Mijn zoontje begon met 9 maanden langs de tafel enz te lopen,. Vanaf 10,5 maanden ging hij echt kruipen, en met 13 maanden zette hij zn eerste losse stapjes daarna deed ie het niet meer. Wel doet ie nu bewust zich los laten om van salon tafel naar de bank te lopen ( 4/5 stappen) .. Soms kunnen we hem wel lokken om van de ene persoon naar de andere te lopen maar het is allemaal erg wankel en je ziet ook dat ie er geen plezier aan beleeft en begint ook echt te huilen. Klimmen en kruipen kan ie wel als de beste, of als ie zich steunt tegen de muur en hij staat op de bank laat ie zich zo naar achter vallen ( en een plezier dat hij dan heeft!!)). hij is nu bijna 16 maanden, iemand tips?
Afwachten tot hij er zelf klaar voor is.. Het ene kind loopt met 14/15 maanden en de andere net voor zijn/haar 2e jaar.
Vindt het ook niet erg en laat hem ook wel begaan. Oefenen doe ik ook niet echt meer omdat ik zie dat ie er geen plezier aan beleeft. Maar de mensen om je heen he altijd wat te zeggen . Laats een vrouw in de supermarkt 'moet ie niet al lopen hij is toch al zo rond de 2 jaar?' ( zoontje is best groot voor zn leeftijd)
Ja vervelend, kan me dat wel voorstellen. Helaas heb ik geen tips voor je. Heb zelf nog maar net een kleintje dus weet niet hoe het is. Maar mijn vriendin wist zich ook geen raad. Hij kon het al wel, lopen. Dan liep hij zelf maar hield je heel licht zijn vinger vast (nauwelijks steun) dus hij kon wel lopen, maar toch deed hij het niet. En opeens op een dag besloot hij het te doen, halleluja hahaha
Hier ook een bangepoeperd. Met 11 maanden kon ze goed lostaan ook best lang. Maar dat doet ze nu ook niet meer. Jammer maar komt wel weer. Ik loop ook niet zoveel meer met haar aan het vingertje alleen als ze zelf wilt. Komt echt goed. En ik ken je gevoel! Hier ook steeds t zelfde gezeur.
Ben gelukkig niet de enige!!. Maar leuk is idd anders . Hij kan zoveel andere dingen heel goed En maak me er opzich niet druk om in het opzicht zou er wat mankeren??.. want hij laat wel zien dat ie het kan. Maar heb zoiets ga aub lopen zijn we van al dat gezeur af
Ja heb ik ook hoor. Dat ze al10 woordjes zegt, kan klimmen en redelijk goed uit een open beker drinkt is niet speciaal. Ook doet ze me al maanden helpen met aankleden handjes voetjes en nu zelf dr jas uit doen. Genoeg kindjes van haar leeftijd die dat niet doen maar wel lopen. Dus die zijn gewoon allemaal sneller en beter.
hier was dat ook zo bij dochter met 8,5 mnd liep ze overal langs en pas met 16,5 mnd liep ze los. Ze liep ineens door het bad heen en toen ik haar op de vloer zette liep ze daar ook en heeft nooit meer gekropen. Maar dochter was ook absoluut niet over te halen om vanaf de bank naar me toe te komen op tussen 2 mensen heen en weer te lopen. Hier 1 voordeel t.o.v. die van jou: de mijne was klein en werd altijd overschat dus toen ze eindelijk eens ging lopen vond iedereen het super knap.
Hier ook eentje die gewacht heeft tot ie zeker wist dat ie kon lopen en dat was twee weken geleden, met 1,5 jaar dus. Hij stond op en liep gelijk stabiel en over drempeltjes en grote stukken. Gaat echt goed komen
hai. de mijne loopt ook nog maar half. een maand geleden ofzo (toen was ie 17 maanden) liep hij zelf los van de tafel naar de bank enzo, maar toen stopte hij er na een week ofzo mee. Aan de hand lopen deed hij wel supergraag en goed. Ben even met hem naar de dokter geweest voor wat anders en bleek dat hij bloedarmoede had, we hebben ijzerdruppels gekregen die hij nu 5 dagen gebruikt en sinds 2 dagen is hij zelf aan het lopen (weet niet of er een verband is, maar toevallig vind ik het wel!). Wij maakten ons ook veel zorgen en hebben besloten hem maar even niet meer aan te moedigen en dat doen we ook nu niet, we zeggen nu als hij toch gaat kruipen dat hij moet gaan staan en dat doet hij dan ook. Dus eindelijk, na 18 maanden kan ik voorzichtig zeggen dat mijn zoon begint te lopen
Fijn om dit te horen dat mijn zoontje niet de enige is. Sinds gister pakt ie telkens me hand om te willen lopen. Hij heeft gister vanaf de ingang van het ziekenhuis naar de liften gelopen( aan het handj) lift in afdeling op / gang door . Stond ff raar te kijken haha. We gaan het gewoon nog ff afwachten .
zoals velen al zeggen, gewoon afwachten hier liep zoonlief ook met 17maanden en zn zusje met 1jaar al. ligt heel erg aan je kindje
Geen tips, wel herkenbaar... hier precies hetzelfde ook bewust een aantal stappen zetten van bank naar tafel en laatst zelfs buiten ineens van stoel naar glijbaan toch wel 6/7 stappen en elke keer denken we jaaaaaaaa nu gaat ze lopen, maar daar blijft het dan bij... Ze durft het volgens mij ook niet goed en vind het niet echt leuk om te doen.
Gewoon afwachten! Mijn zoon loopt nu met 18mnd los wanneer hij dat wilt. Maar hij verkiest nog steeds kruipen boven lopen. Het feit is dat ze het kunnen, het gaan doen komt vanzelf!
Ben eigenlijk ook wel blij dat ie 'pas' met 18 maanden ging lopen, hij ging al wel zelf de trap op en dat vond ik gezien m'n rug wel fijn...maar heb nog niet achter 'm aan hoeven te rennen en hij liep gelijk stabiel en je kan 'm al wat meer duidelijk maken, hij snapt dingen wat eerder dan wanneer ie met 8 maanden los zou lopen. De nadruk wordt altijd op lopen gelegd maar er is zoveel meer gaande in de ontwikkeling
Hier ook 1 die prima aan 1 hand kan lopen (met gemak 20 minuten aan een stuk) maar zelf loslopen ho maar. Zodra je haar loslaat gaat ze door de knieen. ze is nu 20 maanden. Het komt vast vanzelf we wachten gewoon af.
Mijn oudste liep met 18 maanden los hij was denk ik erg bang hij kroop al met 8 maanden en met 9 maanden langs tafel lopen ver ging hij niet tot tegen stelling van zijn broertje die liep met 15 maanden dus een stukje sneller ze gaan van zelf lopen het ene kindje is nou eenmaal wat later mijn nichtje was er vroeg die liep al met 13 maanden
Zodra ze er klaar voor zijn dan gaan ze lopen.. Opeens, zomaar. Mijn dochter loopt ook nog niet (nu 21 maand, gecorrigeerd 19). Komt vanzelf, kruipen ging ook 'opeens' en staan en langs de bank lopen ook zomaar van de een op andere dag.