Hey meiden! Die weerstand, het is voor mij en artsen een raadsel hoe dat kan, want alles is helemaal goed. Ik ben werkelijk kerngezond, alleen voelt het momenteel niet zo. Ik ben in de periode dat wij bezig zijn eens helemaal doorgelicht vanwege de vele reuma in de familie en toen was die reumatoloog stomverbaasd vanwege het feit dat de bloedwaardes en vooral die van mijn afweersysteem zo enorm goed zijn (als ik 'm nu tegenkom zal ik 'm eens de waarheid vertellen ) Het vervelende is alleen, dat het in mijn hoofd allemaal goed is, wil alles, alleen lijf werkt niet altijd mee. Vandaag wel , heb heerlijk gewerkt en de dagen zijn voorbij gevlogen! Nu heerlijk weekend! Mijn man is al thuis, we gaan denk ik ook maar boodschappen doen en dan lekker eten en weekend vieren! Nu nog in een huis die aan kant is, binnenkort gaat alles op de schop.... muren, plafonds, toilet, vloeren, elektra... Kortom, we gaan niet verhuizen! Het huis waar we hebben gekeken had een geweldige tuin, de benedenverdieping was ook okee, maar boven.... zo klein en bijna geen verbouwmogelijkheden. Meiden, nog leuke plannen dit weekend? X mex
hey meiden, wat kan het leven toch mooi zijn he. Ik zit hier in onze pas aangelegde, heerlijke achtertuin in het zonnetje te genieten van een lekkere tosti met geitenkaas, ham, tomaat en pesto. Op de achtergrond m'n nieuwe cd van guus meeuwis aan en straks ga ik lekker mijn net gekochte 'volgend jaar ben ik hopelijk ook' moederdag plantjes in potten zetten . carpe diem! Hoe gaat 't met jullie? Mex, hoop dat je je vandaag weer beter voelt? Ik denk trouwens dat het slikken van extra vit. C geen kwaad kan hoor. En anders lekker veel aardbeien eten, zit ook veel vit. C in en is superlekker! Hum, ben toch wel benieuwd naar je symptomen.... Nog een weekje toch voor je kan testen? Weet je al wanneer je gaat testen? Gewoon na NOD? Ik heb dit weekend niet zo veel tijd meer, dus wens jullie een fijn weekend en tot volgende week! liefs, star
Ja Star, daar ben ik ook wel benieuwd naar! , dus Hum...vertel eens, wat zijn je 'symptomen'? En ga je, als het nodig is, weer testen voor NOD, net als de vorige keer? Heerlijk he Star, dat soort momenten dat je even helemaal niets hoeft en heerlijk kunt genieten van de rust om je heen. Klinkt lekker die tosti! Maak er maar een voor mij bij, lekker voor op het bankje ! Ik voel me vandaag een stuk beter! Af en toe nog ineens van die hele vage momenten dat ik me ineens even niet lekker voel,maar in ieder geval een stuk beter dan donderdag. Gisteren ging het ook goed, misschien wel iets beter dan vandaag, maar ja, ben vrij en dan is meteen mijn 'eetschema' anders, en dat zou ik eigenlijk 7 dagen hetzelfde moeten doen. Verder voel ik niet veel wat ei-nod-baby enz betreft. 'normaal' heb ik na ei meteen gespannen borsten, nu niet. Maar weet je, ik kan bij alles wat gaan bedenken, maar dat helpt helemaal niets, dus doe ik dat ook niet. Het enige wat ik af en toe wel denk is dat het lamlendige gevoel van de afgelopen dagen misschien wel een reden heeft. Ook dat zal pas volgende week blijken. 20 Mei. De oven piept, we gaan eten ! Fijne avond meiden! Liefs, mex
hoi hoi! star, dat broodje klinkt heerlijk! wat fijn he, zo genieten in de tuin, van die kleine momentjes kan ik ook echt heerlijk genieten! En wij vieren volgend jaar ook moederdag hoor star, let maar op!! Mex, je kan gewoon aanvullende vitaminen nemen hoor als je er behoefte aan hebt! of alleen vit c of multivitamine voor zwangeren (ivm folium en niet teveel vit. A) Mijn VK zegt als je gewoon gezond gevarieerd eet en vers dan hoef je in principe geen aanvullende vitaminen te nemen. Dus gezond eten en leven moet in principe voldoende zijn, als je twijfelt neem je aanvullende vitamientjes! zou dan in jouw geval eerder kiezen voor multivit. voor zwangeren dan alleen vit.c omdat je algehele weerstand nu wat minder is kun je wel een multi gebruiken. Hier was ergens rond 10 mei mijn nod maar omdat ik denk dat ei later was dit keer wacht ik deze week nog even af. weet dus niet wanneer nod precies is nu en wanneer ik kan testen en of het nodig is! misschien word ik wel gewoon ongi, we zien het wel! Liefs humm
Hey meiden! Goed weekend gehad? Ik wel, rustig aan gedaan en voelde me beter dan de afgelopen dagen! Hum, wat gezond eten betreft, ja, dat streef ik wel na, maar net als ieder ander is het niet altijd haalbaar vanwege zin of drukte. Ik slik al multivitamine van Etos, 'multi zwanger worden', dus wat multivitaminen betreft zit ik al goed. Wel werd mij aangeraden er een vit c extra naast te slikken, maar ik wacht eerst even wat de uitslag van het bloed is, als er wel een bacterie zit, werken zowel vit c als de multivitaminen toch echt niet. Je schuift je NOD een weekje op? Wel zo handig om te doen als je niet precies weet wanneer je ei was, je kan wel gaan testen, maar als je dan 7 of 8 dagen voor NOD zit, dan valt er nog weinig te testen! Ik zit op 9 dagen voor nod, dan zal jij zo'n 7 dagen ervoor zitten denk? Je had je ei iets eerder dan ik had, tenminste...., daar leek het op. Verder weinig bijzonderheden,voel me o.h.a prima, heb alleen een enorme 'skin outbreak', al 3 dagen lang , dus ik bereid me alvast voor op duivels. Fijne dag vandaag! Liefs, mex
nou mex, dan zou ik het gewoon bij die multi vd etos laten, daar zit voldoende vit. C in en alles in wat je nodig hebt (naast een gevarieerde voeding). Denk dat het voor jou nu belangrijk is om voldoende rust te nemen (ook in je hoofd!) en lekker bewegen, verse groente en fruit enz. daar bereik je meer mee dan een vit. C tablet hoor. In ieder geval succes en hoop dat je gauw weer lekker in je lijf zit! Star, hoe gaat ie? Mies, ben ook heel benieuwd hoe het met jou gaat meid!! is je misselijkheid weer wat minder geworden? hoop het voor je!! hoe ver ben je nu? voel/zie je al wat?! liefs humm
Hey meiden! Hum... De op bezoek.... dat is minder leuk! Kan je nu door terug te tellen berekenen wanneer deze ronde je ei is geweest, of hoe lang je LF was? Kan misschien 'handig' zijn voor deze cyclus. Rustig aan, ik hoop dat de je niet al te hard aanpakken en snel weer weg gaan! Ik heb weinig te melden, eigenlijk gaat alles lekker, voel me best goed, al moet ik er wel bij zeggen dat ik me af en toe anders lijk te voelen. En dan heb ik het niet over het kwakkelen met mijn lijf, maar over de dagen na eisprong. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar 'normaal' heb ik af en toe krampen, nu heb ik eigenlijk de hele dag een gevoel in mijn buik, maar wat voor een gevoel... geen idee. En hele moeie bovenbenen. Ik ben zelf ook veel rustiger. Maar ja, dat kan ook komen omdat ik na de massage van vorige week bezig ben met haar tips, hahahaha! Ik wil al van alles denken, maar doe het maar niet, mijn lijf geeft wel vaker rare signalen af, dus daar ga ik dan ook maar van uit! Ik ga nu even lekker languit op de bank, heb heerlijk gewerkt en nu al zin in morgen ! Liefs, mex
Ja zal ff terug rekenen mex! Het rare is dat de twee cyclussen na mijn Mk als gewoon aanvoelden na mijn ei, wist en voelde dat ik niet zwanger was. Deze ronde wees alles weer naar een zw.schap, had precies dezelfde symptomen als bij mijn zwangerschap, steekjes onderin na ei, zwaar gevoel van een zwangere baarmoeder en zelfs die bepaalde krampen na het klussen dat was voor mij zo duidelijk, ben zwanger!! en toen ik vanochtend wakker werd had ik zo'n kramp onderin, dacht gelijk, kan niet goed zijn en jahoor denk dus dat het meteen is misgegaan, maar doe maar alsof het 'gewoon' een ongi is en huppakee streep eronder, door naar volgende ronde!! ja baal er wel van... Mex, hopen dat het voor jou beter uitpakt! Star, hoe istie? genieten vh weer? liefs humm
Hum, je weet zelf (als het goed is) je luteale fase. Nu kan dat natuurlijk met een dag minder of meer zijn, maar niet veel. Als je terugtelt en je komt op een datum uit, zal je je waarschijnlijk wel ergens wat herinneren of die datum met eisprong zou kunnen kloppen. Als de LF nu ineens langer is, dan is het misschien wel eens mogelijk dat je gevoelens wel hebben geklopt, maar dat het helaas is uitgepakt in een vmk... Je gevoel liegt bij jou volgens mij niet. Ik weet niet hoe je menstruatie is? Hevig, redelijk? Dat zou het kunnen zijn, maar dat merk je met terugtellen en bekijken. Ook omdat deze cyclus wat langer geweest is, toch? Ik kan wel zeggen dat je lijf iedere x anders is, dat je na de miskraam misschien andere pijntjes hebt na je ei, maar dat heb je 2 cyclussen niet gehad en ik denk dat het daar niet om gaat,is ook niet belangrijk. Jij kent je lichaam het beste. Weet je, ik heb altijd de wachtdagen na ei krampen onderin mijn buik. Ik heb bijna altijd zere borsten en ik zou niet weten wat ik 'moet' voelen, al is het bij iedereen anders. Jij kon het min of meer vergelijken, het zal toch niet zo zijn dat je lijf juist nu ineens die hele verkeerde symptomen afgeeft? Rustig aan he meid, ik weet, je gaat met goede moed naar de volgende ronde, maar je mag er best van balen! Dikke zoen voor jou! Liefs, mex
O ja, nog even een vraagje... ik lees wel vaker van 'baarmoederpijn', of een 'zwaar gevoel'. Nou vraag ik me af hoe dat dan zou voelen? Klinkt misschien raar, ik weet waar mijn baarmoeder ligt,maar toch, ik kan het me nog niet echt voorstellen...
he lieverds, hum, balen zeg dat toch de zijn doorgebroken... zeker als je je hetzelfde voelde als bij je zwangerschap, dan ga je toch stiekem hopen he. Hoop dat je er niet al te veel last van hebt? Knuffel voor jou! mex, ook een knuffel voor jou! hier weinig te melden. Ben ondertussen al weer op cd 39. Vrijdag moeten we terugkomen bij de uroloog. Hij wil ons toch nog even zien voor hij de operatie gaat inplannen. x star
Dankjullie meiden voor de lieve woorden! mex, lief dat je zo met me meedenkt! het loopt zoals het loopt en ik ben nu ongi, en we gaan gewoon voor een nieuwe ronde!! heb er niks aan om bevestiging te hebben dat ik wellicht een vmk heb gehad, heb daarom geen test gedaan. het is idd vandaag best heftig met veel krampen. erger dan vorige 2 cyclussen maar ik wil er verder niet bij stilstaan hoor. Bij mij werkt positief denken heel goed en 'doorgaan'. Er komt vast weer een maand dat het wel lukt, ook bij jullie! dat zware gevoel dat je in je baarmoeder hebt als je zwanger bent is heel moeilijk te omschrijven... denk dat iedereen het anders beleefd. ik beschrijf als een trekkerig zwaar gevoel onderin alsof er een golfballetje onder/achter je schaambotje zit te duwen. en tegelijk heb je op een plek (waar waarschijnljk het vruchtje zit) van die kleine steekjes. Hopelijk gauw herkenbaar voor je!! liefs
Dat hoop ik ook ! En anders...hoofd op en deze positieve mood vasthouden! Ik ga naar mijn werk, het komt met bakken uit de lucht vallen.... leuk, op de fiets X mex
werd vanochtend ineens heel misseljjk na mijn ontbijtje (banaan...) en het kwam er direct weer uit... Toen ik net met een klant bezig was en een bepaald luchtje rook moest ik weer bijna rennen! heb ik nog noooooooit gehad, je zou er bijna wat van denken!! ben toch echt ongi, dus heel vreemd! denk een virusje oid... hoe gaat ie met jullie meiden? liefs
Hey meiden! Hum, kan je je nog herinneren dat ik dat heel in het begin toen wij hier schreven, dat ook had... ik was toen ongi, werd van alles beroerd, veel misselijk en die geuren..... Tja, waar het van komt, dat kan je je alleen maar afvragen, het gaat erom dat het weg gaat en je er geen last van hebt! Dankzij mijn vele huisarts-bezoek weet ik wel dat er van alles heerst. Ik hoop dat je rustig aan kan doen,ondanks je werk. Voor mij is het nu een soort van vakantie. Ik ben ma/di vrij en werk woe, om do-vr weer vrij te zijn. Woensdag even een dagje tussendoor te werk, verder kan ik rustig aan gaan doen. Ik voel me wel prima gelukkig, behalve dan dat ik veel kramp onderin mijn buik heb en langzaam het gevoel krijg dat het richting duivels gaat omdat het voelt a la ongi. Ik zie het wel, kan er nu niets anders van maken, toch? Nog leuke plannen dit weekend? Wij gaan met vrienden tapas eten en straks gaan we naar andere vrienden, al heb ik nog weinig zin, het was een drukke dag vandaag. Liefs, mex
hum, je zou er inderdaad bijna wat van denken! Hoop dat het snel weer minder wordt. mex, lekker zo'n weekje rustig aan zeg! Ik heb volgende week ook lekker op donderdag vrijdag vrij. Kijk er nu al naar uit. Ga lekker naar een vriendin in Den Haag. Hoop dat het mooi weer wordt, kunnen we naar Scheveningen! Ik heb vandaag een kl*te dag achter de rug. We hadden vanochtend weer een afspraak bij de uroloog, om alles voor de operatie door te spreken. Lopen we het ziekenhuis binnen, komen we vrienden van ons tegen. Oh, zeggen ze, wat doen jullie hier. Nou... euh, voor controle, zeg ik. Vragen ze: oh, op de zelfde afdeling als wij?? Dus ik zeg, op welke afdeling waren jullie dan? Lieten ze ons de echo zien van hun 7 weken oude foetus. Ik kon wel door de grond zakken. Ik kreeg het nog net voor elkaar om ze te feliciteren en gelukkig zei mijn man toen, dat we al erg laat waren en gauw door moesten lopen. Ik dacht echt dat ik het allemaal voor nu een beetje een plaatsje had gegeven, maar ik ben echt heel de dag van slag geweest en ik kan nog wel janken... Ik heb wel nog gewerkt vandaag, maar heb de borrel aan 't einde van de dag overgeslagen. Ik heb echt buikpijn, m'n darmen zijn helemaal van streek en dan heb ik ook nog eens hoofdpijn! Lig nu dus lekker met een warme kruik in bed. Hopelijk morgen eer een betere dag.. Binnen nu en 4 weken krijgt mijn man een oproep voor de operatie, dus dat was op zich wel goed nieuws. De uroloog zet er spoed achter voor ons, de wachtlijst is n.l. 8 weken, maar ze proberen dit er nog tussen te plannen, dus dat is wel echt fijn. Nou meiden, fijn weekend. kus, star
star, ach meissie toch, wat klote idd om dan net bekenden tegen te komen!! wat is het op momenten dat vrienden zeggen dat ze zwanger zijn toch hard he om niet te schreeuwen, ja bij ons lukt het niet!!!! ik moet dan ook altijd mijn beste glimlach op mijn gezicht wringen en tot tien tellen en dan feliciteren. Tuurlijk gun je het iedereen, maar zelf wil je ook een x dat wonder meemaken wat zwangerschap en baby heet!!! Gaat ie weer een beetje met je buik en hoofd? *KNUF* onze tijd komt ook meid! Fijn dat je man al binnen 4 wk mag! weer iets om naar uit te leven! Mex, lekker (bijna) een weekje vrij, heerlijk!! wij zijn met hemelvaart ook een lang weekend vrij en gaan er dan lekker even tussenuit! zo'n zin in! Hoe gaat ie verder, wat denk je of kriebelt er iets daarbinnen!!! duim voor het laatste meid! het is jullie ook zo gegund! Hier, misselijkheid over gelukkig, was gewoon erg vaag gister, waar dat nou vandaan kwam?! Heb alweer helemaal zin in de nieuwe ronde!! Na het weekend gaan we er weer voor! fijn weekend meiden! liefs humm
Hey meiden! Star meid, wat een dag heb jij gisteren gehad!! uitgerekend die dag kom je bekenden tegen met zo'n voor jou niet leuke mededeling Ik moet dan ook hard mijn best doen om iets leuks en aardigs te zeggen met een blij gezicht. Een masker, want het lijf doet pijn! Hum, wij gaan ook even een paar dagen er tussenuit met hemelvaart ! Tenminste, de dag erna. Even lekker weg, helemaal niets moeten, lekker eten, drinken en ontspannen. Hihihi, alleen jammer dat de ei-dagen niet gelijktijdig vallen ! want.... ....Ikzelf ben in de war. Dag 17 ei, heb altijd een LF van 14 of 15 dagen en nu vandaag spotting, dus waarschijnlijk morgen ongi. LF van 12 dagen! : Nee, niet leuk, maar weet je.... de teleurstelling lijkt met de keren minder te worden. Zal wel een opbouwende muur zijn denk ik! Het zij zo, met opgeheven hoofd naar de volgende ronde! Liefs, mex
Hey meiden! Hier zijn gisteren inderdaad de duivels doorgebroken en vandaag even een heftig ongi-dagje! Ik ben vrij, dus laat maar komen, des te eerder kunnen we weer verder! Ik kan er zelfs een voordeel van inzien: ik kan de dagen dat we weggaan wel alles eten en drinken! We gaan naar hetzelfde hotelletje als waar we vorig jaar na onze bruiloft zijn geweest en alleen de gedachten al bij het eten wat ze daar hebben loopt het water in mijn mond! Hum, ongi inmiddels voorbij? En ook al klaar voor een paar dagen weg? Star, hoe gaat ie nu met je? Michelle, lang niets van je gehoord! Ben benieuwd hoe het gaat, al zal je het denk ik wel druk hebben want je gaat al vrij snel trouwen toch? Fijne dag vandaag! Liefs, mex