Fietsstoeltje op transportfiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrownieM, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje kan goed blijven zitten en zelf in zitstand komen, dus ik wil graag een fietsstoeltje aanschaffen. Ik heb een Cortina Roots Transport mamafiets. Nou vraag ik me af, welk stoeltje past goed op een fiets met een transportrek? Mijn voorkeur gaat uit naar een Yepp. Ervaringen? Of tips?

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Misschien even langs de fietsenmaker gaan? Die hebben er verstand van en misschien kun je ze ook even passen op je fiets.. :)

3. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha, ja dat is eigenlijk wel het beste he... :) Ik kon me er ineens zo op verheugen dat ik al aan het rondkijken was.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij de cortina kan, als het goed is, de bagagerek voor iets verder naar voren zodat er een stoeltje op kan.
    Maar langs een fietsenmaker is dan wel het verstandigst...

Wij hebben het echter nog niet geprobeerd.

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hoe oud is je zoontje?
    Want zitten in een fietsstoeltje is heel vermoeiend voor een kleintje. Het los kunnen zitten is helemaal iets anders dan in een hobbelend, butsend, bewegend, slingerend fietsstoeltje te zitten waarbij ze heel veel met evenwicht, rugspiertjes en nekspiertjes moeten doen.
    Ik snap dat het leuk is om te fietsen, maar juist om overbelasting bij ons ventje te voorkomen heb ik gekozen voor een bakfiets waar ik lekker de maxi cosi in kan zetten, hij kan zo zelfs lekker slapen. En zo heeft hij ook geen kans op een whiplash of iets anders waar slapende kindjes in een fietstoel wel kans op hebben....

Ik persoonlijk zou daar heel voorzichtig mee zijn om een jong kindje in een fietsstoel mee te nemen, en ik zou het ook echt opbouwen.

Als ons ventje niet meer in de maxi cosi kan dan ga ik hem meenemen in een peuterschaal, en daarna pas komt hij los op het bakje te zitten.

Maar zoals gezegd een fietsenmaker zou daar wel verstand van hebben denk ik, en ook over het soort fietsenstoeltje ;)

Deel Deze Pagina