Wel wat hulp/advies nodig van (tweeling) moeders

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bezorgde, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Is het geen idee om één baby in een draagzak mee te nemen en één baby vast in een duobuggy te doen zo een die achterelkaar zit. Daar zit meestal een baby nestje in waardoor je hem in iedergeval al voor 1 babytje kan gebruiken en die duobuggy kan je dan vanaf 6 maanden gebruiken voor alletwee als je de leuningen naar achter doet. Heb zelf geen tweeling maar de 2e is al wel onderweg dus zit straks met 2 kindjes die niet kunnen lopen en heb via marktplaats echt een hele mooie duo wagen gekocht voor 75 euro....Als voorbeeld:
    X-Adventure Tandem | Tweelingen | Baby-Dump

Het is wel belangrijk dat je de deur uit kan komen met de kleintjes hoor....

Succes ,

Groetjes Lysanne

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Oh en nog een site waar je veel gratis spulletjes kan vinden. Kan je desnoods eerst een enkele wandelwagen nemen met draagzak.

Gratis op te Halen

3. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hier ook iemand die een waskom gekocht heeft en noooooit gebruikt. Nouja, mijn meiden doen er nu hun Barbies in :D Komt 'ie toch nog van pas ;)

Verder is een Tummytub (zo'n bademmer) heel leuk als je geld genoeg hebt, maar ik zou er niet nog eens 1 kopen. Ze gebruiken hem bijna nooit en het is wel leuk, maar niet echt nodig.

Voor de kinderwagen zou ik ook eens bij het aangeboden/gezocht topic hier op het forum kijken. Vaak kun je ze daar wel voor een vriendelijk prijsje vinden. Voor een tweeling is naast elkaar idd wel heel handig, maar als je zo'n smalle galerij hebt hebben ze ook mooie achter elkaar. Misschien geld vragen als kraamcadeau? Ik heb de mijne voor 75 euro tweedehands overgenomen en daar zat een babynestje en voetenzak bij. Dat laatste (die voetenzak) kun je ook makkelijk zonder trouwens.

Ook had ik veel te veel kleertjes. Je krijgt nog zo veel als de kinderen geboren zijn! Ik weet niet of je dochter van tweedehands houdt, maar ik zelf geef regelmatig zakken met kleertjes weg. Daar zit nog heel veel goed spul tussen. Er zijn vast wel meer mensen die dat doen.

Ik draag ook heel veel met de draagdoek, vooral een niet-rekbare kun je ook nog eens heel lang doordragen. Ken zelfs mensen die er 2 kindjes in dragen. Dan heb je je handen (deels) vrij, in het geval van een tweeling geen overbodige luxe denk ik ;)

Een wipstoel is trouwens wel heeeeel erg handig. Mijn beide meiden waren er niet uit te slaan. Ik had er zo 1 met trilstand in de aanbieding gekocht en vooral als ze krampjes hebben is het echt onmisbaar. Misschien ook leuk om te vragen als kraamcadeau. Dit zijn wel extra dingen natuurlijk...

Ik vond heel veel dingen op de uitzetlijst onnodig trouwens. Hoeveel doekjes e.d. heb je nodig zeg... Pfff. Een flink aantal hydrofiele doeken zijn zeker wel heel handig maar die had je in 'uw tijd' ook al ;)

Zijn er nog meer dingen waar jullie over twijfelen (over het nut of de 'onmisbaarheid'? Ik begrijp uw dochter wel. Toen ik zwanger was leek alles onmisbaar en nodig ;)

Liefs Elea

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier een link naar een Nederlandse Website...

Je kan ze dus ook wel op MP vinden, maar het lukt me met die vernieuwde site niet om een link hiernaar toe te zetten

ABC Design Zoom kinderwagen SET compleet

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    er bestaat volgens mij ook een instantie waar mensen die het niet breed hebben geld kunnen krijgen als bv hun wasmachine kapot is en dus ook voor de babyuitzet.
    volgens mij is het van het uwv maar weet het niet zeker.
    je krijgt dan een bepaalt bedrag waar je dan spullen voor kunt kopen.
    misschien is dat een idee, want zonder wagen lijkt het me niet te doen met een tweeling.

liefs doris

Deel Deze Pagina