Hallo, Normaliter lees ik deze forums alleen en maak ik er zelf nooit geen gebruik van.. maar momenteel zou het fijn zijn als mensen met wat meer expertise dit zouden willen lezen en mij kunnen adviseren/helpen. 2 a 3 weken geleden is de pil na enkele onderzoeken niet helemaal 100% werkzaam geweest bij mij doordat ik voor die tijd ziek ben geweest. ( heb toen contact gehad met de huisarts voordat we weer sex hadden om te vragen wanneer de pil weer betrouwbaar zou moeten zijn .. en dat zou die toen zijn.. ) Nu heb ik ook al 1 a 1,5 week last van een lichtelijk opgezwollen onderbuik met de ene keer een tintelend gevoel en de andere keer een licht stekend gevoel. Hier ook weer veel research naar gedaan en qua tijd en dergelijke zou dat inderdaad met een zwangerschap te maken kunnen hebben. Afgelopen week kan ik ook ineens een stuk minder hebben qua voedsel, krijg ik op rare momenten braakneigingen, zijn mijn borsten en dan voornamelijk de tepels gigantisch gevoelig en heb ik heel veel zin aan sex terwijl dat normaal gesproken allemaal niet zo is. Mijn vriend en ik hebben altijd al gezegd dat mocht ik zwanger raken.. dan houden we het.. dat is makkelijk zat. Daar staan we beide 100% achter en kunnen we ook 100% Achter staan. De laatste dagen hadden we dan ook steeds meer het gevoel dat ik zwanger was.. mijn gedrag.. en het gedrag van mijn Lichaam. Nu heb ik vanmorgen een test opgehaald bij de apotheek maar die is negatief gebleken ( Toch wel lichtelijk helaas ). Maar ik lees al vaker dat dit niet altijd correct is als je er zelf niet hetzelfde gevoel bij hebt. Dus ik ben sowieso al van plan om over een week, of over 2 weken opnieuw te testen. Ik ben een pilgebruikster en vorige week had ik ongesteld moeten worden. Vrijdag 10 augustus ( afgelopen vrijdag ) had ik weer met een nieuwe pil strip moeten beginnen.. maar ik heb hem past gisteravond ingenomen omdat ik mijn ongesteldheid enkele dagen meer de tijd wilde gunnen om 'op te komen dagen'. Maar nu vraag ik mij af .. had ik wel met een nieuwe strip moeten beginnen? Ik heb een hekel aan condooms en aangezien ik nu stukken geiler ben dan normaal ben ik wel graag beschermd. ( het op zondag beginnen ipv op vrijdag is in overleg gegaan met een vervangend huisarts ). Bij de apotheek konden ze me ook niet echt een antwoord geven waarbij ik het gevoel had dat ik er wat aan had .. dus ik hoop dat ik hier wat zinnige reacties kan krijgen.. Is er iemand bekend met deze situatie.. en doe ik hier allemaal goed aan?
Hey, Ik zou als ik jou was de pil wel even achterwege laten en toch de condoom gebruiken.. de eerste weken van een zwangerschap kan het geloof ik niet zoveel kwaad om de pil te gebruiken, maar op den duur kan het schadelijk zijn, naar wat ik weet. Dus zolang je niet zeker weet of je zwanger bent, zou ik toch die verdomde rubbertjes gebruiken... Succes!!
Waarom gelijk een bloedtest doen als de test nega is? Dat 'advies' lees ik heel vaak maar als iedere vrouw een bloedtest zou doen omdat ze denkt zwanger te zijn maar de test wijst anders uit..... Weer 50 euro bovenop je eigen risico... Ik zou de pil ook even laten staan en het even wat langer afwachten. Over een week nog eens testen en als je ongi nog een ronde overslaat nog eens een afspraak met de HA maken? X