Mag je nu wel of geen Softijs?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Springboon, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Zoals de titel aangeeft: Mag je nu wel of geen softijs nu je zwanger bent?
    Ik vind het zo heerlijk!
    En ook milkshakes zijn heerlijk!

Mag dit nu wel, of liever waterijsjes ( heb ik nu al genoeg van gezien).

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat ik van softijs weet is dat er VEEl bacterien inzitten. Bij warm weer kan dat ook voor niet zwangeren gevaarlijk zijn.
    Ik hou er niet zo van...en heb eens zo'n automaat van binnen gezien (op tv) en moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat ik liever een waterijsje neem....
    Ik zou er mee uitkijken of het aan je vk vragen.
    Milkshakes eet ik dan weer wel (volgens mij is dat hetzelfde maar die vind ik nou eenmaal wel lekker ;)) Ook heb ik niet zo'n automaat gezien ;)

Het is weer net hoe het me uitkomt zie ik al wel weer...maar dat van die bacterien klopt wel hoor!

3. Niet meer actief

Ik weet dat je op vakantie softijs sowieso moet vermijden, zwanger of niet. Inderdaad omdat er veel bacteriën in zitten.
    Verpakt softijs (zoals magnums etc) kan echter geen kwaad.
    Let wel op als je een hoge bloeddruk heb, want in softijs zit ontzettend veel zout.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    zit in softijs zout? :confused:

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: daar verbaas ik me ook over

6. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Ja klopt in softijs zit idd zout, maar toch heb ik me er tijdens de zwangerschap van mijn zoontje een halve scheurbuik aan gegeten :oops: ik had er telkens zó'n onverklaarbare trek in..haha.. Nu gelukkig (nog) geen last van gehad :)

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    o,o straks bij ikea een softijsje genomen...

8. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap echt een softijs-tik gehad.. Heb in het ziekenhuis gelegen de laatste week met een hoge bloeddruk. Nooit geweten dat softijs slecht was voor een hoge bloeddruk. Ze zeiden in het ziekenhuis alleen dat ik drop moest vermijden.

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Mijn vk raadt ook softijs af vanwege het hoge zoutgehalte. Softijs wordt van melkpoeder gemaakt en daar schijnt veel zout in te zitten. Is trouwens zo voor veel soorten (room)ijs. Best is om bij een ambachtelijke ijsmaker wat lekkers te halen! (en het lekkerst vind ik)

Groetjes

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Nou, ik eet gewoon een soft-ijsje als ik daar zin in heb... Ik heb al zwanger van mijn dochter wel duizenden Mc Flurry's gehad, en ze ligt boven lekker te slapen!

Je kunt je overal wel druk om maken toch? Je mag onderhand echt helemaal NIKS meer als je zwanger bent... en ik vind 't al zo leuk om zwanger te zijn.... :(

11. Niet meer actief

dat vindi k nou ook, het lijkt wel of je zwanger bent en niets meer mag... ik heb de laatste week elke dag een overheerlijk softijsje gegeten...... als ik dit tegen me moeder zeg weet je wat zij dan zegt.... vroeger gingen ze amper naar de vk toe of wat dan ook, en iedereen at wat ze wilde.... en er werd toen nooit gezegd van dat mag je niet en dat ook niet... met de zwangerschap van tegenwoordig lijk je wel " ziek " zeg maar..... ik neem aan dat je toch lekker moet blijven genieten van alles..... ik neem aan dat je zelf wel weet wat je wel of niet wilt eten, maar ik hoor steeds vaker dingen dat je niet mag..... maar wat mag je dan nog wel joh....

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb een ware verslaving voor milkshakes en Mc flurry's. bloeddruk is niet hoger als 110/60 geweest.....

dus blijf ze lekker eten. ik ga mezelf echt niet onnodig kwellen..

overigens zit overal zout in hoor

13. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Helemaal mijn idee. Ik heb er me bij mijn vorige zwangerschappen ook nooit aan gestoord en het resultaat van die zwangerschappen loopt nu om me heen heel veel herrie te maken ;)

Ook deze zwangerschap eet ik gewoon softijs en milkshakes als het zo uitkomt. En mijn bloeddruk is keurig ;)

In de laatste Consumentengids staat een artikel over zoutgehalte in producten. Dát is pas schrikbarend om te lezen. Één boterham bevat al 1 gram zout, net zoveel als een handje borrelnootjes. Maar brood heb je toch écht nodig i.v.m. het jodium wat ook in brood zit....

Softijs werd overigens niet genoemd in het artikel. (Wat niet wil zeggen dat ik niet geloof dat het er inzit overigens)

14. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    OOk ik neem gewoon een softijsje als ik er trek in heb hoor !

15. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ships, ik heb laatst ook een softijsje gegeten van de febo! Had zo'n zin in ijs en ze hadden niets anders! Wist niet dat het zo slecht was trouwens.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik eet zo nu en dan ook een softijsje, als ik daar zin in heb ga ik echt niet toekijken hoe de rest dat ijsje wegwerkt. zolang je het niet elke dag eet lijkt mij het weinig kwaad kunnen. ik ben trouwens een echte zouteter overal moet er eigenlijk wel extra zout op. groente, aardappels, friet, vlees. mijn bloedruk is echter 120/60 en ja een paar dropjes afentoe vind ik ook kunnen hoor.

17. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik eet ook soms wel is een softijsje , ook nooit geweten dat dat slecht was.
    meestal nam ik er 1 als we bij de gyn waren geweest in het ziekenhuis want die ijsjes zijn erg lekker.

18. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hoi ik wist ook niet dat het slecht was....
    maar ik weet wel dat zo'n machine eens in de paar weken helemaal schoon wordt gemaakt. k heb bij jamin gewerkt en daar werd de machine regelmatig helemaal schoon gemaakt van binnen. En daarna smaakt het ijs extra lekker :)

gtroetjes Lonneke

19. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik eet het ook gewoon hoor... Als je het zo bekijkt mag straks niks meer..

Deel Deze Pagina