draagdoek pasgeborene

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lauwie, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi,

mijn dochter heb ik vanaf 8 weken veel gedragen in de draagzak. mijn tweede kindje zou ik liever wat eerder al kunnen dragen.

ik zie alleen door de bomen het bos niet meer met alle mogelijkheden. ik wil gewoon graag een eenvoudig systeem zonder veel knopen die je zelf moet leggen. maar wel een draagdoek waarbij je babytje rechtop kan. ik heb een minimonkey, maar dat vond mijn dochter niet echt fijn. (nu mijn dochter bijna 2 jaar is, vind ik m op de heup wel weer fijn.)

wie kan mij een beetje op weg helpen of weet een winkel waar ik de verschillende mogelijkheden eens kan bekijken?

alvast bedankt!
    groetjes, lauwie

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Pfoe dat is een lastige vraag, een draagdoek moet je namelijk altijd knopen ;)

Je hebt wel dragers die je niet moet knopen maar de enige die dan echt goed geschikt is voor een pasgeboren kindje is een Bondolino.

Als je doeken wil uitproberen moet je een draagconsult doen bij een consulente, dit kost wel geld maar dan leer je wel knopen ;) of naar een inloopochtend van bvb babybij.

Of je gaat naar een meeting van dragen en voeden, daar kan je ook altijd proberen.

In bergen op Zoom worden wel een gratis workshops gegeven van knopen van een draagdoek.nl, serieus knopen heb je zo onder de knie.

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi noatje,
    bedankt voor je reactie!
    die bondolino ziet er niet zo prettig uit met die kleine beentjes er nog uit.
    de draagdoek.nl site vind ik heel overzichtelijk. daar heb ik als leek wat aan. en dat knopen moet mij idd ook nog wel lukken met een beetje oefenen.
    hartstikke bedankt dus!
    groetjes, lauwie

4. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net zelf ook gekeken mijn dochter is bijna 9 weken.
    Ik heb nog geen ervaring maar wel al de "onderzoeksfase" gedaan.

Zoals ik het zie heb je globaal 4 opties:
    - draagdoek die je moet knopen
    - slings (volgens mij een kruizing tussen een draagdoek en een zak)
    - draagzakken (vaak niet ergonomisch)
    - buik/ rug dragers

Voor slings vind ik de site "mod mum" erg mooie slings hebben (effe googelen)

Voor buik/ rugdragers vind ik de beco butterfly erg mooi en die is geschikt voor pasgeborenen (wel erg duur)

Voor draagdoeken vind ik een "ringsling" wel handig eruit zien.

En nog een tip, als je een mooie hebt gezien kan je vaak op youtube wel een flimpje vinden waar het gebruik/ knopen etc duidelijk wordt uitgelegd/ voor gedaan.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb inderdaad geoefend aan de hand van een youtube filmpje. Ik had de knoop vrij snel onder de knie hoor. Het enige wat ik niet echt handig vind, is dat zo'n doek echt lang is en dat de uiteinden tijdens het knopen onherroepelijk op de grond komen. Ik zie me dit dus niet buiten op een parkeerplaats doen. Maar hoe het straks met een echte baby zal gaan ipv een pop is natuurlijk afwachten.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @tupp: Je kan hem thuis gewoon voorknopen als je een rebare doek hebt... en op de parkeerplaats knopen valt wel mee, droog zand klop je er zo af ;)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zat inderdaad al te denken aan thuis voorknopen. Maar ik vraag me af of dat dan weer lekker zit in de auto. (Ik heb inderdaad een licht-rekbare doek. 't Leek me een mooi beginnersdoekje ;)) Maar goed: dat zal de praktijk uit moeten wijzen denk ik.

Ik verwacht een septemberkindje, dus van droog zand zal al snel geen sprake meer zijn, vrees ik. Maar goed: ik kan natuurlijk ook altijd terplekke (waar ik dan ook heen ga) een droog & schoon plekje opzoeken om te knopen. Voor een klein stukje is er natuurlijk ook niks mis mee gewoon je handen te gebruiken om de baby te dragen. :D

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Zelfs mijn geweven doek knoopte ik in het begin half voor als ik ergens naartoe ging. Ik sla de panden al om me zo over mijn schouder zodat ik op bestemming enkel nog mijn zoontje in de doek moet schuiven, aantrekken, verder afknopen en weg ben. En ach, dat knopen op een parkeerplaats went ook wel hoor... die panden gaan inderdaad over de grond maar het duurt even lang als je kinderwagen uit de koffer halen en in elkaar zetten ;)

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
  10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoop, dank voor het delen van je onderzoek :D. ik vind een (ring)sling erg lijken op mijn minimonkey. nadeel daarvan vond ik dat ik toch altijd wel 1 arm gebruik om te ondersteunen. en bukken is eigenlijk ook niet handig want dan draait ie mee.
    op draagdoek.nl staan ook instructies en een you tube filmpje. is handig idd!

niki, draagdoek.nl is volgens mij de site van bykay. heel veel verschillende soorten en je kunt ze ook zelf samenstellen.

over 1,5 week de 20 weken echo en als ik weet wat het is, zoek ik daar een mooie uit!

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb er ook een van bykay en als je het knopen een beetje onder de knie hebt vind ik het een super doek. Wel wat warm nu maar straks in het najaar prima te doen. Ik krijg ook altijd hele leuke reacties als ik Tijs in de doek heb.

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    welke heb je majel? er zitten echt mooie bij!

13. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
  14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    majel, als het een jongen is, ga ik dezelfde bestellen. heel gaaf! voor een meisje vind ik dat ook de leukste, maar ik wil liever een neutralere. dan bestel ik een op maat zoals die voor een jongen maar dan met een roze ster of hart ipv een blauwe ster.

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ja dat kan ook kost volgens mij ook bijna niks extra. Ik vind die applicatie er wel erg leuk uitzien. Zag laatst ook een andere moeder ermee lopen en het ziet er toch wel lekker vrolijk uit.

16. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Die Bykay doeken zijn idd heel erg mooi, ik lees er hier altijd heel veel positieve verhalen over. Ik vraag me alleen af... is deze draagdoek ook geschikt om je kindje mee naar buiten te nemen (in de winter)? Doe je het kindje dan onder je jas?

17. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Onder je jas mag geloof ik niet omdat je kindje dan misschien niet genoeg lucht krijgt dacht ik. Je kan er wel gewoon mee naar buiten hoor. In de winter alleen iets dikker aankleden dan in de zomer. Omdat ze zo dicht tegen je aan zitten krijgen ze toch ook al behoorlijk wat warmte van jou mee. In de winter ga je toch ook met de kinderwagen naar buiten? Maakt dus niks uit.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onder je jas kan, maar het hoofdje moet natuurlijk wel vrij ( Dus niet dichtritsen tot je kin... )

19. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een geweven doek, de girasol lampo (no 22). Zoon is er in zijn 2weeks bestaan nu al twee keer in geweest, en ik vind het echt ideaal. Hij was in no time stil/in slaap. Knopen heb je zo onder de knie, al kan mijn techniek vást beter (maar ja, hysterisch kind naast je, dan neem je niet al te veel tijd voor een nette knoop).

20. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Kom je ook op D&V? was je gisteren in Artis dan hebben namelijk een groep mama's je zien lopen :p

Deel Deze Pagina