!! Toch is het wat hoor, een minimale kans op een natuurlijke zwangerschap... ik hoop of op een wonder, of dat de medische molen jullie kan helpen! Hum, al aan de klus? Je ei schiet alweer op he? Gebruik je deze ronde ovulatietesten? Of ga je af op je lijf? Liefs, mex
he mex, goed dat je er weer bent, je zal idd wel gebroken zijn!! lekker uitrusten dan maar in het weekend. Maar verdorie meid, had echt op iets anders gehoopt, je klusschema was zo hoopvol!! wat balen zeg... **HUG** laat de maar komen dan he, kun je weer starten met een nwe ronde! ik snap je gevoel om nu eens met de HA te gaan praten, geef je groot gelijk. Als je 26 bent kun je het nog eens 'aankijken'' maar ik zou in jouw plaats ook zeker bv een combi test aanvragen en kijken wat daar uitkomt. de wens voor een kindje is er en ongeacht leeftijd wil je die dan ook zsm creeeren. star, ben heel benieuwd naar je uitslagen! wat konden ze op de echo niet zien, geen eitjes? ik hoop dat ze iig na je volgende ziekenhuisbezoek duidelijkheid kunnen brengen in jullie situatie en dat er stappen ondernomen kunnen worden om een wondertje te creeeren meid! ja hier weer oefenen voor het 'grote werk' volgende week!! volgend weekend ergens verwacht ik ei, en nee gebruik geen ovu testen meer. Ik kan mijn ei aardig goed aanvoelen dus we proberen het eerst maar weer zelf. Ben er nu veel meer relaxt in! we hebben de tijd, maar liefst natuurlijk wel de eerstvolgende ronde, want de wens voor een kindje is na de MK zo mogelijk alleen maar groter geworden! [-o< fijn weekend meiden!! liefs humm
Hum, een combinatietest is toch een test die gedaan wordt als je zwanger bent? Een vriendin van mij heeft die laten doen, zij was zwanger. Maar ik heb er ook helemaal geen verstand van verder hoor, ik zou niet weten wat de mogelijkheden zijn. Het voelt alleen heel dubbel. Aan de ene kant het willen van een gesprek met de h.a, aan de andere kant willen we het liever nog even op zijn beloop laten omdat het anders zo beladen kan worden. Beiden zijn we geen mensen die van beladen houden, en ik heb, toen wij besloten om er voor te gaan, aangegeven dat ik een medische molen niet echt zie zitten. Klinkt misschien raar, want de wens is er echt, maar ik weet echt niet of ik dat zie zitten. Maar...zover is het nog niet, een gesprek is niet meteen de medische molen. Ik heb een arts die goed kan geruststellen, dus wie weet. Mijn man stelde nog voor om een thuistest voor hem te kopen, maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid van die testen!! Nu even naar de apotheek, ik heb deze week af en aan last van een 'ruwe wang', aan de binnenkant. Af en toe is het ook wat wittig,maar donderdag leek het minder te worden. Vandaag vond ik het weer erger, maar kreeg het ook vanuit het niets aan de linkerkant. Niet echt ruw,maar wel allemaal witte plekken, ze schieten als paddestoelen uit de grond!! Maar even gebeld, omdat het zo snel ging, en waarschijnlijk een infectie, waar ik iets voor krijg. Helpt het niet voor morgenavond, dan moet ik langskomen. Leuk begin vh weekend! Maar dat wordt evengoed wel leuk, het wordt waarschijnlijk 1 en al gezelligheid in de stad, want we wonen daar waar een voetbalclub kampioen kan gaan worden ! Liefs, mex
mex, ja weet ook niet precies hoe dat heet, een samenlevingstest? zal wel te vinden zijn onder google... vervelend van je wang, alweer iets beter vandaag? fijn weekend, het is heerlijk weer!! liefs humm
Klopt ja, Hum, het is de samenlevingstest. Maar we houden het,als we gaan, eerst eens op een gesprek hoor. Dat is de eerste stap, ik wil niet meteen te ver vooruit gaan denken dan. Mijn man wil wel graag zijn zaad laten controleren, dat is dan ook nog een optie, maar ik wil er niet 1,2,3 vanuit gaan dat er iets mis zou zijn. Manlief is inmiddels al een poos de deur uit, vanmiddag zijn we even samen weggeweest en het is wel een en al feest in de stad hoor! Nu maar hopen dat ze vanavond dus winnen, zou wel erg leuk zijn ! X mex
Hey meiden! Ik heb ons even omhoog gehaald! Alles goed met jullie? Hebben jullie ook zo genoten van het prachtige weer dit weekend? Wij wel, gisteren helemaal, toen was het groot feest in de stad . En volgende week doen we dat nog een keertje over! Hier alles okee, inmiddels is de menstruatie al op zijn retour, dus we kunnen ons weer opmaken voor een nieuwe ronde. Als we de kans krijgen, maar dat zal afhangen van de eisprong, of die voor mijn man terug is, of nadat mijn man terug is, zal plaatsvinden. Normaal wil ik graag een cyclus van een dag of 28, maar nu vind ik 30 ook prima hoor!! Liefs, mex
hoi hoi!! ja lekker he dat zonnetje! ondanks druk weekend, wel heerlijk genoten vh weer! mex, goed dat de weer bijna weg zijn! nieuwe ronde meid, en hopelijk idd iets langer zodat manlief nog zijn best kan doen star, bijna de 28e meid, nog een weekje wachten en dan is de uitslag! ben heel benieuwd. duim echt zo voor jullie dat er allemaal posititief nieuws wordt gebracht volgende week meid! En hier, ergens eind deze week verwacht ik ei, dus dat schiet mooi op! liefs humm
Hi! Hum, grappig he? Hoe snel de dagen richting ei altijd gaan! Tenminste, dat vind ik. Ik vind de dagen van menstruatie naar eisprong meestal voorbij vliegen, maar dat komt misschien ook wel omdat je toch al een aantal dagen ervoor 'moet' gaan klussen en er verder niet al teveel bij hoeft te voelen en na te denken. Na de eisprong vind ik het altijd wat langer lijken te duren. Misschien eens een idee om te doen alsof eisprong er nog aankomt en gewoon lekker door te gaan . Hum, druk aan het werk? Jij hebt toch je eigen zaak? Of vergis ik mij nu heel erg? Star, nog een weekje. Hopelijk gaat voor jou de tijd ook heel erg snel en kan je na volgende week misschien wel stiekem plannen maken en wat vooruit kijken! Ik heb zo een afspraak bij de dermatoloog. 1x per jaar zeker, soms 2x per jaar moet ik daarheen. Ik heb nogal veel moedervlekken en kan het zelf niet bijhouden. Dus ga ik 1a2x per jaar langs de arts, die dan controleert of alles goed is. Zelf vind ik er 2 niet helemaal okee uitzien, maar dat kan hij beter beoordelen. Nog 3 dagen werken en dan heb ik vakantie ! Werken in het onderwijs heeft zo zijn voordelen, de vele vrije dagen! Nadeel is dat ze verplicht zijn en ik geen dagen heb om zelf op te nemen. Ik kan dus niet eens spontaan een vrije dag opnemen. Mijn schoonouders willen, als ze 40 jaar getrouwd zijn, graag met ons weg, maar ook dan moeten ze rekening houden met mijn vakanties, ik kan niet tussendoor weg. Maar..... ik klaag niet hoor . Is nergens voor nodig! Gaan jullie nog leuke dingen doen met koninginnedag? Ik weet het nog niet,manlief is op reis, dus ja..... of alleen, of misschien met vrienden. Al hebben die allemaal al hun eigen plannen! Fijne dag meiden! Liefs, mex
hey meiden! sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, druk weekend gehad! Inderdaad, voor mij schiet het al weer aardig op: nog maar een weekje wachten en dan weten we meer! Ik heb die dag maar helemaal vrij genomen, om het nieuws wat we dan krijgen even te kunnen laten bezinken en bespreken met elkaar. Ben heel benieuwd!! Mex, balen zeg dat de duivels toch zijn doorgezet! Je had het al verwacht he... Ik hoop dat je deze maand een extra lange cyclus hebt, dat je man weer op tijd terug is. Hum, ei komt ook al weer in aantocht! Dat gaat ook snel he! Duim voor je dat het weer snel raak is! Deze week heb ik het ook nog vrij druk, dus sorry als ik niet zo veel berichtjes schrijf. Volgende week kan ik er weer volledig zijn! liefs, star
hoi hoi !! star, nou druk zijn is alleen maar fijn als je ergens op zit te wachten, dan vliegt de tijd tenminste! mex, hoe was het bij de derma? fijn, bijna vakantie!! Ja heb een eigen zaak. Druk, maar wel heel leuk, heb zo'n plezier in mijn werk! Kan lekker mijn eigen tijd inplannen, heb wel vaste werktijden hoor. 'eigen baas' zijn heeft natuurlijk ook zijn nadelen en onzekerheden. Voor mij zijn de voordelen iig belangrijker. wij gaan lekker de stad in met k-dag, gezellig met vrienden een terrasje pikken en even door de stad struinen.Jullie? fijnen avond meiden. liefs humm
Hey meiden! Star, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! Drukte hebben we allemaal en je kan niet alles tegelijk, toch? (al zou ik dat soms wel willen ) En wat Hum ook al zegt, dan vliegt de tijd en voor je het weet hebben jullie de afspraak en weet je vast weer een heleboel meer. Slim om dan vrij te nemen, kan je het er samen over hebben, op je werk is dat wat lastig nietwaar? Hum, een weekend-ei? Heb je al tekenen van je lichaam wat wijst op een aankomende eisprong? Bij de derma was alles wel okee. Het was er belachelijk druk , ik was 40 minuten later aan de buurt dan de afgesproken tijd en hierdoor vond ik dat hij weinig tijd had. Ik kon eigenlijk geen vragen stellen. Hij 'raffelde' het af. 2 moedervlekken vind ik zelf veranderen, hij vond ze nog rustig,maar ik moet ze in de gaten houden. Snij ze dan meteen weg, denk ik dan! Ik zit inmiddels alweer op de 6e dag van de cyclus, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. De vorige ronde had ik op dag 8 vruchtbaar slijm, wat voor mij nu een duidelijk teken is dat binnen dan en 5 dagen mijn ei springt. We zien wel, de natuur doet toch wel wat hij wil, man op reis of niet! Zondag vertrekt ie, zal wel wennen zijn, een week zonder man terwijl ik vakantie heb... Met koninginnedag doe ik eigenlijk niets dit jaar. 'normaal' gaan we even de stad in, over de markt en dan weer naar huis, maar ik ga toch echt niet in mijn eentje over de markt! Ik ga de keuken in, alvast voorbereidend werk doen. Ik was al begonnen, maar kwam toen ik de chinese kool aan het snijden was een slakje tegen... Dan ben ik klaar he? Manlief neemt nu een kant en klaarpakket mee voor de nasi . Brr.... slakken... Fijne avond! X mex
hoi hoi! mex, bleeeeeeeh een slak in je kool??? kan me voorstellen dat het regelrecht de bak in gaat ja!! nog wel lekker kunnen eten? meid, als je een moedervlek niet vertrouwd, weg laten halen hoor, goed luisteren naar je eigen gevoel. Met mijn werk heb ik er dagelijks mee te maken en iemand vertelde mij dat de derma het ook niet nodig vond bij haar. zij heeft het wel weg laten halen. na onderzoek bleek het dus wel kwaadaardig te zijn... allemaal goedgekomen uiteindelijk, maar met moedervlekken altijd het zekere voor het onzekre nemen! bij jou schiet het ook weer lekker op, en net wat je zegt de natuur regelt het wel, daar heb je helaas geen invloed op. hopleijk is manlief toch op tijd terug of komt je ei later... En anders volgende maand weer hoor! Al snap ik wel dat je na maanden proberen elke maand verloren nu niet op zit te wachten. Mex, jullie tijd komt ook dat je een positieve test vasthoudt, en vast heel snel! wij zijn er na de MK heel relaxt mee bezig, wanneer we plezier hebben in klussen dan gebeurt het en anders niet eigenlijk... nu moet ik wel zeggen dat ik voor ei meer te porren ben dan na ei, dus dat scheelt. maar we gaan het niet meer plannen. Nu we er echt weer voor gaan maakt het het klussen toch weer extra bijzonder. Ik heb ook nog niet gelet op vruchtbaar slijm oid, zal dat vandaag eens in de gaten houden. Had gister wel een beetje zo'n naderend eigevoel onderin buik, maar vandaag is dat weer weg... We hopen gewoon dat er ergens een voltreffer bijzit natuurlijk! Star, hoe gaat ie meid? nog maar 2 werkdagen en dan heb jij je uitslag! (zo klinkt het wat sneller hihi....) fijne dag!!
Hahaha, ja Hum... dat herken ik wel, voor ei meer te porren voor het klussen dan na het ei! En weet je, dat is bij mij in de loop der jaren alleen maar erger geworden Nu weet ik hoe of wat, toen was ik niet bewust met de cyclus bezig, maar het is gewoon echt zo dat je voor ei veel meer zin hebt dan na ei. Je lichaam geeft dus eigenlijk ook een signaal af, zo van "hee jo, wij willen wat, nu heb jij zin!" Nu nog maar afwachten of er een voltreffer bij zit! Al gebeurd of misschien de aankomende dagen! Ik heb dinsdag een afspraak bij de dokter, even over dat gekwakkel deze maand en die vlekken in mijn mond, ik weet het niet hoor, ik wil even bloed aftappen. Ik zal haar dan ook meteen die moedervlekken laten zien, zij is erg daadkrachtig, dus dan maar even via haar. En... als ik durf, wil ik alvast een zetje in de richting van onze babywens gaan geven. Waarschijnlijk komt het wel ter sprake, want die plekken in mijn mond is waarschijnlijk veroorzaakt door eens schimmel, en schimmels kunnen ervoor zorgen dat zwanger worden moeilijker gaat. Geen idee hoe ik, als het een schimmel is, eraan kom, maar dat doet er niet zo toe...het moet weg! Dus misschien een mooie inkopper Ik heb Vakantie !! Meiden, fijn weekend! Voor mij een raar weekend, man weg, AZ feest, maar niet met man maar met vriendin, koninginnedag alleen.... Ach, ik kom ze wel door hoor!
Hey meiden! Hum, is je ei geweest dit weekend? Flink aan de klus geweest om het ei te raken?? Ik zit op CD9, en heb nog geen vruchtbaar slijm gespot. Vorige ronde was dat al op dag 8. Ik vind het prima, het mag nog wel even op zich laten wachten, zo rond dag 11 ofzo, want dan bestaat de kans dat manlief mooi op tijd thuis is en het dus een hele mooie timing is ! Ik ga de stad zo in, even kijken hoe druk het is, of het echt een gekkenhuis is vanwege de huldiging van AZ. Het is echt om de hoek, 2 minuten lopen en dan sta ik er zo goed als middenin. Apart is dan wel om te merken dat ik er hier, nu zittend in de woonkamer, helemaal niets van merk. Zo stil, zo rustig! Maar ik ga wel, want bij thuisblijven gaat het kriebelen en zeker als ik het binnen een uur zal gaan merken vanwege de muziek die ik dan in de tuin zal horen! De geruchten gaan dat Jan Smit en Frans Bauer gaan optreden, ben beniewd . Wel even gezellig! Liefs, mex
he mex! nou veel plezier (als je dit leest ben je waarschijnlijk alweer terug haha...)! ja zal wel een heel spektakel zijn!! heb je nog bn' ers gezien? hoop voor je dat manlief op tijd terug is meid! Star, het is bijna de 28e, ben heel benieuwd voor jullie! duim op positief ieuws meid! [-o< nee hier geen enkel verschijnsel van een evt ei... verwacht deze toch echt ergens vandaag of morgen. we blijven gezellig aan de klus, we zien het wel. vind het echt niet erg als het niet weer meteen raak is. Het enige positieve van een MK is dan ook dat je weet dat je zwanger kan worden, dat het werkt. voor de rest is het natuurlijk alleen maar erg rot! Dus we zijn er echt heel relaxt mee bezig. Onze tijd komt ook denk ik dan maar! Wel gek dat ik nog geen vr. slijm heb gespot en heb ook geen zeurderig gevoel onderin buik. heb er vd week dan ook niet echt op gelet, dus wellicht over het hoofd gezien. geniet nog lekker vd avond! liefs humm
Star! Nog 1 dagje! Hoe voel je je? Ben je zenuwachtig of zie je wel wat er op jullie af komt? Laat je ons weten hoe het is gegaan? Ik ga heel hard voor je duimen dat er goed nieuws is en dat ze jullie goed kunnen helpen! Hum, misschien komt je ei wat later, dat kan natuurlijk altijd. Of eerder... soms is er geen peil op te trekken. Of hij is al geweest zonder dat je er erg in had. Kijk, dat is nog eens relaxed klussen . Bij mij kwam ei de vorige ronde op dag 12, ik zit nu op dag 10 en nog geen enkel teken van een naderend ei. Een vriendin van mij zei ooit eens dat haar gyn tegen haar had gezegd dat geen enkele cyclus hetzelfde is en dat een eisprong plaats kan vinden zo van dag 11 tot en met dag 16. En dat kan iedere maand verschillend zijn en dat het daardoor weleens lastig kan zijn. Ik heb in die 7 rondes mijn ei gehad op dag 12,13,14,15 en 16. Geen enkele cyclus hetzelfde. Misschien dat je het inderdaad over het hoofd hebt gezien, soms kan dat, al zou ik dan echt een bord voor mijn kop moeten hebben , omdat ik toch best veel vruchtbaar slijm heb! Als ik dat al niet zie... Ik zit inmiddels op dag 10, en heb nog geen vruchtbaar slijm gespot. De kans dat manlief op tijd thuis is, wordt zo groter! Of zal je net zien...zie ik het dit keer wel over het hoofd ! Ik ben benieuwd hoe het met Michelle gaat! Jammer dat we hier niet zoveel meer van haar horen! Dus...Mies...hoe is het??? X mex
hallo dames... nou weet je wat mijn punt is ik kan niet echt meer meepraten over een ei en of mijn nod er wel of niet aan komt.. en hier blijft het allemaal het zelfde misselijk en misselijk hahaha... heb vorige week voor het eerst smorgens gespuugt en toen aan het eind van de ochtend flauw gevallen in de winkel dus ja moet goed opletten dat ik optijd eet enzo.. ik houd jullie ook zker wel in de gaten want krijg wel de meldingen binnen dus ik lees het altijd maar weet niet zo goed wat ik er allemaal op moet zetten!! maar zodra er een nieuwtje is of als ik denk dat het nodig is om te reageren horen jullie echt wel wat van mij hihi.. maar fijn dat het opzich allemaal redelijk goed gaat met jullie.. hum weer een nieuwe start gemaakt... star gaat ook de goede kant op en hoop ook snel dat ze de oorzaken kunnen vinden,, en mex ik hoop voor je dat je man optijd is en dat het nu allemaal snel gaat gebeuren dat je ook mag roepen dat je zwanger bent!! maar dat hoop ik voor de andere dames ook!! ik ben morgen 12 weken dus de tijd vliegt en ook bijna uit de onzekere tijd.. begin ook al aardig te groeiien en heb het hartje met 10 weken al gehoord.. zo heb weer aardig lang verhaal neer gezet... en meiden houd je kop boven water en ik leef echt met jullie mee!! veel liefs michelle
he lieve meiden, morgen naar de gyn. Ben stiekem best zenuwachtig, al is het me heel de dag best goed gelukt om te doen alsof er niets aan de hand is Had vandaag expres extra veel afspraken gepland op m'n werk, zodat ik geen tijd had om me druk te maken over morgen en dat heeft goed gewerkt. Ik heb alleen al sinds vorige week woensdag last van m'n darmen... dat zal toch wel een teken van stress zijn denk ik! Mijn lichaam reageert daar altijd op Oh, ben ook zo benieuwd!! Laat jullie morgen zeker weten hoe 't geweest is! Hum heb je je ei al gespot? en mex heb je al vruchtbaar slijm? Ik geloof dat ik vandaag voor 't eerst in eeuwen iets had dat leek op vruchtbaar slijm! Al zegt dat misschien niet veel natuurlijk... Hoop morgen weer een echo en dat ze dan kunnen zien dat er inderdaad eitjes rijpen. Zit nu op cd 22, wie weet? Mies, leuk weer eens van je te horen. Hoop voor je dat die misselijkheid snel minder wordt zeg! Wel leuk dat je nu ook begint te groeien en dat je het hartje al hebt horen kloppen, dat maakt het wel steeds echter he! meiden, tot morgen! liefs, star
he meiden! star, het is eindelijk de 28e meid!!! toch nog best snel gegaan die maand?! hopelijk goed nieuws voor je! de duimen draaien hier voor je, het is jullie zo gegund ! mex, hoe was het met de huldiging van az? groot feest zag ik op het nieuws! hopelijk vind je je ei als manlief er weer is meid! hou 'm vast hihi..... michelle, leuk weer even van je te horen. wat naar dat die misselijkheid blijft zeg... bah! maar wel op en top zwanger dus!! vaak neemt het na de 12e week af dus hopleijk ook bij jou en kan je zo iets meer genieten vd zw.schap! En hier, ja zal ei wel compleet gemist hebben, geen vr. slijm gespot, en ook geen ovu testen gebruikt. wel gister een zeurend gevoel onderin, dag 17 vd cyclus, zou kunnen hoor! vaak de 16e of 17e dag vd cyclus dus wwellicht gister ei gehad. we zien het wel... we hebben regelmatig geklust dus wie weet! fijne dag! liefs humm