Wel zindelijk met plassen,maar niet willen poepen op de wc

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamanama, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Onze oudste dochter is 3 jaar en 7 maanden en ze is overdag zindelijk met plassen, maar wil absoluut niet poepen op de wc! Ze maakt er een heel drama van of houdt het gewoon op tot ze haar luier voor de nacht krijgt.
    Eind september moet ze naar school......kan ik nog iets doen om dit voor die tijd te laten lukken?

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    haar aan laten geven als ze moet poepen en haar dan een luier om doen... het komt vanzelf en dwingen werkt niet het geeft alleen maar frustraties voor iedereen.....

mijn dochter wilde ook persé niet poepen op de wc of het potje, tot ze per ongeluk op het potje poepte, daarvoor plaste ze prima op de pot en poepen deed ze in haar luier.
    toen ze per ongeluk op het potje gepoept had was het prima en twee dagen later deed ze alles op de wc.

succes:)

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna wil voor het poepen ook een luier om, maar deze week heeft ze al 3 poepjes op de wc gedaan. Het komt dus gewoon vanzelf. Moet er wel bij zeggen dat we haar "belonen" met een stempel op een kaart.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Gewoon een luier omdoen als ze aangeeft dat ze moet poepen, zo hebben wij het ook gedaan en volgens de mw van het cb zijn ze ook zindelijk als ze het op deze manier doen.

Op een gegeven moment hebben wij wel gezegd dat hij dan wel in de wc moest blijven om te poepen, dus gewoon de luier om en dan bij de wc staan poepen.
    Tot hij een keertje aan het plassen was en ook moest poepen en zich in blinde paniek maar (al plassend) heeft omgedraait om het op de wc te doen.
    Sindsdien doet hij het dus netjes op de wc.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt voor jullie reacties! Zo doen wij het ook....ze geeft aan dat ze moet poepen en dan doen we een luier om.
    Belonen hebben we gedaan bij het plassen, maar nu wil ze er niet aan.......hopelijk komt het nog! Zal wel goed komne, als ik jullie verhalen zo lees..

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is sinds een paar dagen ook snachts luierloos, maar poepen wil ze echt niet op de wc of op het potje doen. Ze heeft ook een hele tijd hele harde ontlasting gehad, dat heeft echt niet geholpen (net daarvoor had ze 2x op de po gepoept), ik laat het nu gewoon zo. Wel vanochtend voorgesteld om een stickerkaart te gaan gebruiken, maar M zei: 'mama ik hoef geen cadeautje, ik wil een luier om om te poepen :D'

7. Bri

Bri Niet meer actief

Hier precies zo.
    Oudste is 3 jaar en 1 maand en is al enige tijd plas-zindelijk. Hij heeft in die tijd misschien 2 of 3 keer in zijn broek gepoept, maar voor de rest daarmee nooit ongelukjes. Alleen wil meneer NIET op de wc poepen. Hij houdt het gewoon op totdat hij een luier om heeft.
    Veel peuters zijn er bang voor. Ik kreeg als tip om de poep uit de luier in de wc te doen en het hem door te laten trekken. Zodat hij ziet dat de poep echt weg gaat, de wc in. Weet niet of het helpt, maar we proberen dat wel (behalve als hij er erg zachte derrie van heeft gemaakt...).
    Voor een sticker-beloning heeft hij 2 keer op de wc gepoept (mini-keuteltje) maar nu zegt hij dat hij geen sticker meer hoeft.

Ik denk dat hij er heel dichtbij zit dat het gaat lukken. Hij weet precies wanneer hij moet poepen en kan het ook echt beheersen. Alleen die wc is nog een beetje eng...

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

mijn zoontje is 4,5 jaar en die is zinnelijk met plassen maar poepen echt niet. Hij houd het gewoon in. Hij is snachts nog niet altijd droog dus heeft ie een luierbroekje aan, zodra hij boven is gaat ie lekker zitten poepen in zijn luierbroekje. Dan heeft ie het de hele dag al opgeknepen. Laatst was ie een aantal dagen zonder luierbroekje naar bed, hij plaste niet in zijn bedje dus helemaal happy, maar hij hield mooi zijn ontlasting dagen op. Dat was dus zwaar minder. Hij wil echt niet op de wc poepen alleen in de pamper. Belonen helpt ook niks helaas hier, ik weet t ook ff niet meer maar het komt vast vanzelf wel!

9. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter wilde ook niet poepen op het potje/het toilet.
    Na 3x in haar onderbroek gepoept te hebben (want een luier wilde ze niet meer om) was het over en doet ze alles netjes op het toilet.

Zal vanzelf wel komen denk ik bij jouw dochter.

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn dochter heeft er geen problemen mee gehad.Toen ze gepoept had op de wc,keken we er beiden naar,tot ik zei,zullen we de poep uitzwaaien.Ik trok door en zwaaide,ze zei zelfs dag poep.

Maar kinderen die met zindelijkheid bezig zijn kunnen dit makkelijker voor plassen,dan voor poepen.Ze zijn voor dat grote stinkende bruine ding banger dan voor een plas

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Hier zijn we net bezig met plasjes, die gaan nu overdag voor het grootste deel op het potje, maar poepen, nee echt niet ;)
    Nadeel is dat hij toch 3-4 keer per dag poept, dus alsnog veel met luiers in de weer..

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is echt niet bang voor poep, die vindt het prachtig :D, iedere drol wordt uitgebreid bestudeerd. Maar ze krijgt het sowieso moeilijk eruit (staat enorm te persen), en zittend lukt dat gewoon niet.

13. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Was hier ook enorm drama! Zindelijk met plasjes was ze al heel snel, maar zodra ze de grote boodschap moest......DRAMA!!! Ophouden, huilen, jammeren, elke minuut naar de WC willen maar dan niets doen.....gevolgen: buikpijn, winderig, auw auw auw.
    Op een gegeven moment wilde ze wel onder de douche op een potje poepen. Prima, doen we het zo. Ik heb er verder geen aandacht meer aangegeven, en pas ineens: poep zomaar op het potje in de keuken gedaan! Helemaal trots natuurlijk, iedereen moest hem even bewonderen :). TOen nog twee keer op potje, en ineens zei ze: ik moet poep doen op de WC. En ze deed het ook nog :$ En sindsdien gaat het prima!

Dus ik weet dat je behoorlijk kan wanhopen, maar ik denk echt hoe meer aandacht je eraan besteeds ( ookal is het positieve) hoe meer beladen het wordt voor je kindje!

Deel Deze Pagina