maar dat is misschien juist een teken dat ze checkt of jij het kledingstuk nog hebt en verder verkoopt...? Ik bedoel, als ze het niet gehad heeft en even wil checken hoe jij reageert? Want helaas zijn er ook mensen die dat doen...en misschien was die koper daar even bang voor?
lastig. Idd checkt ze ws of je haar niet plicht maar goed dat weet jij ook niet zeker natuurlijk.kan ook zijn dat ze het wel heeft kun je niet nagaan dat is zo moeilijk. Vind eigenlijk risico van de koper om het op te laten sturen. Ik zou de helft betalen. Want zij is haar geld kwijt (en laten we ervan uitgaan dat ze het pakketje niet heeft ontvangen). Alles betalen vind ik onzin want jij bent je product kwijt en zou dan ook nog de verkoopprijs kwijt zijn
Bedankt voor jullie reacties, vind het gewoon lastig wat ik nu moet doen, omdat dit buiten mijn macht ligt, kwijt is kwijt natuurlijk. Ik ga Maandag even de tnt contacten, heb inmiddels uitgevonden dat ik een bepaald formulier moet invullen, deze vul ik in en stuur een kopie na de koper. Dan wacht ik de tnt af, mocht er niks komen, dan stel ik aan de koper voor om het verlies te delen, dus zij de helft terug, als ik het gehele bedrag terug moet storten is het voor mij alleen een verlies, en als ik niks terug stort dan is het voor haar alleen een verlies, we zijn beide in overeenstemming gekomen dat het shirt haar kant op ging, zij koos er zelf voor om het niet via pakketpost te doen, dus is het wel zo eerlijk in mijn ogen om het verlies te delen. Kan er helaas ook niks aan doen.. vind het alleen enorm vervelend!
IK heb het ook gehad dat een koper zei dat ze mijn envelop met een babypakje van D&G niet had ontvangen. Dus ik haar geld terug gestuurd maar ik voelde nattigheid dus na een tijdje keek ik op MP verkocht ze dat babypakje dus ze had hem WEL ontvangen. Uiteraard ontkende ze dit maar dit pakje wat ik had had niet iedereen! ik was dus en me babypakje kwijt EN me geld :s opassen dus !!
ja ik weet het... Maar wie laat het op een rechtszaak uitkomen?? Meestal gaat het om een paar euro. Tenminste bij mij dan. Ik verkoop al mijn merkkleding via mp. Maar als er mensen zijn die meerdere dingen willen (meestal meer als 3 stuks) past het toch niet meer in een envelop, dus word het automatisch een pakketje. En dan heb je dus altijd een track en trace nummer. Maar gelukkig is het mij nog nooit overkomen, zou me er erg lullig bij voelen!
Mirell: Om dit soort bedragen gaat het echt niet tot een rechtszaak komen. De kosten van deze procedure zijn vaak al vele malen duurder dan de aankoop zelf. En deze kosten (geloof dat het ongeveer €90 bedraagt) krijg je ook niet terug als je de zaak wint, dus loont het gewoon niet om überhaupt een zaak te beginnen.
Toevallig een maand geleden gehad. Mijn moeder had een antieke speer te koop. Het pakket was 2 meter hoog en smal, iets aparts dus. Na 3 dagen kreeg ik een mail (de verkoop liep via mij) van de koper, dat het pakket er niet was. Ik heb daarop de Track & Trace code gegeven maar die bleek niet bekend. Ik heb toen een klacht naar TNT gestuurd. Mijn ma werkt in een kledingzaak en toevallig kwam daar een hoge pief van de TNT die zei dat ze een mail of brief moest sturen naar onbestelbare poststukken. Na zoeken vond ik een formulier. Omdat het om iets aparts ging, was het goed te omschrijven. Ondertussen heb ik het geld teruggestort aan de koper en met hem afgesproken dat hij alsnog zou betalen als hij het pakket zou krijgen. Het pakket kwam gelukkig na 2 weken boven water en zou alsnog naar de koper worden gestuurd. Maar na 4 dagen had hij het nog niet. Ik wederom een klacht gestuurd, bleek het weeeeeer kwijt :S. Opnieuw een formulier in moeten vullen en na een dag was het terecht. Ze hebben het teruggebracht bij mijn moeder die het opnieuw moest versturen. Geen excuses niks en de kosten komen voor mijn moeder, BELACHELIJK! Na opnieuw versturen heeft de koper het nu en heeft hij netjes betaald. Maar ik ga nog achter dat geld aan. Een vriendin haar zoon heeft bij TNT gewerkt en daar werd erg veel gejat. Als het personeel dacht wat interessants te hebben gevonden, namen ze het gewoon mee. Ik heb het vermoeden dat dat met de speer ook is geweest. Het pakket was namelijk helemaal dicht geplakt en het adres zat er met tape, extra goed op geplakt. Bij het terugbrengen was het pakket open en alle tape eraf gehaald namelijk. Ik verzend voortaan wel via DHL ofzo.
Die kun je ook wel krijgen bij een pakketje dat gewoon door de brievenbus kan hoor Juist om dit soort dingen te voorkomen wil ik er áltijd een T&T-nummer bij, wat ik dan na het verzenden doorgeef aan de koper. Ook al gaat het om een pakketje met "maar" 1,85 verzendkosten.
als je hem hebt verstuurd als briefpost dan is het niet te achterhalen maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat het niet is ontvangen en ik verstuur er veel in de week dus ik denk eerder dat zij de boel oplicht
Nou om wat voor bedrag gaat het dan of kledingstuk als ik vragen mag? Ik denk echt niet dat ze je oplicht hoor als ze ook nog erop biedt om te checken...Maar als het een klein bedrag is en je vind het erg vervelend zou ik het gewoon terug storten en klaar, voel jij je niet meer zo rot en weet je voor de volgende keer dat je beter via pakketpost kunt doen of gewoon niet meer verzenden. Je kunt ook in je advertentie zetten dat je het verzend op eigen risico! Hoop dat jullie eruit komen
Dan wordt het als een aangetekende brief verstuurd. Is dan onder de 0-2 kilo kost 7 euro. Pakket dat tussen de 2-10 kilo weegt wordt aangetekend verstuurd kost 8.05 en tussen de 10-30 kilo kost 13.50
Ik zou TNT eens bellen. Als er echt niks achterhaald kan worden, je pakketje spoorloos is verdwenen zou ik tenminste de helft van het bedrag aan haar terugstorten.
Helemaal niets! Je vraagt gewoon of ze er een T&T sticker op willen doen en dan krijg je een papiertje mee met een datumstempel, het adres waar het naar toe gestuurd wordt en het T&T-nummer erop Dat mail ik dan naar de koper. Ik doe het bij alle pakketjes en niet-pakketjes die ik verstuur als ik iets verkocht heb. Ongeacht hoe groot/klein het pakketje is.
Helemaal niet! Hoe kom je daar bij?? Ik zeg toch niet dat ik een pakketje aangetekend verstuur? Hij gaat met de "gewone" post mee. Ze plakken er alleen maar een T&T sticker op, waarvan ik het bonnetje met een datumstempel, T&T-nummer en het adres erop mee krijg. Kost helemaal niets extra en is een kleine moeite voor de mensen van het postkantoor/loket.