Wel wat hulp/advies nodig van (tweeling) moeders

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bezorgde, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Onze dochter moet vermoedelijk maandenlang plat en dus racen we nu saampjes vele babyzaken e.d af zodat ik staks haar smaak goed weet.
    Gelukkig komt haar keuze zeer overeen met mijn voorkeuren dus dat komt wel goed.
    Alleen kan ik nergens een lijstje vinden van wat je nou echt moet hebben en wat overbodig/luxe is.
    Zo zie ik natuurlijk van alles wat er in mijn tijd helemaal niet was en waarvan mijn dochter beweerd dat het erg handig is.
    Bij de leuke badsetjes b.v zit zo'n dubbele 'wasbak' geen idee wat je ermee moet....
    Wie wil helpen of weet waar je zo'n lijstje kan vinden zonder overbodige rommel.
    Handig om te weten is denk ik wel dat het om een tweeling gaat die op zeker in het ziekenhuis geboren wordt en er samen met mamma minimaal een week zullen blijven.
    Aan de tweelingmoeders dus ook de vraag om praktische tips ( b.v brede of juist lange kinderwagen).

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Er zijn gelukkig al verschillende topics over deze vraag geweest, je kunt eens zoeken op deze site (In de grijze balk bovenaan bladzijde staat ergens 'ZOEKEN'), op het onderwerp 'uitzetlijst', dan kom je vanzelf de grootste aanraders/tegenvallers, onzinnige spulletjes van de lijst tegen etc.
    Succes!!!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Bij bv de prenetal of babydump hebben ze lijstjes met wat je allemaal nodig hebt voor een baby. Het klopt wel een heel eind wat er allemaal op staat.

4. 894hi

894hi Niet meer actief

hema heeft o.a ook een uitzet lijst

weet dat je voor een tweling niet alles dubbel moet gaan kopen zoals badjes enzo... bij de prenatal hebben ze trouwens een 2lingen pas waarmee je dus als 2ling mama korting krijgt

die bak met die scheiding er tussen is een wasbak voor de baby ik zelf heb hem nooit gebruikt

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    http://www.prenetal.nl/uitzetlijst_Standaard

http://www.hema.nl/nl-NL/advies/babyuitzet.aspx?navmethod=menu

alles keer twee. maar dat wist u vast al!

ik heb van andere tweelingmoeders gehoord dat naast elkaar de kids het makkelijkst is. en de easywalker:
    http://www.easywalker.nl/ned/duowalker.html

en de urban jungle duo van one three hill hoor je ook vaak!

badje is handig. die schaal met twee dingen naast elkaar (weet niet hoe dat heet) heb ik nooit gebruikt. ik maakte het washandje nat in het badje. maar als het badje ergens anders staat als waar je de kids wast zou ik hem zeker aanschaffen!

p,.s. de easywalker duo is erg goedkoop te vinden met rentepunten bij de ing! scheelt de helft. moet je alleen wel rentepunten hebben .

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oh aj je krijgt bijna overal korting als je tweeling mama word en je twee moet hebben van alles. zeker even zeggen!

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik gebruik de waskom juist elke dag! Maar hier wordt Finn gewassen in zn kamertje en het badje staat in de badkamer (wegens spatgevaar;))
    Kijk daar dus even naar!
    Ik denk niet dat je alles dubbel hoeft te kopen...ja misschien beddengoed enzo...maar ik zou geen 30 hydorfielluiers extra gaan halen...die kan je makkelijk een keer wassen...
    Net als een commode en waskussen e.d. zou ik ook maar 1 keer doen...daar kunnen ze om de beurt op denk ik!

8. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    #8 bezorgde, 20 nov 2009
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
    Ah :p de waskom heet dat ding dus en blijkbaar bij de meesten niet echt een geliefd artikel.
    Bedankt voor alle tips en nee dat niet alles dubbel hoeft leek ons ook zeer logisch hoor.
    Bij de babydump geven ze 15 % korting op alles wat je 2x nodig hebt dus dat is ook mooi.

Die duo wagen hebben we ergens gezien en is idd erg practisch en mooi.
    Wat ing is en rentepunten..........geen idee :(

9. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Als je een spaarrekening hebt bij ING krijg je rentepunten (net zoals je punten krijgt bij Total tankstation). Met punten kun je cadeau's uitzoeken.
    Vriendin van mij gaat die inleveren voor die duo wagen....

Verder; echt niet alles dubbel kopen nee!
    Mocht je iets toch 2x willen hebben is het zo bij gekocht.
    Via marktplaats ook echt veel goede spullen te koop.

Indien mama + kindjes nog in het ziekenhuis liggen heb je met sommige spullen sowieso geen haast. Alles is echt zo snel gekocht. Winkels zijn hier vaak 7 dagen p.w. geopend!!

Waskom.... nee je hebt vast wel een schaaltje in huis ;)
    Wij hebben een poosje gewoon een plastick schaaltje gebruikt toen Lotte uitslag had en we geen billendoekjes gebruikten. Alles wat speciaal voor baby bedoeld is heeft een speciaal prijsje (haha, extra duur dus) en is soms overbodig....

Beddengoed e.d. zou ik ook nog extra veel in huis halen. Hier gaat het de was in en droger dus veel voorraad heb je niet nodig.
    Kleertjes hangt er vanaf; ik zou zelf een tweeling niet steeds dezelfde pakjes aan doen. Dat scheelt ook nogal in je collectie. Ik zou met alle kleren die Lotte alleen heeft een tweeling kunnen voorzien. Alles gaat toch snel de was in en is dus zo weer schoon.

Twee boxen lijkt me ook niet nodig. Had vriendin van mij voor haar tweeling ook niet. Als ze klein zijn passen ze er samen in. En als ze groter zijn liggen ze net zo fijn op de grond (of om en om in de box).

Suc6!

10. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Djw voor de uitleg maar wij hebben niks met/bij de ING dus dat valt af ;)

Moet je trouwens een wagen hebben voordat de kindjes kunnen zitten?
    De wagens voor tweelingen zijn niet aleen enorm duur :$ maar de gallerij is ook te smal voor die wagens.
    Het te besteden budget van onze dochter is 0,0 dus dingen kopen die niet nodig zijn of niet praktisch slaan we liever over.
    Heb er zelf vroeger niet over na hoeven denken en we kochten gewoon wat we leuk/mooi vonden.
    Op marktplaats zijn die tweelingwagens vaak toch ook nog zo'n 300/500 euro en ze liggen er maar kort in.

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    kindjes liggen ongeveer 6 maanden in de wieg van de wagen. en daarna kunne ze tot 4 jaar in de wandelwageninzet. dus het is echt wel nodig!

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik gebruik de kinderwagen heel erg veel!

Misschien moet je eens kijken voor die ABC design zoom!
    Er staat hier ergens een topic!

Dat is geen brede wagen. maar er kunnen we twee maxi cosi op of twee kinderwagenbakken! (en als ze groter zijn gewoon als buggy!)

er staan er ook een paar op marktplaats!

13. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Topic gevonden maar kan geen duits lezen en zo te zien zijn het 1- persoonswagens en ook flink duur!

Er moeten twee autostoeltjes komen en die maxi cosy heeft er zo'n onderstel bij maar ook weer niet voor twee. De stoeltjes zijn wel makkelijk te dragen.
    Buiten komen de kindjes toch wel en ach dan gaan ze het 1e halfjaar niet mee naar de supermarkt,zo erg is dat niet.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    #14 suus1983, 23 nov 2009
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
    Tja, als moeder van 1 kindje (nou ja, heb 2 kindjes, maar geen tweeling) vind ik het al zwaar om 1 maxi cosi te dragen, laat staan 2. Dat is echt geen doen hoor. Het lijkt me persoonlijk ook niet te doen zonder kinderwagen, dan kan je dochter de eerste 6 maanden nergens meer heen? Lijkt me niet echt praktisch. De abc zoom is voor 2 kindjes en je kunt er ook 2 maxi cosis op bevestigen.

15. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

#15 Emmeken36, 23 nov 2009
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
    Een wagen heb je echt nodig, juist met 2, want idd 1 maxicosi dragen is al zwaar, 2 niet te doen, zeker niet in je eentje. Dus dan zou je dochter nooit in haar eentje met de kinderen de deur uit kunnen (tenzij het auto in auto uit is) zelfs niet om ff snel een boodschapje te halen en wandelen zit er al helemaal niet in dan.
    De wagens zijn nieuw vreselijk duur geef ik gelijk toe, maar je hebt nog even en op marktplaats worden prima 2e hands tweelingwagens aangeboden voor een vriendelijk prijsje.
    Kijk zowiezo rond op mp, onze halve babyuitzet komt er vandaan, prima spullen en het scheel zo ontzettend veel geld. Vaak bieden mensen hele dozen kleertjes voor een paar centen aan en zeker het kleinste spul is te kort gedragen om verwassen of versleten te raken, keertje wassen en strijken en het is als nieuw.

Die dubbele wasbak heb ik niet en ik mis hem ook niet. Waar hij voor dient: in het ene bakje doop je je schone washandje , in het ander spoel je gebuikte, zepige washandje uit, zo hou je in 1 bakje schoon water om het hele kind te wassen...is de theorie. In de praktijk spoel ik het washandje gewoon af onder de kraan.

edit: volgens mij kun je ook wel dingen huren voor een tweeling: een maxi-taxi waar je 2 maxicosi's tegelijk op kunt klikken bijvoorbeeld, ik weet alleen niet waar, misschien dat iemand anders het weet??

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik denk dat je echt niet zonder kinderwagen kan hoor. Dan kun je het eerste half jaar dus helemaal niet naar buiten. Frisse lucht lijkt me voor de kindjes toch ook wel erg prettig.

17. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Lastig is het zeker wel maar er is gewoon geen geld voor!
    Bedjes e.d lijkt ons dan toch echt belangrijker.
    Het eerste half jaar ga ik bij haar wonen om te helpen en dan moet het toch wel lukken met die autostoeltjes?
    Had haar graag alles gegeven wat nodig is maar we hebben het gewoon niet.
    In feite kunnen we helemaal niks betalen maar gaan lenen bij de bank aan geld wat echt nodig is.
    Het is voor mij als moeder ook helemaal niet leuk zo,had het me ook anders voorgesteld voor mijn dochter.

Blijven wel opletten en om tips vragen want je weet maar nooit hoe het straks loopt.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Tja, soms heb je dan geen keus. Wat je nog zou kunnen doen is een oproepje hier of op marktplaats zetten voor spulletjes voor je dochter. Er zijn vast mensen die voor niks of voor weinig nog genoeg dingen hebben.

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Misschien kan je bij het topic tweeling-mama's nog het een en ander vragen? daar schrijven 'wij' veel ;). Zelf heb ik 'Het Tweelingeboek' aangeschaft. Ik vind 'm super en er staat ook een uitzetlijst in.

Zelf koop ik de easywalker duo, daar kan je ook twee maxi cosi's opzetten. Volgens mij is dat de enige wagen die dat kan. Overigens heb ik zelf de adaptors nog niet gekocht want de wiegjes zet je er heel makkelijk, met 1 handeling, maar misschien koop ik de adaptors nog bij. Je moet dan wel de maxi cosi cabrio fix kopen want andere autosteoltjes passen er niet op. Maar... het is allemaal erg duur.

Er zijn zeker ook goedkopere tweelingwagens, heel veel op marktplaats met bijv. nestjes in plaats van reiswiegen, veel goedkoper. Verder zou ik zowieso voor alles op marktplaats dan kijken in jullie situatie want dat is denk ik allijd goedkoper.

Als ik het zo lees zou ik twee goedkope maxi-cosi's (welk merk dan ook) op marktplaats kopen en een goedkopere tweelingwandelwagen (dus niet de urban jungle of de easywalker) met daarin twee nestjes.

Twee ledikantjes zijn denk ik ook goed te vinden op marktplaats.

Vanwege ruimtegebrek leen ik van iemand gewoon een 1-persoons-box trouwens.

Heel veel dingen zijn denk (ook bij 1 kindje) gewoon een keuze of je het wel of niet moet aanschaffen, en daarin kan je denk ik best wel terugkijken naar vroeger. Zeeman en Wibra hebben bijv. ook prima spullen en bij de Action verkopen ze ook alles qua verzorging voor de baby.

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Nog over die autostoeltjes, tja gewoon twee keer naar de auto lopen wordt dat denk ik.......

Deel Deze Pagina