Wat nog nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ligero, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zit hier helemaal tussen de babyspullen. Pas gewoon zelf niet meer op de bank bijna! Heb even uitgezocht en lijstje gemaakt. Ik heb nu dit (aan textiel)

Maat 50: 3 complete pakjes (broekje/truitje), 1 boxpakje, 2 rompers, 1 legging, 2 broekjes
    Maat 50/56: 1 boxpakje, 6 rompers
    Maat 56: 2 complete pakjes, 1 broekje, 1 vestje, 2 boxpakjes, 3 rompers, 1 shirtje, 1 vestje, 1 jurkje
    Maat 62: 2 vestjes, 1 broekje, 1 boxpakje
    Maat 62/68: 4 rompers
    Maat 68: 1 romper
    Maat 74: 2 rompers
    Maat 74/80: 2 rompers

Overig: 1 slaapzak 60cm, 18 slabbers, 4 mutsjes, 17 paar sokjes, 1 paar slofsokjes.
    18 slabbers, 12 badstoffen spuugdoekjes, 12 hydrofiel luiers, 6 hydrofiel washandjes, 2 kruikzakken voor om de aluminium kruik, 4 badcapes, 2 waskussenhoezen.
    2 molton bedzeiltjes, 2 molton matrashoesjes, 2 katoenen matrashoesjes, 2 lakentjes, 2 dekentjes (alles in wiegmaat)

Ik ga sowieso nog wat kleertjes in maat 56 erbij kopen. En wat beddengoed voor het ledikantje.

Zijn er verder nog dingen die ik extra moet hebben? Ben ik dingen vergeten? Of heb ik van dingen te weinig?

2. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Molton mag je niet gebruiken dacht ik ivm stikkings gevaar. Vraag dit anders even na bij de kraamzorg.

Kan zo gauw niet meer iets bedenken. lekkere omslagdoek voor in de box en wagen?
    dekentje voor in de maxi cosi voor als je naar buiten gaat.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik kan het bij de intake van de kraamzorg navragen. Maar dit staat er op de website van stichting wiegedood waardoor ik dacht dat het wel kon

Het is raadzaam het oppervlak van een matrasje altijd te beschermen d.m.v. een stevige, goed wasbare, ventilerende (molton)hoes onder een strak gespannen en stevig ingestopt onderlaken.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    en een omslagdoek is inderdaad misschien nog wel fijn! Iets van fleece ofzo, kindje wordt in maart geboren dus kan nog wel fris zijn.

5. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Wij hebben gewoon een katoenen hoes om het matras en dan een onderlaken.
    Maar van die plastic moltons mogen niet meer.

6. Mikale

Mikale Actief lid

28 jun 2011
    111
    0
    0
    Mama
    Inderdaad een omslagdoek is fijn. Maar zou ook wat shirtjes in de kleine maten kopen. Hoeft niet veel maar ik zie dat je er daar niet zoveel van hebt.
    Ik doe trouwens veel kleding weg van mijn dochtertje. Kijk even op deze link van marktplaats en wie weet zit er iets voor jou bij. Marktplaats.nl - Advertenties van Tamara uit Almere

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Jeetje 4 badcapes is wel veel, misschien kun je er daar één van als (binnen-)omslagdoek gebruiken (afhankelijk van het materiaal)?

Ik zou inderdaad in maat 56 nog wat meer lekker zittende kleertjes (vooral shirtjes) kopen, ik verschoonde mn zoontje soms wel 3x per dag ivm spugen, doorgelekte luier, etc.

Slabbers en sokjes zou ik in ieder geval niet meer bijkopen, die heb je echt genoeg!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou nog een paar extra waskussenhoezen kopen en nog een stapeltje hydrofielluiers. Extra beddegoed heb je al aangegeven. In bepaalde gevallen zul je denken wat heb ik veel.... maar in geval van lekkende luiers oid dan ben je blij dat je genoeg hebt, soms zelfs nog te weinig :$

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb erg veel gekregen van dingen als badcapes en slabbers. Vandaar dat ik er daar zoveel van heb! Waren populaire sinterklaascadeaus hihi

De badcapes zijn van badstof, maar fleece lijkt me als omslagdoek fijner voor de kleine.

Dus nog meer hydrofiel luiers? Vond 12 al veel hahaha maar goed als iedereen het zegt dan zul je ze wel veel nodig hebben ;)

10. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    ik zou nog wat meer rompers aanschaffen, want als ze iets natplassen is het vaak als eerste de romper. En inderdaad nog wat maatje 56, maar anders is het ook zo bijgekocht. Ik heb wel 25 hydrofielluiers of zo en dan was soms nog de kast leeg.
    Hier gebruikt de kraamzorg geen kruikenzakken meer, maar hydrofiel luiers met een knoop, dus dan gaan er nog meer door heen.
    Ik denk dat met de moltons die niet mogen, de bedzeiltjes worden bedoeld. Die mogen inderdaad neit meer, maar de gewone moltons (zelfde beetje als je hoeslaken zeg maar) die mogen wel.

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    De molton bedzeiltjes mogen idd niet gebruikt worden maar gewone moltons weer wel. Vorige week intake van kraam gehad en die vertelde dat idd.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker dunne katoenen dekentjes ( Hema, zeeman, wibra ) Zijn heel fijn om even over je kindje heen te doen, in de maxi cosi, als ze in slaap gevallen is in de box etc. Inderdaad minstens 3 hoeslakens/lakens, meer waskussen hoezen. Meer hydrofiels. Die kan je ook als spuugdoeken gebruiken namelijk.

Meer kleertjes in maat 56, de grotere maten ( vanaf 62 ) hoef je niets meer te kopen, eerst je kraamvisite afwachten. Heb je een boxkleed?

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ah wat stom dan zeg van die bedzeiltjes! Die heb ik 2 weken geleden op advies van een verkoopster gekocht! Nouja zeg...maarja, wat niet goed is is niet goed!

Suusjeuh, ik heb nu 1 boxkleed en mijn moeder gaat er nog eentje maken. Ik zal ook vragen of ze waskussenhoezen kan maken in dezelfde stijl :)

Lakentjes heb ik erbij gezet op mijn 'to buy' lijstje!

14. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    [QUOTE=Eveline1986;11563826]Dus nog meer hydrofiel luiers? Vond 12 al veel hahaha maar goed als iedereen het zegt dan zul je ze wel veel nodig hebben ;)[/QUOTE]

Hydrofiel luiers zijn echt ideaal:
    Ik begrijp ze onder het hoofdje in de wandelwagen, wieg maar ook in de box zodat bij het spugen je niet direct het boxkleed in de was hoeft te doen. Ook gebruik ik ze als spuugdoek (die echte spuugdoekjes ook wel maar die blijken altijd te klein als er weer eens een golf melk terug komt....). Ook ideaal om op het aankleedkussen over de hoes heen te leggen zodat dat niet zo vies wordt.

Succes met inkopen doen genieten van je zwangerschap natuurlijk!

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ik gebruik ze ook veel bij het badderen, eentje dubbel op het waskussen, eentje uitgevouwen onder baby, eentje uitgevouwen over baby heen en dan eentje om de plooitjes mee af te drogen.... dus per wasbeurt al vier hydrofielen bij de was liggen. En dan idd nog als spuugdoek, onder het hoofd in wieg en in reiswieg etc.

16. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Op mijn kraamlijst stond dat ik er minstens 20 hydrofiele luiers moest hebben. En dat ze veel gebruikt worden hoor je steeds weer haha. Heb jij geen lijst gekregen met dingen die je moet hebben dan ??

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar die hoeven dan toch niet alle 4 elke dag in de was? De badcape hang ik altijd te drogen, daar ligt ze alleen op, dat is voor badkamer-slaapkamer transport. De hydrofiel droog ik mee af, maar die hoeft niet elke dag in de was.

Bedzeiltjes; ik zou proberen ze terug te brengen als je ze pas vorige week hebt. Eventueel met een uitdraai van Wiegendood of Sudden Infant Death Syndrome (SIDS) - Sociale omgeving (Oud) - Medic Info en hierop het deel van het zeitje even omcirkelen. ( Met control F en dan zeiltje intypen ben je er zo )

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zie door de bomen het bos ook niet meer.
    wacht maar eerst even af totdat de meubeltjes in januari geleverd zijn en ik alles heb ingericht, kan ik dan kijken wat ik nog tekort kom.
    volgens mij ben ik de helft al weer vergeten wat ik heb gekocht :cool:

Deel Deze Pagina