@caithlin79, even off topic, lees dat jij na je twins nog een kindje hebt gekregen, hoe is dat?? En hoeveel leeftijdverschil zit er tussen? Pb me ander maar! @on topic, thnx meiden voor jullie reacties, ik ga maandag even tnt contacten of hoe of wat te doen. Koop en verkoop zelf ook al jaren via Mp, en nog nooit zoiets meegemaakt.... Bedenk later dan wel even wat te doen ivm geld..
Jammer meid niet iedereen praat hetzelfde. Maar wat is er mis met dat woord. Ik gebruik het zo niet maar kan er niks extreems aan vinden. Ontopic: succes. Ik zou het nog even aankijken want ik heb na 14 dagen ook nog eens iets binnen gehad. Vraag dat de koper ook nog even om af te wachten. Tnt maakt er soms een potje van.
Eerlijk gezegd vind ik dit juist klinken alsof de koper zelf het gevoel heeft dat ze opgelicht wordt. Als dat nieuwe bod inderdaad van dezelfde persoon is, zou dat voor haar misschien een manier zijn geweest om te testen of jij wel eerlijk tegen haar bent. Zij heeft geld betaalt maar geen pakketje ontvangen en ziet de advertentie nog online staan. Ze doet onder een andere naam een bod om een reactie te ontfutselen. Voor t zelfde geld krijgt ze een reactie terug van 'ja u kunt het kopen' dan weet zij dat ze opgelicht is. Dus deze actie vind ik eerder een teken dat ze je niet oplicht dan wel....
ik heb het helaas een paar dagen geleden meegemaakt met dvd's die heb ik verstuurd in zo grote bubbel envelop maar de koper zegt dat het niet is aangekomen. ik heb nog wel een week afgewacht want misschien kwam het iets later aan maar helaas kwam het niet aan. ik heb haar geld wel teruggestort.
ja ik vind het een risico van de koper, als je zekerheid wilt moet je het ophalen of onder rembours laten verzenden. Dit is natuurlijk wel duurder maar dan heb je teminste zekerheid. Ik vind het gewoon eigen risico om het te laten bezorgen. Natuurlijk zou ik mij ook rot voelen eronder maar wacht het nog even af, wie weet komt het wel weer boven water! en ik denk echt niet dat ze door haar bieding een oplichter is want dit doe ik zelf ook! als ik niks ontvang maar de advertentie staat er nog wel ga ik hoger bieden om te kijken wat de adverteerder zegt ik heb namelijk een keer wel meegemaakt dat die dus vrolijk met de volgende bieder verder ging. Dus ik zou niet zo snel schreeuwen dat ze een oplichter is hoor.
Nou ik denk juist dat ts niet opgelicht wordt en dat de koper opgelicht denkt te worden. Koper heeft niks ontvangen, en denkt opgelicht te zijn. Om te kijken of ze die tshirt nog eens kan kopen om het te controleren doet ze een hogere bod op een ander mail adres. Zouden heel veel mensen doen als ze opgelicht denken te zijn En die vragenvuur is toch ook niet raar?
Volgens de wet is de verkoper verantwoordelijk voor het produkt tot en met ontvangst. Stel je koopt iets bij een webshop en je ontvangt niks wil je toch nog steeds het produkt? Want je hebt er voor betaald. Dan lees ik dat de koper het maar op had moeten halen, maar de verkoper had ook kunnen zeggen dat hij/zij het niet met een postzegel verstuurd Helaas ben je wantrouwend door alle oplichters die er zijn, zij verpesten het spelletje voor een ander. Maar helaas ben je wel verplicht het bedrag terug te storten, dit geldt voor een webwinkel dus ik neem ook aan voor een marktplaats, de koper krijgt immers niet het produkt waarvoor hij/zij heeft betaald en baalt net zo goed.
je bent als verkoper gewoon verantwoordelijk.. punt. Ik zou als kopende partij hetzelfde doen als deze koopster, nix ontvangen, adv. nog online.. dan zou ik idd ook nog keer een bod doen om te checken. Ik zou uit principe ook niet akkoord gaan met de helft van het geld ... kan me op dat moment weinig boeien of het gaat om een tshirt of een heel duur iets.. ik ontvang nix... dan ga ik ook niet voor de helft betalen en als ik iets verkoop en iemand vraagt naar verzendkosten.. dan zeg ik 6,75.. zijn ze het er niet mee eens.. dan verkoop ik het niet..
Wel in het geval het om een bedrijf gaat, maar dit is anders voor individuen. TS, je hebt haar dus de keuze gegeven tussen met of zonder pakket versturen? En zij wilde dit zelf niet? Eigen schuld, zeg ik dan. Ik vind het nog heel coulant als je haar een deel van het geld terug stort. Maar ik vind het ook wel goed als je er voor zorgt dat jij geen verlies draait, dus dat je de kosten van het shirt en de postzegel houdt.
Ik kies altijd voor ophalen of verzenden met track and trace. de verzendkosten zijn natuurlijk wel voor koper. Zodra ik de track and trace code heb, mail ik die ook altijd door aan de koper. Mijn ervaring is namelijk dat ook in de post weleens wat kan kwijtraken/verkeerd bezorgd worden. Dan wil ik niet de discussie achteraf hebben waar het is gebleven.
Ik zet altijd in mijn advertenties dan verzenden op eigen risico is en dat men het ook kan ophalen. Dan hebben ze dus een keuze, kiezen ze voor het verzenden en het komt niet aan dan is het hun risico geweest. Als eenmaal een koop gesloten wordt dan vraag ik altijd het adres en zeg dan nog eenmaal dat ophalen ook kan als zij dat prettiger vinden. Maar tot nu toe nooit fout gegaan.. Verzenden als pakketpost doe ik niet, dan verkoop ik het echt niet.. een shirtje staat voor 1 of 2 euro te koop, dan gaan mensen geen 6 zoveel erbij betalen. maar willen ze dat wel is het natuurlijk gewoon mogelijk..
ik vind de risico's ook voor de koper hoor, bij bedrijven ligt dat anders, maar de koper kiest er in dit geval zelf voor om het op te laten sturen i.p.v. op te halen.
agh jouw gatverdamme komt rotter over zoals ik mijn gatverdamme bedoel en ik maak zelf uit of ik gatverdamme opschrijf ja of nee niet iedereen op een forum schrijft precies zoals jij wil
jemig zeg wat een onruststoker ben je jij ziet echt alleen de slechte kant van het verhaal in jouw ogen kan het niet gewoon kwijt zijn vind dit echt niet netjes van je gatverrrr
tadaaaaaaaaaaaaa inderdaad zo denk ik dus ook ja ts ben jij niet de oplichster(grapje voordat er een rel ontstaat)
Ik heb het ook gehad, op woensdag een envelop verstuurd en pas op dinsdag kwam deze aan bij de verkoper. Had aangegeven nog tot het einde van die week te wachten, anders had ik het geld teruggestort. Het is maar kleding, waar ik zelf veel plezier van heb gehad.
ik zou het geld ook niet terug storten... ik zet altijd in mijn advertenties, verzenden voor eigen risico. Ze kunnen het altijd bij mij op komen halen. Willen ze dat niet dan verstuur ik het op eigen risico!
maar uiteindelijk trek je als koper toch aan het kortste endje als het op rechtzaak uit zal komen wint de koper en niet de verkoper
het kan best mis gaan met de post hoor, heb ik inmiddels 2 keer gehad 1 keer bestelling h en m een keer bij ander kledingzaakje.... en het is al aantal keer met gewone post mis gegaan... Risico van dingen verzenden...