PGD behandeling,is het bekent?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Beata, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beata

Beata Actief lid

11 sep 2007
    118
    0
    0
    utrecht
    IK was op zoek naar chromosoomafwijkingen.En heb dat op internet gevonden.
    Wat denken jullie erover?
    Misschien is het wel een soort HULP voor mensen met chromosoomsfwijking!

GROETJES,

Beata

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ik weet niet wat je hier mee bedoelt kun je dit ees verder toelichten

3. Beata

Beata Actief lid

11 sep 2007
    118
    0
    0
    utrecht
    hoi,

Soms opteren paren voor PGD omdat ze toch al een indicatie hebben voor geassisteerde voortplanting of omdat ze na meerdere miskramen wegens dragerschap van een chromosomale afwijking de kans op een chromosomaal normaal embryo en een doorgaande zwangerschap willen vergroten. Het academisch ziekenhuis Maastricht (azM) is het enige ziekenhuis in Nederland waar PGD is toegestaan.

je kan het ook bij google opzoeken :)

groetjes,

Beata

4. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik ken het wel!
    Na 3 MK's in 2006 hebben wij een Chromosomenonderzoek laten doen. En de uitslag was...mijn mannetje heeft een chromosoomafwijking, een gabalanceerde translocatie op chromosoom 3 en 11 ('n stukkie van 3 zit op 11 en vica verza). Omdat ik "normale" chromosomen heeft mijn lichaam voor de MK zijn chromosomen niet herkend en heeft de zwangerschap afgebroken.
    Als behandelingsmethode werd IVF met PDG aangehaald echter gezien wij 95% kans hebben op een gezond kindje is de kans dat het op de natuurlijke manier groter dan via de IVF met PDG.
    Echter is de kans op een MK bij ons verdubbeld dan bij een "normaal stel" en moeten wij bij een goede zwangerschap een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren om er zeker van te zijn dat we toch niet alsnog een kindje met een zware afwijking hebben.

We hebben ervoor gekozen om het dit jaar toch nog op de natuurlijke manier te proberen. Maar mocht het niet lukken (en we zijn nu alweer enige tijd verder en nog steeds niets) gaan we in 2008 toch kijken wat de verdere mogelijkheden zijn en of we daarvoor in aanmerking kunnen komen.

Groetjes Silla

5. Beata

Beata Actief lid

11 sep 2007
    118
    0
    0
    utrecht
    Hoi Silla,

Ik hoop voor jullie dat snel raak mag zijn!als niet dan heeel veel succes met verdere behandelingen.

Groetjes,

Beata

Deel Deze Pagina