beleid bevalling na keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door lotje2008, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotje2008

lotje2008 Lid

14 sep 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vroeg me af of iemand weet wat ongeveer het beleid is bij een 2e bevalling na bij de 1e een ks te hebben gehad.
    mag je gewoon 2 weken over tijd lopen?
    omdat ik had gelezen dat ze je zomaar niet inleiden.
    maar lijkt mij dat het ook niet echt gunstig is voor het litteken op je baarmoeder om lang over tijd te lopen.
    wie heeft dit ook meegemaakt.
    bij mijn eerste duurde de bevalling te langen ze was een sterrenkijker vandaar de ks.
    nu zien ze een natuurlijke bevalling wel zitten.
    mijn dochter was 3850 gram en schat dat dit weer zoiets wordt

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Inleiden doen ze inderdaad niet, omdat dat vaak hele heftige weeen opwekt waardoor het litteken kan scheuren.
    Overtijd gaan kan veel minder kwaad.

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik ben onlangs bevallen van de 2e en heb bij de 1e een KS gehad.

Het voornaamste voor de bevalling van de 2e is dat het zelf op gang moet komen. Ze mogen idd niet inleiden. Daarnaast moet het zeer geleidelijk verlopen. Als je eenmaal weeen en ontsluiting hebt, dan willen ze eigenlijk dat je gemiddeld een CM per uur ontsluiting hebt en dus dat het kindje er in 10 tot 12 uur is. Dit omdat je baarmoederwond geen eeuwige weeen kan hebben. Dat is teveel spanning. Dus loop je bijvoorbeeld een dag met weeen en heb je nog maar 3cm, dan moet je er rekening mee houden dat je een KS krijgt.

En als je ruim 41 weken bent, dan zullen ze voor de zekerheid toch een KS gaan inplannen rond de 42 weken.

Maar maak je niet teveel zorgen. Onze gyn gaf aan dat het bij 85% gewoon op een natuurlijke manier lukt, na een KS.

4. lotje2008

lotje2008 Lid

14 sep 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had wel begrepen dat je eventueel een infuus kon krijgen omdat ze die dan minder konden zetten.
    wacht het maar rustig af.
    ik moet woensdag weer op controle dan zal ik het er eens over hebben

Deel Deze Pagina