IVF-foliumzuur vraagjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door silvana81, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij zijn begonnen aan de eerste IVF poging, vanaf vandaag prik ik naast Decapeptyl ook Menopur.
    Nu vraag ik me af moet ik nu ook foliumzuur slikken? wat doen jullie en kan het wel samen met die prikken?
    Menopur bewaren jullie dit in of buiten de koelkast? het mag niet warmer dan 25 graden worden dacht ik, dus nu kan het wel gewoon in de kast maar hoe zou dat dan zomers moeten dan is het bij ons wel eens 30 graden in huis.

Als de punctie is geweest hoelang duurt het dan voor het teruggeplaatst wordt?

Alvast bedankt voor het reageren.

Gr Silvana

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik doe zelf geen IVF, maar volgens mij is het juist verstandig gewoon de foliumzuur te (blijven) slikken. Foliumzuur is een vitamine tablet, dus kan nooit kwaad. Daarnaast is het natuurlijk goed om een open ruggetje te voorkomen. Ik zou het dus gewoon (blijven) slikken.

Succes!

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Ze adviseren je met foliumzuur te beginnen als je zwanger wilt worden. Dat is met IVF ook zo, dus gewoon alvast slikken.
    Toen ik een terugplaatsing had, vroeg de arts ook of ik al foliumzuur slikte. Kan dus helemaal geen kwaad, is alleen maar goed!

Menopur ken ik niet, maar als het niet warmer mag worden kun je het misschien in een kelderkast bewaren?! Of een ander donker plekje?!

Het is verschillend per ziekenhuis wanneer de terugplaatsing is. In Zwolle had ik 4 dagen na de punctie de tp (woensdag punctie, zondag terugplaatsing) en de laaste poging heb ik in Dusseldorf gedaan en daar had ik donderdag punctie en zaterdag terugplaatsing...

Succes met alles!

Liefs Loesie

4. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Foliumzuur slik je in principe al als je zwanger wilt worden. Dus vooral slikken en blijven slikken. (kan idd geen kwaad, het is gewoon vitamine)
    We kunnen als MMMeiden hier wel aandelen nemen erin! hihi
    Succes met alles!

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Inderdaad gewoon gaan-blijven slikken. Mijn arts vroeg bijne bij iedere afspraak of ik het nog slikte, dus het is toch erg belangrijk.

Ik had beide keren woensdag punctie en zaterdag terugplaatsing. Maar het verschilt inderdaad per ziekenhuis-kliniek.

Deel Deze Pagina