He meiden, het is hier errug gezellig op 't wachtbankje. Ookal zit ik er niet zo vaak op, ik zou toch echt niet meer zonder jullie gezelschap kunnen Mex, voor jou dubbel zo spannend! Ben erg benieuwd welke klas je krijgt! Ik hou 't even op een kort berichtje. Vandaag is mijn man geholpen aan de varicocèle (spataders) Operatie is goed gegaan. Helaas wel misselijk en duizelig na afloop, dus kon hem pas tegen 8 u. mee naar huis nemen. Gelukkig hoefde hij niet te blijven! Vond 't al vreselijk toen ik 'm moest achterlaten voor de operatie, had 'm echt niet nog een hele nacht willen achterlaten! Vandaag ook bloed laten prikken en nu mogen we donderdag weer bij de gyn komen voor evaluatie van onze eerste ronde clomid. Hoop echt dat ik dan te horen krijg dat ik een ei heb gehad en dat ik de volgende cyclus ook clomid mag slikken! Had gisteravond wel buikpijn.. misschien een goed teken? liefs, star
star, fijn dat manlief weer thuis is en het achter de rug heeft! naar dat ie zo misselijk enz was maar hopelijk allemaal de moeite waard en zijn jullie nou binnen no-time zwanger meid!! ben ook heel benieuwd naar donderdag. Die buikpijn kan spanning zijn, maar uiteraard ook spanning van een eisprong, hoop het laatste voor je! dan kun je gezellie bij ons op het wachtbankje komen! Duim iig voor allemaal positief nieuws! dat kunnen we bij dit topic wel gebruiken!! het zit ons allemaal niet mee, hopelijk kunnen we hier over een jaar allemaal over ons beebje kletsen!! liefs humm
lieve humm, dank je voor je lieve woorden. ik duim ook voor positief nieuws hier in dit topic. We kunnen het allemaal wel gebruiken ik denk echt dat ik maandagavond/dinsdagochtend een eisprong heb gehad. Sinds gisteravond heb ik geen buikpijn meer, maar voor 't eerst sinds.. nou ik denk wel een jaar pijnlijke borsten. Dat kan toch een teken zijn he dat ei geweest is? Hoe zit 't bij jullie meiden? Geeft jullie lichaam al signalen van een mogelijke zwangerschap? mex en hum, jullie nod komt echt al dichtbij! En setti, wanneer heb jij je nod? Duim voor jullie allemaal! liefs star
star, zere boobies = goed teken!! idd dat heb ik ook na ei! ook vaak wat rustelozer s'nachts na ei, maar vooral aan de boobies kan ik het merken, enne samenhangend met die buikpijn die weg is! hoop dat je donderdag die bevestigigng krijgt. en over hier, tsja kan er niks over zeggen.... voel wel weer van alles maar ik ga echt niet meer op mijn lichaam af. we zien het wel. zaterdag nod, en dan hoop ik ook echt : NIET ongesteldheidsdag!! ik heb op het moment zoveeeeeeel zwangeren om mij heen en babies, word er gek van! wij willen nu ook eens met vrolijk nieuws komen! en dat hoop ik uiteraard ook voor jullie allemaal! liefs humm
hey meiden! Star, fijn dat je man thuis is! Altijd spannend om hem achter te laten he? Het is toch een operatie, met narcose en al, toch? Zere borsten is inderdaad vaak een teken dat je ei is geweest ! Tenminste, bij mij wel, en ik denk bij meerderen wel. Als ik mijn ei heb gehad, dan heb ik ,wat Hum ook al zegt, onrustigere nachten, lijf voelt ook wat onrustiger en gek genoeg na ei zit bij mij mijn haar altijd beter,hahahaha! Echt waar! En zodra de ongi dan is, dan is dat ook meteen afgelopen En waar het goed aan te zien is, is vruchtbaar slijm, als je die hebt, dan is dat voor eisprong en na je ei is dat weg. En je temp, maar ja, ik snap dat je daar even klaar mee bent, vanwege de langere cyclussen. Met mij hier alles prima, weet nog niets wat volgend schooljaar betreft, maar gaf wel een goede afleiding vandaag Maar.... alle ogen zijn bij mij alweer gericht op duivels... Ik heb weer vreetbuien, ongi-krampen en een lichte uitbraak op mijn huid, dus ik hou er alvast rekening mee. Mijn gevoel is aldoor al goed geweest, dus nu vast ook weer! Ik ga kijken hoe het met het eten in de oven gaat, het ruikt prima, maar voordat ik te laat ben X mex
mex, wat jij nou opnoemt had ik toen ik zwanger was!! dus het kan alle kanten op. Ik hoop dat je ernaast zit met gevoel! het nare is dat zwangerschapssymptomen erg lijken op pre-menstrueel symptomen... ik blijf gewoon stug doorduimen voor jou en mij haha!! eet smakelijk! ik ga weer aan het werk. fijne avond meiden!
Hum, jij werkt best veel he? maar dat 'moet' denk ik ook wel met een eigen zaak! En, avondafspraken zijn fijn voor de klant! Je hebt gelijk hoor, de prille zwangerschapssymptomen blijken inderdaad veel op de pms te lijken, dus ja, het kan alle kanten opgaan. Een vriendin van mij had helemaal nergens last van, en dacht na ongeveer een week van "hee, ik moest toch ongesteld worden?", deed een test en zwanger. Toch, mijn gevoel is vaak goed, maar als dat niet zo is (zou weleens fijn zijn dat ik er eens he-le-maal naast zit!), dan ben je de eerste die het hoort ! Werk ze nog even en voor straks nog een fijne avond! Ik denk dat ik er op tijd in duik, morgen ouderavond, en mijn collega kennende, wordt dat erg laat... Liefs, mex
hoi hoi, wat hebben jullie toch goed geleerd om relaxed nod af te wachten en je niet zenuwachtig te maken. Heel knap! De tijd zal het ons leren! Mex, vruchtbaar slijm zegt bij mij echt niets... heb altijd wel periodes meer of minder afscheiding... geen pijl op te trekken! Hum, werkse! Mex, succes morgenavond met de ouderavonden. liefs, star
Hey meiden, Ik ben nieuw, zal me nog ffies voorstellen in het forum hoekje. Heb wel ff een dringende vraag aangezien ik hier lees dat bij 2 streepjes de eisprong al geweest kan zijn. Bij mij is er denk iets mis met me lichaam, want test al 8 dagen positief: Komt ie: Zoals de meesten weten heb ik eenmalig de prikpil gehad. Lichaam stootte hem af en heb 2.5 maand gebloed. Uiteindelijk was het bloeden gestopt en ben ik na 28 april niet ongesteld geworden. Op 15 mei was de prikpil uitgewerkt en ben ik naar de HA gegaan. Mijn hubbie en ik wilde zwanger worden. Huisarts heeft me een primolut kuur gegeven (die dacht dat ik niet zwanger kon zijn, is niet getest). En ik ben dus na 10 dagen 3x perdag een pilletje te slikken op 29 mei ongesteld geworden! Dus niet uit mezelf. Van de huisarts moest ik vanaf dag 1 ovulatietesten gebruiken om mijn cyclus te bepalen, aangezien mijn lichaam alle soorten pil etc. afstoot (bloed er gewoon doorheen maar dan 3 weken lang). Nu heb ik de ovulatietesten van eerst kruidvat gebruikt. Die gaven van het begin af aan 2 strepen. Controlestreep donkerder als de teststreep. Dit doe ik nu al 8 dagen lang met matcare erbij. Daar ook controle lijn donkerder en testlijn lichter. Integenstelling tot de digitale test van CB geeft die geen aan! Dat is al dagen zo. Mijn vraag is dus: * Wat is er aan de hand? * Waarom geeft de test zolang 2 strepen, dat houdt toch in dat je eisprong eraan komt? * Waarom heb ik dan nog geen 2 gelijke strepen of een donkerdere streep? * Waarom heb ik last van krampjes rechts in me buik, duizeligheid, stemmingswisselingen en pijnlijke tepels? Ik ben nu wel vanaf afgelopen zaterdag al elke dag aan het klussen. Maar weet dus niet of dit nut heeft, want snap die testen niet... Sorry voor de vele vragen, ps de zwangerschapstest gaf negatief aan!
Hoi KimZaa, ik zal proberen een antwoord te geven op al je vragen. Als ik het goed begrijp zit je nu op cd13 (afgaande op cd1 = 29 mei). En je gebruikt nu 8 dagen ovutesten. Als eerste kan ik je zeggen: gooi de kruidvat testen maar weg, die geven altijd positief aan. De matcare testen zijn wel goed. Als het teststreepje lichter is dan de controle streep, dan heb je nog geen lh piek. Dat is namelijk hetgene dat bepaald wordt met de ovulatietesten. Als de teststreep even donker, of donkerder is dan de controle streep dan heb je binnen 24 tot 48 uur een eisprong. Gemiddeld dan. Het kan zijn dat je vooraf aan je lh piek eerst een aantal dagen hebt dat je een lichtere teststreep hebt. (ikzelf heb eigenlijk altijd een tweede streep en ben dus gestopt met testen..) Als je nu inderdaag op cd 13 zit, dan zou ik gewoon nog even doorgaan met testen. De meeste meiden hebben geloof ik tussen dag 11 en dag 18 hun eisprong, maar tot dag 28 is ook nog binnen de normale grenzen. Om te controleren of je een eisprong gehad hebt kun je gebruik maken van temperaturen. Als je daar meer over wilt weten moet je 't maar even laten weten. Om een antwoord te geven op de vraag wat je nu allemaal in je lichaam voelt: dat kan heel goed horen bij het ontpillen. Er is de afgelopen tijd als ik 't zo lees een hoop met je hormoon huishouding gebeurt. Geef het even de tijd om tot rust te komen. Als je je er prettiger bij voelt kan het trouwens helemaal geen kwaad om om de dag te klussen. Zaadjes leven tot 72 uur in je bm, dus als je een dagje pauze neemt en je hebt toevallig je eisprong, dan liggen de zaadjes gewoon te wachten. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes liefs, star
Lieve Star, Bedankt voor je reactie! Eindelijk een duidelijk antwoord. Ik maakte me al behoorlijk ongerust. Ik moest van mijn huisarts ook per direct stoppen met anticonceptie, want hij zegt als jij dit gebruikt geeft je lichaam als het ware een allergische reactie! Ik ga dan gewoon bloeden. Moet zeggen sinds ik dus geen prikpil meer heb voel ik me wel iets beter zeg! Geen last meer van chaggie zijn! Ik wil wel heel graag wat over het temperaturen weten, maar daar zal ik nu wel te laat mee zijn toch? En hoe moet ik dat temperaturen bijhouden? Ik snap dat helaas niet goed, want weet dus niet of je temperatuur elke dag hetzelfde is? Liefs, Kim
Kim, temperaturen moet je iedere dag doen, nog voor je uit bed komt, elke dag op de zelfde tijd. Idealiter begin je daarmee aan 't begin van je cyclus. Als je temperatuur drie dagen 0,3 graden hoger is dan gemiddeld aan 't begin van je cyclus dan weet je dat je ei is geweest op de dag voor de temperatuursstijging. Duidelijke (engelse) uitleg en een handige manier om 't bij te houden is op www.fertiliyfriend.com te vinden. Op het forumonderdeel temperatuurkaartjes kun je terecht met al je vragen. Ik begrijp dat dit je eerste ronde is. Dikke kans dat het nu nog niet lukt om zwanger te worden dus neem de tijd om je lichaam te laten herstellen en het een beetje te leren kennen. Je zou nu dus kunnen beginnen met temperaturen. Ikzelf heb pco en had altijd een tweede streep op de ovutesten. (het een hoeft niet persé de oorzaak van het ander te zijn) en omdat ik erg lange cyclussen had, vond ik temperaturen een betere en goedkopere manier op eisprong vast te stellen. Nadeel is dat je het niet kan voorspellen, alleen achteraf kan bepalen. groetjes, star
o meiden ik heb net een test gedaan omdat manlief er bij kon zijn vanochtend en totaal tegen mijn verwachting in blijk ik zwanger te zijn!!!! ik had me helemaal voorbereid op een witte test hahaha is hij gewoon positief!! ik droomde afgelopen nachten van positieve testen en nu heb ik er een!! mijn god!!snap er niks van!! ik voelde wel weer van alles maar daar wou ik niet op afgaan omdat ik vorige ronde na die symptomen gewoon ongi werd..... we zijn zoooooooooo blij!! en we duimen dat het dit x gewoon goed gaat!!!! ga straks alles bijlezen! liefs humm
Joehoe!!! Hummie en hubbie: GEFELICITEERD!!! Eindelijk weer eens goed nieuws Ik blijf duimen voor je dat het nu wel goed gaat! liefs, star
heel verhaal getikt, is het weer weg! thanx setti en kimzaa en star!! kimzaa, pre-menstrueel symptomen (na ei) kunnen na je pilstop erg lijken op zwangerschapsverschijnselen, dus dat verklaart je symptomen. je moet iig even 'ontpillen". voor de rest: idd die van kruidvat zijn troep, niet meer mee testen, even doorgaan met matcare. (of sensitest is ook goed). succes ermee en hopelijk laat het niet al te lang op zich wachten. liefs humm
Hoi Hummie, Ik kan mijn ei nog niet gehad hebben, want ben 29 mei ongesteld geweest, lijkt me niet dat hij daarvoor al is geweest! Vandaag zou mijn vruchtbaarste dag zijn, dus die ei kan echt nog niet geweest zijn hhiih.
goh, hum kun je het allemaal al een beetje bevatten? Ik dacht net: toch even checken of ik het wel goed gelezen heb Wij komen net bij de fertiliteitspoli vandaan. Ik zal het even kort samenvatten. Ik heb een eisprong gehad, joehoe Dus vandaar de pijnlijke (en ondertussen ook jeukende) boobs! We hebben de voors en tegens besproken van het doorgaan met clomid. Uiteindelijk besloten om door te gaan met de clomid, zodat we de komende rondes toch een kansje hebben om spontaan zwanger te raken. We krijgen op 25 juni een informatiebijeenkomst en ik word volgende maand opgeroepen voor het intakegesprek van de icsi en ik leer om hormonen te spuiten. Rond 20 augustus zouden we dan kunnen beginnen. Ik heb dit toch nog even uitgesteld, omdat het effect van de operatie van mijn man pas na 3 maanden merkbaar is. Je hebt maar drie pogingen en dan liever nog een maandje wachten en gebruik maken van zo goed mogelijk zaad. Begin september krijgen we dus weer een nieuwe zaadtest om te kijken wat het effect van de operatie is geweest. De gyn zei zelfs dat als de kwaliteit nou eens stuk verbeterd is, dat ze dan eerst iui willen proberen! Dus dan kunnen we eerst 6 iui-pogingen doen voor we starten met icsi Al zei ze ook dat er, omdat ik nog zo jong en vruchtbaar ben , een hele reële kans is op een spontane zwangerschap nu ik gewoon een eisprong heb Wat een goed nieuws he! Vandaag alleen maar goed nieuws x star