Hallo meiden, Ik ben nu 39 weken zwanger van mijn 2e kind. De eerste bevalling 4 jr geleden duurde twee en halve dag, dit omdat de ontsluiting niet op gang kwam - en de vk liet het veel te lang doorsukkelen waardoor ik steeds vermoeider werd na 2 slapeloze nachten, en helemaal verkrampte op een gegeven moment. Uiteindelijk naar ziekenhuis gegaan en medicatie (eerst een slaapmiddel en later pethidine) gekregen en toen begon eindelijk de boel te ontsluiten. Mijn vraag; Heeft iemand dezelfde soort ervaring van langdurig weeen zonder ontsluiting? en ging het bij de tweede beter?? Dank alvast voor je reactie! Juliette
Hoi hoi, Dat de ontsluiting op die manier niet vorderde bij mijn eerste bevalling, heb ik niet gehad.Mijn bevalling duurde bijna 14 uur, wat erg gemiddeld is, vooral voor een eerste bevalling, maar het had sneller kunnen gaan, want het kwam, omdat mijn dochter met een knikje in haar nekje in het geboortekanaal lag, dus de ontsluiting duurde erg lang, maar had eigenlijk wel al bijna 10 uur lang persweeen Heb toen ook pethidine in mijn been gekregen, anders raakte ik te uitgeput.De VK heeft toen met haar handen geprobeerd het hoofdje van mijn dochter wat rechter te krijgen en daarna is ze eigenlijk vrij snel geboren. Bij mijn zoontje verliep het allemaal erg vlot.Stond gewoon 's morgens toen mijn dochter om 8.15uur wakker werd op met een "vreemd" gevoel in mijn buik.Daarna werden de soort menstruatie-achtige krampjes wat heftiger, toen ik mijn slijmprop verloor.Van 10 tot 11 uur ongeveer onder de douche gestaan om te kijken of het afnam en het geen voorweeen waren, maar eenmaal uit de douche werd het nog heftiger.Weeen in de tuin in het zonnetje opgevangen Om half 2 kwam de VK voelen, toen had ik al 8cm ontsluiting.Kwart voor 2 in het zkh.Tien over 2 vliezen gebroken.Half 3 begonnen met persen en om 14.50uur was dan onze zoon geboren
Ben bij mijn eerste ook 2,5 dag bezig geweest om tot 10 cm te komen. Ging niet van een leien dakje. Heb ook een nacht in het zh doorgebracht omdat ik helemaal op was, ook pethidine prik gehad om wat te kunnen slapen. Bij de bevalling bleek dat zoon een sterrenkijker was, vandaar dat de ontsluiting zo moeizaam ging. Sterrenkijkers liggen met hun oogjes naar boven i.p.v. naar beneden en geven op een of andere manier niet voldoende druk op de baarmoedermond, vandaar moeizame ontsluiting? Was jou 1e ook een sterrenkijker? Bij zoon 2 was ik weer bang voor hetzelfde verhaal, maar dit keer liep het anders. Zoontje had in het vruchtwater gepoept en had het erg benauwd, heb een spoedks gehad. Deze lag wederom met zn oogjes naar de sterren te kijken, dus ik was achteraf heel blij dat ik het niet nog een keer zelf had hoeven doen, want dan was het waarschijnlijk weer een langdurig (en pijnlijk) verhaal geworden.
Helaas was het bij mij 2 keer hetzelfde... mijn 2de bevalling duurde zelfs nog langer. Wel heel pijnlijke en regelmatige weeën, maar geen ontsluiting... 2de bevalling duurde zelf nog iets langer dan de 1ste (26 en 27u) Maar elke bevalling is anders...misschien is hij er nu wel in 2 uur?
Heb drie dagen weeën gehad zonder te ontsluiten, ben vervolgens een dag aan het infuus met weeën opwekker gelegt om te kijken of ik op deze manier verder zou ontsluiten en toen ik niet verder kwam dan 1cm ontsluiting heb ik een keizersnede gehad. (valt reuze mee hoor)
Hoi! Ik neem aan dat je inmiddels bevallen bent? Ik was erg nieuwsgierig naar antwoorden op dit topic omdat ik de vorige bevalling ook 41 uur weeën heb gehad voordat baby er was. Inmiddels ben ik vorige week bevallen van baby nummer 2 en ik kan in ieder geval zeggen dat langzame ontsluiting de eerste keer niet perse iets hoeft zeggen over de 2e keer. Ik ben nu namelijk binnen 5 uur bevallen! Groetjes Ready
Ik heb precies zo'n eerste bevalling gehad als jij! Donderdag ochtend gestript en weeen begonnen zaterdagochtend pas bevallen! Ben nu 39 weken zwanger van nr 2. Ik heb met de vk afgesproken dat z me niet meer zo lang aan laten sukkelen en op tijd ingrijpen als de ontsluiting weer niet komt. Gewoon duidelijke afspraken maken. En ik ga het deze keer op de baarkruk proberen!! Succes!