Wel streepjes maar wanneer komt nu mijn ei

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Luckymama, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    had heel verhaal getypt, wou ik zo'n klote smiley veranderen is mijn hele verhaal weg!!! :(

starrie!! wat heerlijk zo even ertusenuit en lekker meezingen met Guus!! je zal idd wel spierballen hebben van al dat geduw door maastricht haha :D maar je hebt roze gehad, ben wel heel benieuwd voor je hoor! dit topic begint ook eindelijk vruchtbaar te zijn dus hopelijk volg je gauw! Ik heb overigens geen roze gehad (volgens mij, want ik check het eerlijk gezegd niet hahaha!!) mex en ik blijven gezellie bij je wachten op het bankje hoor (wij wachten op echo) , dus kom maar op met je thais, ben door mijn creativiteit voor de tapas heen!! :D

Mexie, wat een mooie foto's! wat kun je daarvan genieten he meid!! :) Hier regende het ook behoorlijk, nu even droog, dus we gaan er even lekker uit met het hondje!

liefs humm

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Hey mexicang, gefeliciteerd meid. en goeie foto's. geniet er maar van.

hummie ook gefeliciteerd he!!!

nog ff en dan mogen jullie voor de 1e echo!!

zo duurt de tijd erg lang als je zwanger wilt worden en als je t bent dan vliegt de tijd voorbij als je de 12 weken voorbij bent.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Meiden, jullie zijn echt onwijs lief! Moet zeggen dat dit een erg gemoedelijk forum is :)

Alle meiden die ik nog niet gefeliciteerd heb, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb inderdaad ee top huisarts en ben blij dat hij me wil helpen. Hij weet wat er bij me moeder is gebeurd (die liep daar ook, dus sta ook extra onder controle).

Vandaag weer temp gemeten. Het schommelt wel een beetje, ik meet overigens wel rectaal.

Vrijdag 17.30 uur : 38.4, Zaterdag 07.00 uur : 37.6 Zondag 07.00 uur : 38.1

Geen idee wat er gebeurd in me lichaam, dacht gisteren 2 zelfde gekleurde lijnen voor mr ovu test te hebben (volgens manlief niet die is schilder en ziet het verschil wel qua kleuren, maar goed toch just for sure geklust).

Weten jullie wat die schommelingen kunnen betekenen? Misschien heeft het met het ontpillen te maken. Ben in ieder geval in vlagen erg misselijk, onwijs moe (heb ik nooit), duizelig en buikkrampen rechts, ik dacht gisteren: nu word ik ongesteld...

Nou het zal allemaal wel haha, maar dacht misschien weten jullie hoe of wat!

Liefs,
    Kim

4. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @setti, thanx meid! :)

@kim, ik denk idd ontpillen, je kan er tureluurs en onzeker van worden!! :( Heb je vandaag nog een ovutest gedaan? als deze minder donker is dan gister weet je dat je LH top gister ergens was en je ei dus vandaag of morgen komt. Is deze vandaag nog zo donker of donkerder dan komt je ei dus morgen of overmorgen. Doe nog maar een testje dan weet je gauw meer. ;) wat je temp betreft kan het dus zo zijn dat gister je ei nog niet gesprongen was en vandaag wel. gewoon even doorgaan met tempen en ovu testen en vergeet niet te klussen haha!!

Hier terug van een heerlijk lange wandeling met hondje. We gaan zo lekker uit eten om de positieve test te vieren! :):)

liefs humm

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik zal vanavond nog even klussen al ben ik meeegaaaa moe bah! Ovu tset is idd lichter als gisteren.

HIhi geniet met uit eten gaan altijd lekker :D EN een wandeling met je hondje ook zeker! Heb net een half uur met me 2 hondjes gelopen :)

xx

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik ga een erg stomme vraag stellen, maar is er iemand die me kan uitleggen hoe ik het beste kan temperaturen.

• Welke manier qua temperaturen is het beste, oraal, rectaal, vaginaal;
    • Op welk tijdstip kan ik het beste temperaturen;
    • Hoor dat mensen het onder de tong e/o oksel doen, is dat wel betrouwbaar;
    • Hoe kan ik zien of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad?
    Liefs,
    Kim

7. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    kim,
    even over het temperaturen.
    het beste is dat om iedere dag dezelfde tijd aan te houden, maar wel zodra je wakker wordt. Je zou daarom iedere dag de wekker op dezelfde tijd moeten zetten. Rectaal is geloof ik het beste. Ik zag dat je een keer 's middags getempt had, dat zegt helemaal niets die kun je weer vergeten. Als je vanaf 't begin tempt dan zul je zien dat opeens je temp een 0,3 graden (minimaal) omhoog gaat. Als dit drie dagen zo blijft, dan weet je dat de dag voor de tempstijging je ei is geweest.
    Heb je nog gekeken op www.fertilityfriend.com ?
    liefs, star

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi Star,

Ja ik heb daarop gekeken en het is me eindelijk gelukt haha!

Ik heb pas vrijdag een thermometer gehaald, want had er nog geen.

Ik moet geloof ik tempen vanaf de eerste dag van me menstruatie tot me laatste dag. Ik hoop dat het allemaal duidelijk wordt voor me :).

En hoe kan ik dan aan mijn temperatuur zien dat ik bijv. zwanger ben?

Liefs,
    Kim

9. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    ja, dat heb ik zelf helaas nog niet mee kunnen maken...
    Maar als ik het goed heb, dan gaat je temp. de dag voor je menstruatie of vlak daarna weer naar beneden.
    Als je zwanger bent blijft de temperatuur hoog. Op dit forum kun je veel temperatuurkaartjes van zwangeren vinden. Kijk daar maar eens op.
    Het is overigens ook zo dat het soms mogelijk is de innesteling uit je temperatuurkaartje af te lezen. De temperatuur gaat dan 1 dag omlaag en vervolgens weer omhoog.

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Goedemorgen!

kimzaa, ik sluit me aan bij Star wat betreft tempen.
    Iedere dag dezelfde tijd, als je wakker wordt. Vergt misschien wat discipline, maar geeft wel een duidelijk beeld.

Wat betreft temp en zien of je ei is geweest: vlak voor ei kan je temp sterk dalen, daarna gaat ie omhoog. Als je temp dan 3 achtereenvolgende dagen hoog blijft (minimaal 0.3'c) dan is je ei geweest.

Fertility Friend is een ideale site om je schema bij te houden!

Ik heb een bizarre nacht achter de rug.
    Ik werd wakker om 4u met kramp in mijn buik. En flink ook.
    Na een half uur ben ik maar eens gaan plassen, wat ik eigenlijk niet durfde, want dat vind ik op 1 of andere manier wat 'eng', vanwege kramp. Maar ik moest er wel uit, want ik was toch misselijk....
    Na het plassen ging het gelukkig beter, maar ik merk aan mezelf dat ik het simpelweg nog niet kan geloven vanwege krampjes en steken in mijn onderbuik.
    Ik weet, dat kan erbij horen,maar blijft een rare gewaarwording.

Heb erna gelukkig wat beter geslapen!

Vandaag een rustig dagje, misschien straks even de stad in om vis te halen, maar verder denk ik dat ik overal de brui aan geef en goed om mezelf ga denken!

Hummie, goed geslapen? Herken je mijn gevoel? Vandaag vrij of weer aan het werk?

Ik heb met mijn man ook afgesproken om niet verder te testen.
    Omdat manlief niet bij de eerste test was hebben we gisteren nogmaals getest, maar verder laten we ze in de kast liggen.
    De test geeft duidelijk aan dat ik zwanger ben, en dus moeten we onszelf niet gek maken.
    Ik ga ook niet verder met tempen ;)

Ik ga ontbijten,lijkt me verstandig!

O ja.... hoe nu verder? 'moet' ik iemand bellen? huisarts?

X mex

11. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    he meiden!

kim, ook ik sluit me bij star aan qua tempen! ;)
    succes! je ovu test was weer lichter dus grote kans dat gister of vandaag je ei is geweest, ook gezien je temp.

Star, hoe istie met jou meid? heb wel zin in thais vanavond, dus kom maar door!! :)

mex!! vervelend van je kramp vannacht, herken je gevoel hoor, het is heel normaal, maar o wat schrik je ervan he?! ;) had gisteravond ook dat weeige menstruatie achtige gevoel (niet echt kramp, maar zeuren) onderin buik dus ik weer broekloeren, nee pfff gelukkig niks aan de hand, maar bleef het vannacht en vanochtend ook houden! toen ineens dacht ik ja Hum, je hebt maar 1 test gedaan misschien is die wel vals geweest! dus heb vanochtend weer ff getest, pfff gelukkig een mooie duidelijke 2e lijn!!! (zie album) :):) o wat kun je daar dan blij mee zijn! :D Mex, je kan alvast een VK bellen in je buurt voor een intake gesprek, en je HA op de hoogte brengen van je zwangerschap. Je intake vind vaak plaats zo rond de 8 wk en dan plant zij een echo tussen de 8-12 weken. Heb je alvast iets om naar uit te kijken!! :) Ik krijg gezien mijn MK waarschijnlijk rond de 6 wk een echo, en ik m oet zeggen dat dat wel heel veel rust geeft, want je bent er toch best onbewust mee bezig of het niet weer verkeerd gaat, en dat is killing kan ik je zeggen, elk pijntje, krampje onderin ben ik bewust van, elke x kijk ik toch ff stiekem naar mijn aders op borsten en denk ik voel ik ze nog goed, ja pff! het MOET gewoon goed gaan nou!! mijn gevoel zit wel goed hoor, maar dat onbewuste stemmetje is gewoon klote, je blijft wel op je hoede! en als ik een echo heb gehad ben ik toch veel meer gerust! :)
    lieve mex, probeer er idd maar lekker van te genieten, we zijn zwanger!!! al die kleine symptoompjes zijn toch geweldig?! :)

fijne dag!

liefs humm

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    HAHAHAHAHAHAHHAHAA!!!!!
    HAHAHHAHAHAHAHAHHAHA!!!

Broekloeren!! Ge-Wel-Dig! Ik moet er zo om lachen omdat ik dit dus ook heb gedaan vanmorgen.... Misschien wel op hetzelfde tijdstip,hahahaha!

Ik ben blij voor je dat de test niet vals was! Dat zou toch ook wat zijn niet :( Het zal je gebeuren! Ik ga zo even in je album kijken, altijd leuk! Heb jij dat ook, dat je aan 1 stuk door kunt kijken naar de test?
    Wat je zegt, dat onbewuste stemmetje, dat is inderdaad klote. Nou heb ik wel vaker onbewuste stemmetjes ;), gezien mijn gezondheid, maar die kan ik nog wegsturen :D. Deze lukt nog niet. Komt wel denk ik!

Ik heb net h.a gebeld, zij heeft het in dossier gezet :D en wat vragen beantwoordt wat betreft vitamines en het trekkerige gevoel van de buik. (inderdaad dat weeige gevoel)

Zo, ik ga dat stemmetje wegsturen en het langzaam aan maar gaan geloven ja...Ik ben Zwanger! Wij zijn Zwanger!!

Nog 3 weken werken meiden, dan heb ik 6 weken vakantie :D. Ik keek er al naar uit, nu nog meer! De laatste weken zijn druk, veel afrondende gesprekken, opruimen en dit jaar extreem omdat 1 lokaal helemaal netjes leeg moet omdat we aankomend schooljaar een groep minder hebben (te weinig aanmeldingen...).
    En ja.... uitgerekend het lokaal waar ik in werk moet leeg!
    Dat betekend veel til,trek en sjouwwerk en een heleboel schoonmaken :S Mijn man zei al, dat ik mij in die periode maar een dagje extra ziek moet gaan melden.
    Maar dat zie ik wel, ik vind mijn werk zo leuk, dat dat tegen mijn gevoel in gaat. En ik moet al afscheid nemen van de kids, dus wil ze niet nog een dagje extra missen :(

Liefs, mex

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou volgens Star kan ik me andere dagen vergeten qua temp haha, dus hier ff een link naar me ff... Andere dagen zijn tegen de avond gemeten, deze was vanochtend om 7 uur :)

282197 Ovulation Charts

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Kimzaa, als dit echt je eerste ronde is zou ik een beetje rustig aan doen.
    Niet gelijk tempen, ovutesten en er zoveel mee bezig zijn.
    Geef de natuur een kans zou ik zeggen.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Helaas moet ik dit allemaal van de dokter (heeft ze redenen) dus kan er niet veel aan doen :(! Weet ook niet wat me cyclus is du dan moet ik gokken wanneer ik vruchtbaar ben :(

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    kimzaa, deze ronde is voor jou nog heel erg zoeken, en dat is logisch! Tempen? Ovutesten? vruchtbare signalen? Eh...?? Lastig kan dat zijn!
    Maar neem van mij aan, dat als je dat onder de knie hebt, dat je dan een volleerd vruchtbaarheidskundige ;) bent!

Het vergt discipline, maar temp echt iedere dag op hetzelfde tijdstip en inderdaad, vergeet die andere temp, omdat dit niet op dezelfde tijden was.
    Ik kreeg soms te horen, en las dat ook, dat tempen er voor zorgt dat je er teveel mee bezig bent.
    Ik heb juist ervaren dat dit mij rust gaf, omdat ik zo een duidelijk inzicht heb gekregen van mijn lijf. En daarbij vond ik het een prettige manier.

Volg je hart, stel je vragen en je zal zien, over een paar weken weet je niet beter meer! Echt!

X mex

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank je wel voor je lieve reactie Mex! Het is inderdaad erg frustrerend wanneer je niet weet hoelang je cyclus is en wanneer je je menstruatie kan verwachten.

Mijn menstruatie is ook opgewekt door de HA, werd dus op 29 mei ongesteld tot 3 juni. Vraag me eigenlijk af of ik dat kan tellen tot me nieuwe menstruatie, of me eigen menstruatie moet afwchten haha.

Een volleerd temperatuurster haha! Datis wel beter haha8)

18. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    ja hoor kim, dat kun je tellen als je laatse ongi, je moet gewoon va je laatse ongi rekenen, opgewekt of niet! ;)

star, alles goed meid? wanneer verwacht jij je nod?

mexie, kun je het al een beetje bevatten meid!? :D Toch typisch, week geleden wisten we nog van niks maar speelde er al wel een hoop in ons lichaam!! ;) ik heb vandaag de Vk gebeld en heb 6 juli mijn intake gesprek. Zij kwam zelf al met het verhaal dat ik eerder een echo mag nou en dat gaat ze voor me regelen. Krijg deze week een brief met datum van de gyn wanneer ik voor de echo mag! kijk er erg naar uit pfff. Kan aan mijn stemmingwisselingen goed merken dat ik zwanger (en onzeker) ben zeg!! ene moment onzeker, dan weer heel blij, dan boos, dan lichtelijk emo enz Wat wel heel leuk is: we hebben al een hele leuke meidennaam bedacht een tijdje terug al. Deze is best uniek maar toch lekker hollands. Zien we die gister voorbij komen op TV die naam haha! zei vriendlief: nu, zie je! komt helemaal goed, we krijgen een meisje haha :D daar kan ik dan weer heel blij van worden! :) hopelijk kunnen we de kleine wurm, (jongen of meisje maakt me geen ene moer uit), over 8 mnd gezond en wel in ons armen sluiten!!!!! ;)

liefs humm

19. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    hoi meiden,

hum en mex, dat klinkt allemaal al lekker op en top zwanger zeg! Hoop dat ik me snel bij jullie kan voegen. Merk dat ik 't toch wel moeilijk vind hoor... jullie allebei wel en wij nog niet :)
    Maar goed, ik weet dat onze tijd ook nog wel komt. Morgen spannende avond.. kraamvisite bij de buurtjes. Al moet ik zeggen dat dit soort dingen gelukkig wel weer steeds gemakkelijker worden :).
    Zelf heb ik geen idee wanneer nod is. Ik heb ooit 1 keer m'n lf kunnen meten en dat was 18 dagen, maar ja: wat zegt dat?
    Ik vermoed dat m'n ei vorige week maandag was. Dus nod ligt ergens tussen maandag 22 juni en vrijdag 26 juni. Ik hou vrijdag 26 juni maar aan. Maar ga er niet van uit hoor ;)

Sorry, vandaag geen tijd gehad om thais te koken. Woensdag heb ik daar denk ik wel tijd voor. Dus hou er rekening mee!

liefs, star

20. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    Star, heel begrijpelijk meid dat gevoel van zij wel, ik nog niet... maakt niet uit hoor! ik weet best dat je het ons van harte gunt, en wij jou ook hoor meis!! je zal zien, nu ben jij ook vast over niet al te lange tijd zwanger nu je mannetje geopereerd is, iig wordt eraan gewerkt en komt jullie tijd ook lieverd! mijn duimen draaien voor jou dat het niet meer al te lang duurt. tot die tijd slepen wij je door die periode heen en vervelen wij je met onze 'kwaaltjes'' :D je moet het maar zo zien; jij kan alles straks aan ons vragen als het jouw tijd is om die mooie knallende positieve test te showen!! ;)

Mexie, hoe gaat ie? weer als een blok geslapen? ik wel 8) heb de meest wilde dromen haha. het 'zeurt' lekker onderin en de boobies zijn goed gespannen!! voel me helemaal goed. Ben jij trouwens al misselijk? ik niet. (kan rond de 6 wk nog komen helaas!) maar ik heb er graag voor over!! weer een symptoom dat je op en top zwanger bent, dus het mag van mij! (een beetje dan, en dan niet 9 mnd lang haha:D)

fijne dag meiden! heb een drukke werkdag, hopelijk vliegt de tijd tot de echo!! ;)

liefs humm

Deel Deze Pagina