Hallo, Ik wil uitzoeken hoeveel gezinnen er zijn die een kind zouden willen adopteren, maar dat niet kunnen door gebrek aan financiele middelen. Alvast hartelijk bedankt voor de reacties! Met vriendelijke groeten, Jo
Hoi Jo, Ik heb je titel aangepast, want marktonderzoek lijkt reclame. Ja adopteren, ik sta vrij open hier tegenover. Wat ik heel erg tegen vind staan is dat je van binnen naar buiten word gekeerd. Het schreeuwend duur is, en het ontzettend lang duurt voor je, je kindje in het betreffende land mag gaan halen. Ik denk dat als de procedure een stuk soepeler zou lopen, mensen veel meer zouden kiezen hiervoor. Groetjes, Elvira
Ik heb hem ook verplaatst naar zwanger worden, denk dat je daar meer reacties krijgt. Groetjes Elvira
ik vind het raar dat je hier in nederland bijna niets kunt adopteren, ermoeten toch zat vrouwen zijn (lijkt mij) die hun baby afstaan, of iets oudere kinderen die er alleen voor komen te staan?
Ik heb (gezien mijn vele miskramen) adoptie wel eens serieus overwogen. Maar er zitten zo veel haken en ogen aan dat ik er verlopig niet aan wil beginnen.
Nou in Nederland is het zo dat de biologische moeder het kindje binnen een jaar weer terug kan eisen...dat is een reden waarom ik er NOOIT aan zou beginnen om een nederlands kindje te adopteren. Verder zou ik zelf ook heel graag een kindje willen adopteren in de toekomst...maar het kost je zo 15 000 euro ik vind dat echt niet normaal en inderdaad je word helemaal doorgelicht...verder moet je geloof ik 29 jaar zijn voordat je mag adopteren (volgens mij weer per land verschillend) heb me er een poosje in verdiept maar het ius echt een lange weg!
Ik heb er ook weleens over nagedacht om ooit een kindje te adopteren uit het geboorteland van mijn vriend (dominicaanse republiek). Maar precies zoals jij zegt, alleen aan de procedure ben je al zo'n 15.000 euro kwijt. Dat vind ik echt belachelijk veel geld. Dat kan je beter gebruiken om ooit de studie van je adoptiekind mee te betalen. Aan de ene kant begrijpelijk dat je van top tot teen gescreened wordt, het is natuurlijk belangrijk dat het kindje in een stabiel gezin komt, maar aan de andere kant: iedere malloot kan een kind op de wereld zetten, daarvoor word je toch ook niet van tevoren helemaal gescreened?
Ja, maar het is juist niet de bedoeling dat meer mensen hiervoor kiezen. Want er is al een schreeuwend tekort aan adoptie-kinderen en een overschot aan wensouders. Daarom ontstaan ook uitwassen zoals kinderhandel, kinderen die afgepakt worden van hun biologische ouders en andere schandalen die af en toe het nieuws halen. Dus helaas, het is allemaal niet zo simpel als wij zouden willen!
In nederland komen kinderen veel sneller in een langdurig pleeggezin. De moeder kan het kind dan altijd terug krijgen. In nederland wordt daar echt te makkelijk mee om gegaan vindt ik. Ik zou wel willen adopteren maar het geld hebben we er niet voor en om door die hele procedure te gaan, daar heb ik echt geen zin in. Iedereen in nederland mag en kan zo maar kinderen krijgen. Maar als je al jaren een kinderwens hebt en wil adopteren dan moet je door een hele molen heen, nee geen zin in.
We hebben het hier wel eens over adoptie gehad, maar we zijn toen tot de conclusie gekomen dat we het (nog) niet zouden willen. Ook financieel is het voor ons niet haalbaar nu. Een adoptieprocedure duurt tegenwoordig al wel zo'n 6 jaar is, en is behoorlijk intensief. Ik vind het logisch dat je door een hele molen heen gaat voor adoptie. Alleen ik heb van meerdere kanten gehoord dat de nazorg (dus als je het kindje eenmaal hebt) heel erg slecht is.