wel temp stijging geen kruis FF

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Nogevengeduld, Jul 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    #1 Nogevengeduld, Jul 19, 2011
    Last edited: Jul 19, 2011
    Hoi allemaal,

Dit is de 2e maand dat ik gebruik maak van de temperatuurmethode.
    Vorige maand heb ik mijn ovulatie gevonden met FF maar deze keer plaatst FF geen kruis. Ik had een positieve ovulatietest op dag 18 en die avond ook de bekende krampjes.

Ik heb behalve de dagen dat we geklust hebben verder geen info vermeld. Als ik dat wel doe krijg ik ook geen kruis.

Iemand een idee of moet mijn temperatuur nog iets omhoog voordat het kruis verschijnt?

3519ff Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

May 23, 2011
    2,026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik denk dat je ei dag 18 of 19 is gesprongen. als je temp morgen ook hoog is zet FF denk ik een kruis. Je je kunt vast een temp invullen voor morgen en kijken of FF dan inderdaad een kruis zet.

3. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Dank je voor je reactie, JuultjeT

Ik zal een temperatuur invullen om te kijken wat hij doet

4. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Helaas, ik heb voor morgen 37 graden ingevuld maar nog geen kruis.

Zou het kunnen zijn dat ik niet alle functies heb omdat ik het "basis pakket" heb? Ik heb er niet voor betaald omdat ik geen credit kaart heb.

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

May 23, 2011
    2,026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Nee dat kan niet. Ik heb ook niet betaald. Hetbasispakket betekent niet dat FF geen kruis geeft. Probeer eens een hogere temp, 37.1 of hoger, of nog een extra dag temp invullen....

6. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    als ik voor morgen 37,1 en voor donderdag 37,3 in vul dan krijg ik een kruis op gisteren. En dat terwijl ik zaterdag de positieve ovulatietest en de krampen had. Misschien waren die krampen toch niet van het springen zelf.
    Maar mocht mijn ei toch gisteren gesprongen zijn dan zitten we met het klussen van zondag toch goed?

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

May 23, 2011
    2,026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Oke.... Ja krampjes kunnen ook voor je eisprong zijn...
    En als je ei gisteren is gesprongen is klussen op zondag perfect. Heb je daarvoor ook nog geklust? Heb je gisteren trouwens niks gevoel wat op eisprong kan duiden?

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Denk dat je het beste gewoon kan vertrouwen op je lichaam en je ovutest. Zie je temp wel mooi stijgen dus dat komt ook wel overeen. Waarom FF geen kruis zet weet ik ook niet maar ik denk dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je ei dag 18 of 19 gesprongen is :)

9. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    We hebben geklust op woensdagavond/donderdagochtend(rond 00:00 uur) op het moment dat ik die krampen had (zaterdagavond) en de ochtend erna (zondag)
    Vorige maand gaf FF een kruis op de dag van de positieve ovulatietest en die dag had ik ook weer die krampen.

Nu had ik dus weer een positieve ovulatietest en de krampen.
    Gisteren had ik wel veel honger en pijnlijke borsten en tepels maar dat pijnlijke gevoel heb ik eigenlijk altijd na mijn eisprong (of in ieder geval de dag waarvan ik denk dat mijn ei springt) en duurt tot aan mijn menstruatie.

Nu is mijn volgende vraag, wanneer is nu mijn NOD? 2 weken na zaterdag (ivm symptomen en test) of 2 weken na gisteren (ivm temp)

10. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik denk dat als je temp vandaag hoog is dat ie een kruis zet, dan heb je een ei gehad op dag 19 denk ik...
    meestal springt je eitje zo'n 24-48 uur na je posi ovu-test volgens mij.
    dus zaterdag posi en krampjes (krampjes omdat ie op springen stond denk ik) en dan zondag ei, daarna 3 dagen hogere temp!
    moet goed komen!

11. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    zondag de 17e je ei, zou betekenen met een lf van 14, je nod op maandag 1 augustus...

12. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik had vandaag een temp van 36,99 en gisteren was die 36,94.
    Het stijgt dus wel maar geen kruis.

Bedankt Surf, voor je reacties !!
    Vorige maand had ik een positieve ovulatietest, de krampjes en het FF kruis op 1 dag. Maar niet iedere cyclus is hetzelfde.

Ik heb gemerkt dat ik vaak een korte LF heb. Zo'n 11 a 12 dagen. Dus ik houd 1 augustus aan maar het kan dus ook 2 a 3 dagen eerder zijn. Dus ergens tussen rond 30-07
    Maar mocht ik na 1 augustus nog geen bloed hebben gezien dan kan ik er een testje aan wagen...

Share This Page